16 Reacties
5 jaar geleden
Je doucht veel te warm. Je bloeddruk is al lager en onder de douche zetten je bloedvaten uit waardoor ze nog harder moeten pompen. Je kan er zelfs door flauw vallen (had ik 3 weken geleden). Sindsdien douche ik kouder, met de deur open van de badkamer en als ik me inzeep of wacht op cr猫mespoeling die intrekt, ga ik onder de straal vandaan.
5 jaar geleden
Misschien iets minder warm douchen? Ik kon de warme douche ook mega slecht hebben in de ochtend! Iets kouder douchen ging beter, maar na het douchen moest ik direct eten want dan werd ik enorm misselijk! Of eerst wat eten en dan douchen??
5 jaar geleden
Reactie op Joyce1983
Ik weet t niet hoor maar mijn bloeddruk was te hoog bij mijn eerste zwanger ...
Bedankt voor je botte antwoord. Misschien zou je beter research moeten doen voordat je komt met dit is onzin. Voor het gemak zal ik je alles even doorsturen en citeren:
Houd jezelf koel. Door bijvoorbeeld een (te) warm bad, warme douche of benauwde ruimte, kan je oververhit raken. Dit zorgt ervoor dat je bloedvaten verwijden en je bloeddruk daalt, wat er weer voor zorgt dat duizelig wordt. Voel je je benauwd of heb je het erg warm, ga dan even naar buiten. Een beetje frisse lucht kan je goed doen.
Succes d鈥檙 mee!
5 jaar geleden
Ik heb mijn hele leven al last van een lage bloeddruk en douche ookal zolang ik me kan herrinneren op 38 graden en soms zelfs warmer. Nog nooit last gehad van duizeligheid of misselijk zijn tijdens of na het douchen. Nu ik zwanger ben ook niet. Dus ik denk dat het echt verschilt per persoon hoor.
5 jaar geleden
Reactie op Joyce1983
Begreep je bericht verkeerd ik dacht dat je bedoelde dat de bloeddruk stand ...
Iedereen probeert maar te helpen.
Wat ze willen zeggen is dat je door een warme douche te nemen, inderdaad je bloedvaten wijder worden. Waardoor je bloeddruk zakt. Zakt je bloeddruk teveel dan kan je misselijk worden, overgeven, hartkloppingen krijgen tot zelfs inderdaad flauwvallen. Dit zijn allemaal signalen van je lichaam die je niet mag ontkennen. Inderdaad iets minder warm douchen als je hier last van hebt. Ik dacht trouwens ook dat je tijdens het begin van je zwangerschap al een lagere bloeddruk en suikerspiegel hebt. Wat ook niet bevorderlijk is voor misselijkheid en hartkloppingen.
5 jaar geleden
Ik weet niet of het kan met jouw dagindeling, maar misschien kun je de momenten dat je toch al misselijk bent een beetje ontwijken met douchen? Bijvoorbeeld midden op de dag of direct na je werk. Een beetje experimenteren met juist wel of niet wat eten van te voren en zorgen dat je genoeg vocht binnen hebt.
Ik douche zelf maar kort en inderdaad met een raam open, maar heb t zo erg als jij niet gehad. Hopelijk wordt het snel beter, succes! 馃崁