Hallo mama's,
Onze dochter wordt over 2 weken 1 jaar. Ze doet nog steeds bijna iedere dag 3 dutjes overdag. Vorige week op het CB geweest. Hun zeiden dat het niet erg was, omdat ze momenteel flink in ontwikkeling is met het kruipen, optrekken, staan. Ze is altijd al een slaapkop geweest. Ze slaapt nu vaak van 8.30 - 10.30 en dan weer van 13.00 - 15.00. Tussen 17.00 en 17.30 wordt ze vervolgens weer heel moe. Ik probeer dan ervoor te zorgen dat ze haar avondeten op heeft als ik vrij ben. En dan weer naar bed voor een dutje. Vaak wordt ze dan rond 19.00 wakker. Dan in bad/douche, flesje en weer naar bed. Ze slaapt dan van 20.00 - 06.00 de nacht. Op deze manier ben ik wel nog steeds veel aan huis gekluisterd. Tussen haar dutjes door probeer ik wel zoveel mogelijk naar buiten te gaan. Fietsen, wandelen, boodschap doen, speeltuin, in de achtertuin, kinderboerderij, af en toe kort op visite. Voor sommige klinkt dit misschien als halleluja, aangezien ik vaak dingen lees over slaapregressie. Onze dochter heeft gelukkig nooit last gehad van moeilijk slapen. Je hoort mij ook niet klagen, maar zou graag herkenning horen. Om mij heen van andere moeders hoor ik vaak: zo zo, doet ze nog zoveel dutjes? Dat is wel veel.