4 Reacties

3 maanden geleden

Jepppp. Hetzelfde hier.. dus ik herken het echt heel erg, hij zegt momenteel alleen maar 2 woordjes.. geen zinnen.. niks.. brabbelen.. logepodie had opgegeven moment gezegd dit gaat het niet worden en hebben ze me naar huis gestuurd.. 🥲

3 maanden geleden

Niet bij mij zelf maar een van mijn beste vriendinnen. Het verschil is ook zo duidelijk omdat mijn zoontje juist heel goed praat. Haar zoontje heeft nu wel buisje gekregen ondanks dat ze niets zagen en extra naar de peuterspeelzaal. Daar zien we allemaal wel profijt van al is het minimaal

3 maanden geleden

Herkenning van een kindje uit onze directe omgeving. Verder dan papa en mama komt dit kindje niet. Logopedie helpt een beetje. Maakt van ‘tafel’ ook geen klank wat vergelijkbaar is: ‘plok’ Kindje heeft daarbij ook een aantal soort van toevallen gehad. Zijn ze mee naar het ziekenhuis gegaan natuurlijk en diverse hersenscans etc gemaakt waar ze nu wachten op uitslagen. Gedacht wordt aan een ziekte gerelateerd aan het metabolisme. Waarvan iedereen hoopt dat dit niet het geval is, omdat de kindjes niet oud worden met de vermoedens die ze hebben. Het niet praten HOEFT niks te betekenen natuurlijk! Ieder kind is anders. Een neefje van ons was gewoon lui. Moest het e.a. zeggen van de logopediste en zei ‘dat ga ik niet doen, heb ik al gezegd’ terwijl hij doorgaans niet verder kwam dan enkele woorden. 😂

3 maanden geleden

Mijn zoon zei ook nog nauwelijks wat met 2 jaar en 9 maanden. Toen buisjes gekregen en nu zit er eindelijk schot in....maar het is onwijs frustrerend, dat herken ik helemaal.