11 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook last ben bekken problemen. Bij mij is het vaak het ergst als mijn menstruatie weer komt. Daarna moet ik gewoon goed opletten. Helaas na 2 zwangerschappen iets waar ik mee moet leren leven en bij mij is het ook niet dagelijks gelukkig. Hopelijk word het snel beter door goed je oefeningen te doen en te luisteren naar je lijf. En ondanks dat ik er nog geregeld last van heb zijn er dus ook echt dagen/ weken dat het goed gaat. Succes en hopelijk heb je er snel minder last van.

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Hier ook last ben bekken problemen. Bij mij is het vaak het ergst als mijn ...
Ik herken idd dat het erger wordt als mijn menstruatie eraan komt. Gelukkig dat het bij jou niet dagelijks is en er goede dag tussen zitten! Ik ben bang dat ik er ook mee zal moeten leren leven. Ik heb nu 1 kindje maar waarschijnlijk dat het bij een 2e zwangerschap weer net zo gaat. Lukt het jou bijvoorbeeld wel om te sporten en zo ja, welke sport doe je? Ik had net een sport gevonden die ik echt leuk vind (boksen), maar dat is vrij heftig. Ik hoop zo dat ik het over een tijdje wel weer kan gaan doen!

2 jaar geleden

Ik heb bekkeninstabiliteit overgehouden aan de zwangerschap van m’n dochtertje. Nu had de fysio gezegd dat het waarschijnlijk al voor de zwanger ontstaan is. Ik werk in de ouderenzorg en zal toen een paar jaar geleden een verkeerde draai hebben gemaakt. Ookal staan m’n bekken goed, af en toe doet het echt nog zo’n zeer. Denk dat we hier weinig mee kunnen doen dan alleen luisteren naar je lichaam. Moet zeggen dat wandelen bij mij werkt om de pijn er soort van uit te lopen. Je gaat wel ff door de grond maar als je er doorheen bent dan gaat het wel weer. Fysio heeft dit ook geadviseerd dat blijven bewegen wel echt helpt, maar dat je moet stoppen wanneer je lichaam stop zegt. Wij zijn nu bezig voor een tweede dus ik hoop dat ik gespaard blijf :) succes! 🍀

2 jaar geleden

Hier 2 zwangerschappen met bekken klachten. Alleen zit ik nu nog steeds thuis met de klachten ben kapster. Ik ben doorverwezen na een reveleladatie traject om te leren omgaan met de pijn. Ik was weer aan het opbouwen met werken maar de klachten werden erger. Nu heb ik de uitslag gekregen dat ik niet meer kan terug keren in mijn vak. En ik doormiddel van een traject een andere baan gaan zoeken. Ik heb wel voor het traject een mri gehad, dat zou ik zeker eens doen om te kijken of er niks scheef staat.

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Ik heb bekkeninstabiliteit overgehouden aan de zwangerschap van m’n dochter ...
Ja, werken in de zorg is natuurlijk ook heel belastend lijkt me zo! Hier ook al voor de zwangerschap bekkenklachten (al wist ik toen nog niet wat het was). Daarna de zwangerschap er bovenop. Bij mij komt de pijn eruit als ik ga zitten of liggen, terwijl juist liggen het minst belastend is en ik dat moet doen om rust te nemen. Mijn lichaam lijkt nu gewoon even helemaal op. Ik probeer dus maar zoveel mogelijk te rusten, maar misschien doe ik daar juist ook weer niet goed aan (omdat bij jou bewegen ook juist wel helpt). Doe je nog een specifieke sport die bij jou de pijn minder maakt? Succes met alles, hopelijk binnenkort een 2e zwangerschap zonder al teveel pijn!

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, werken in de zorg is natuurlijk ook heel belastend lijkt me zo! Hier oo ...
Nee ik sport verder niet haha, vind de ouderenzorg al een hele sport en ik wandel dan heel veel verder savonds. Je kan proberen om een kussen tussen je benen te leggen als je op je zij ligt, dat zorgt ervoor dat je bekken ontspannen. En misschien nog een x laten checken? Misschien staan ze weer scheef?

2 jaar geleden

Reactie op Babynr2boy

Hier 2 zwangerschappen met bekken klachten. Alleen zit ik nu nog steeds thu ...
Wow wat heftig voor je zeg, je baan moeten opgeven! Echt naar! Hopelijk vind je iets anders dat bij je past en je minder pijn geeft. Ik heb geen mri oid gehad, is dat gewoon via de fysio gelopen bij jou of op een andere manier?

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje06

Nee ik sport verder niet haha, vind de ouderenzorg al een hele sport en ik ...
Haha ja dat kan ik me voorstellen! Ik lig nu idd weer met een kussen tussen m'n benen en probeer weer op de dingen te letten waarop ik tijdens de zwangerschap moest letten. Ik ga het de volgende keer bij de fysio wel laten checken of ze niet scheef staan oid.

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Wow wat heftig voor je zeg, je baan moeten opgeven! Echt naar! Hopelijk vin ...
Ik heb het advies van de fysio gekregen, en erna de huisarts opgebeld en toen heb ik een verwijzing gekregen. Het traject heeft me goed geholpen, ook een onderdeel ervan is sport, en je rust momenten pakken op een dag. Ik zou het zeker eens met je huisarts bespreken 🙂

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Bij mij staat dan vaak de bekken niet goed en wordt dit voorzichtig weer recht gezet. Hierna wordt de pijn dan weer minder

2 jaar geleden

Ik heb nog steeds best veel last ook, ben ook nog steeds niet aan het werk omdat ik niet lang genoeg kan zitten zonder pijn te krijgen. Werk jij wel? Heb je daar geen last van?