13 Reacties

2 jaar geleden

Rond 7-8 maanden gaan ze naar 2 slaapjes toe. Dus dat ochtend slaapje blijft er wel even in. volgens mij pas rond een jaar ofzo? Dat je alleen een middagdut hebt. Maar dat is een richtlijn. Je dochter is best laat wakker dus denk dat dat mee speelt dat het ritme iets anders is!

2 jaar geleden

Mijn meisje word 2 februari 8maanden. Sinds afgelopen maandag ben ik weer begonnen met werken voor halve dagen na mijn ziektewet door de zwangerschap. De wekker gaat 5uur kwart over 5. Ze moet om half 7 bij de opvang zijn. Soms ligt ze al de knikkenbollen in de wipstoel of vast in slaap in de maxi cosi in de auto. Gaat op de opvang even slapen. Haal haar weer op om half 10. Als ze daar een uurtje geslapen heeft, wil ze echt tussen half 11 en 11uur weer slapen. Als ze dan wakker word tegen 2uur. Dan wil ze tegen 5uur nog wel even uurtje liggen. Gister was dat zelf bijna 2uren. Hangt beetje van het kindje af. De ene heeft het nodig 3 slaapjes de ander niet. Is echt even kijken hoe je kindje reageert als ze langer wakker blijft

2 jaar geleden

Slaapt zij door van 19:30 uur tot 09:00 uur? En dan leg je haar gelijk weer in bed na fles van 09:00 uur? Of begrijp ik het nu niet goed…

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Slaapt zij door van 19:30 uur tot 09:00 uur? En dan leg je haar gelijk weer ...
Ja leg ze na de ochtendfles weer terug

2 jaar geleden

Reactie op L202021

Slaapt zij door van 19:30 uur tot 09:00 uur? En dan leg je haar gelijk weer ...
Oja ze slaapt ook helemaal door tussen 19.30 en 9.00 uur. Zonder flesje tussendoor

2 jaar geleden

Reactie op Knor

Huh waarom meteen? Is ze dan weer moe?

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Huh waarom meteen? Is ze dan weer moe?
Na een 20 min. Tot half uur ongv. Eerst de melk laten zakken. Ze wil zo rond half 11 weer haar fruithapje. Dus later haar dutje komt dan weer niet goed uit.

2 jaar geleden

Ik zou haar niet terug leggen na 08:30/09:00uur. Voor haar begint de dag dus rond die tijd, ze hebben dan al een wakker tijd van 2-2,5 uur. Je kunt anders haar dag starten nadat ze wakker is en als je rond half 11 dr fruit geeft, misschien met een klein flesje erbij, daarna terug leggen in bed voor haar middag dutje gelijk. Dat ze niet altijd meteen terug in slaap valt kan ik wel begrijpen, ze heeft al een goede lange nachtslaap gehad en moet ze weer terug gaan slapen?

2 jaar geleden

Reactie op 12062021

Ik zou haar niet terug leggen na 08:30/09:00uur. Voor haar begint de dag du ...
Mee eens! Je kindje slaapt echt super lang door. Ik snap niet waarom ze dan om 09:00 uur nog door moet slapen. Het hele ritme hierin is dan verstoord denk ik. Maar ieder doet het natuurlijk op zijn eigen manier!

2 jaar geleden

Bedankt voor de goede tips, dan laat ik ze na de ochtendfles lekker wakker.

2 jaar geleden

Reactie op Knor

Hoelaat is haar ochtend fles als ik vragen mag? En haar wakker tijd daarna? Die van mij kan daarna helaas nooit gelijk slapen. Heeft nog steeds 23.00 uur fles. De ochtend/nacht fles bij ons om 5.30. Met geluk slaapt ze daarna weer van 6.30 tot 8.00.

2 jaar geleden

Reactie op Knor

Bedankt voor de goede tips, dan laat ik ze na de ochtendfles lekker wakker. ...
Zou wel een paar dagen de tijd geven om haar te laten wennen aan haar nieuwe ritme😊

2 jaar geleden

Reactie op Chantie22

Hoelaat is haar ochtend fles als ik vragen mag? En haar wakker tijd daarna? ...
Tussen half 9 en 9 uur. Wakkertijd weet ik niet. Legde ze nadat fles gezakt was weer terug. Op cb zeiden ze daar niks van. En mijn zus doet en deed het met de 1e en 2e ook. Vandaar dat ik niet beter wist. Hopelijk is ze na de aanpassing overdag wat minder moe. Denk dat ze gewoon te veel sliep.