4 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje van 8 maanden gaat ook 1x pw naar schoonmoeder toe. Slaapt daar ook erg slecht, vaak maximaal 45 min en dat 2x op een dag soms 3x. Ik denk dat er meerdere factoren hierin meespelen. Erg lichte kamer, zeer gehorig huis waardoor hij onze andere zoon veel hoort en andere routines/naar bed breng rituelen. Ik heb het maar geaccepteerd want je kan er toch niet zoveel aan doen. Mijn schoonmoeder doet haar best, we hebben besproken hoe wij het doen en meer kan ik niet verwachten. Je kan nog eens doorspreken wat ze doen in de ochtend en hoe ze het aanpakken en meedenken in wat voor jullie werkt.
2 jaar geleden
Hier vaak ook een korter dutje omdat die vaak in de auto ook al even slaapt( ook een rit van 30 min). Wij blijven het gewoon proberen en als die slaapt is het fijn en zo niet heeft die even geen prikkels gehad en kon die alsnog bij komen. En hij gaat dan niet om 12uur maar om half 12/ kwart voor 12 naar bed. Ik doe er verder nooit iets mee. Het is wat het is en maar 1x in de 2 weken. De dagen daarna zit die gewoon weer in zijn ritme en slaapt die verder wel goed. 🍀
2 jaar geleden
Ons kindje slaapt op het kdv niet. Vanaf dag 1 is er nog geen volledige cyclus geslapen. Wat ze ook proberen, het is daar waarschijnlijk gewoon te gehorig met teveel prikkels.
We hebben ons er heel erg druk om gemaakt, maar het uiteindelijk toch maar geaccepteerd...
Ik kan je de tip geven om het slaap ritueeltje zo gelijk mogelijk als thuis na te laten bootsen. Een eigen slaapzakje, speentje, witte ruis apparaatje, een gedragen tshirt van jou bijvoorbeeld en/of een knuffeltje van thuis kan ook helpen.
Het kan ook helpen om nogmaals de (max) wakkertijd door te spreken, wanneer naar bed, hoe lang laten huilen, wanneer eruit halen enz.
2 jaar geleden
Dank iedereen! Ik probeer eens inderdaad net hetzelfde ritme als thuis voor te leggen :-). Is niet zo’n drama maar we merken wel dat ze dan mindere nachten heeft :-). Bedankt voor de fijne tips ❤️