33 Reacties
5 jaar geleden
Ik vind precies hetzelfde als jij. Gelukkig begrijpt mijn familie het wel en houden ze er zelf ook aardig aan. Zeker hoe ver wij zijn, is het echt gevaarlijk om corona te krijgen. Onze longen hebben al minder capaciteit nu en als je in het ziekenhuis belandt, kunnen ze je niet op je buik leggen. Voorkomen is in dit geval het beste, lijkt mij.
5 jaar geleden
Herkenbaar. Het lijkt wel alsof ík gek ben als ik zeg dat ik het niet prettig vind om met 7 personen af te spreken voor de babyshower van het stiefzusje van mijn vriend (1 week korter zwanger dan ik). Iedereen vind het gewoon prima🤐
Mijn familie is gelukkig wel voorzichtig, schoonfamilie soms wel en soms niet. Ik let vooral zelf heel erg op.
5 jaar geleden
Ik lees even mee want loop tegen het zelfde aan... iedereen om me heen heeft er lak aan en geven/gaan naar feestjes en ik voel me er echt niet prettig bij dat als die kleine er straks is dat ze m’n baby vast houden...😓 Maar niemand begrijpt me en voel me daar ook erg alleen in. Straks ben ik de “overbeschermde” moeder die visite de baby niet laat vast houden en dan heb ik het gedaan...😅
5 jaar geleden
Heel begrijpelijk.
En niet alleen corona wil je niet krijgen, ik ben laatst via via aangestoken en zware griep gehad. De longen uit m’n lijf gehoest. Ik moest recht overeind slapen en zodra ik ging hoesten moest ik overgeven en verloor ik urine.
En wat was ik benauwd. Heb naar adem zitten snakken terwijl ik niks ondernam en gewoon stil zat en een gesprek voeren ging niet eens meer.
Ik ben er nu na 2 weken vanaf.
Ik dacht nogal al makkelijk ook over corona, maar ga nu toch wel mensen nog meer op afstand houden. Ik wil niet straks ziek en uitgeput m’n bevalling ingaan.
5 jaar geleden
Herkenbaar, vandaag ook weer een reminder gehad over de schade die Corona kan aanrichten.
Maar ik ben vooral bang als de baby er straks is en al die mensen die de regels niet zo nauw nemen op bezoek willen komen de baby willen zien.
De schoonfamilie neemt het allemaal niet zo serieus, maar willen straks wel met de kleine rond sjouwen wordt al misselijk als ik er aan denk.
Hoe ga jij dit doen?
5 jaar geleden
Hi! Ik sta er niet hetzelfde in, ik ben een knuffelaar😉 maar wil wel graag reageren. Want ik denk niet dat het daarom draait, wie zich wel aan de ‘regels’ houd etc. Het gaat hierin om het respecteren van andermans grenzen, en in dit geval die van jou! Als jij je er zo bij voelt, dan moet/hoef je bepaalde dingen niet te doen omdat anderen dat misschien verwachten of daar iets van vinden. Blijf bij jezelf, en helaas als andere mensen daar wat van vinden, jij bent niemand een uitleg verschuldigd, al kan dat zo voelen. Probeer vanuit jouw eigen kracht te handelen ook al is dat soms eenzaam, maar jij kan jezelf wel in de spiegel aankijken en trots zijn op jezelf omdat je bij jouw gevoel blijft. Er is al verdeeldheid genoeg, en als we allemaal met respect en vanuit liefde naar elkaar kunnen reageren komen we al een heel eind met elkaar. 🌟🔥💛
5 jaar geleden
Wij hebben laatst ook verjaardag afgezegd omdat we wisten dat daar veel mensen kwamen, die persoon was daar niet blij mee en snapt het niet, nou dan lekker niet. Toen ik nog niet zwanger was dacht ik er ook anders over, maar nu niet
5 jaar geleden
Ik en mijn vriend kiezen er zelf voor om niet naar dat soort uitnodigingen te gaan. Enige waar wij komen dat zijn mijn schoonouders, mijn ouders en zusje met gezin wonen een uur bij ons vandaan. Daar gaan we dan om het weekend heen. En dat is onze bubbel. Wij komen alleen daar. En hun komen ook nergens anders.
5 jaar geleden
Heel herkenbaar en begrijpelijk.
Over het algemeen zie je het meer dat mensen lakser worden met de regels omtrent Corona. Ik zelf ben gewoon nog voorzichtig, kwam al bijna nergens en nu nog minder. Als het te druk is, blijf ik niet eens, ga gelijk weg.
Ik heb het zelf al heel benauwd, doordat mijn kindje hoger ligt. Als ik daar nog Corona overheen krijg, vrees ik dat ik toch in het ziekenhuis terecht kom. Ik heb het geluk dat mijn vriend dezelfde voorzichtigheid heeft. Mijn schoonouders worden deze weken ingeënt en wilde dan nog een after Pasen lunch doen met iedereen, die heeft hij bij voorbaat al afgezegd, omdat ik zwanger ben, het al benauwd heb en we net van dichtbij hebben meegemaakt wat Corona doet bij een gezond persoon.
Het gekke is dat de Nederlandse Gezondheidsraad zegt dat er voor zwangeren geen verhoogd risico is, terwijl WHO en andere buitenlandse Gezondheidsraden dat juist zeggen dat omdat je als zwangere een verlaagde weerstand hebt, je juist meer risico loopt.
Echt voor jezelf kiezen waar jij je goed bij voelt. Je hoeft je niet te verdedigen. Je hebt ook nog een klein mensje bij je die je moet beschermen.
Hoe staat jouw partner hierin?
5 jaar geleden
Mijn ouders/fam geven mij groot gelijk in alles en zijn ook een beetje angstig, tis meer de andere kant ;) ze hebben er wel begrip voor als ik zeg dat ik niet kom, maar toch mijn gevoel is het dan die in de weg zit.. omdat ik de enige ben.. dat moet ik wat meer loslaten en lekker schijt hebben, maar dat vind ik lastig 😕
5 jaar geleden
Herkenbaar, vandaag ook weer een reminder gehad over de schade die Corona k ...
Herkenbaar idd! Schoonzusje en zwager komen ook overal met veel mensen en vind het dan ook erg lastig straks als de kleine er is hoe ik hier mee omga dan.. sws familie zal ik t wel laten vast houden, maar andere visite ben ik toch wel terughoudend in als het dan nog zo is..
5 jaar geleden
Zoo gelijk!..
Ik merk ook dat iedereen makkelijker wordt..
Maar iedereen weet mijn standpunt..
1. Afstand houden..
2. Een huishouden per keer..
Het is zo lang geleden dat iemand anders aangeraakt heb dan mijn man..
Dat is zo apart..
Maar probeer er echt op te letten..
En straks met kraamvisite..
Ook 1 huishouden per dag, handen desinfecteren..
En misschien zelfs mondkapje op.. ligt er aan tegen die tijd..
En misschien toch raam bezoek..
Maar eerst even samen quality time.. en dat gebeurd sowieso want ben medisch dus is in het ziekenhuis 😊
5 jaar geleden
Ik ben 4 juni uitgerekend, maar zal tussen 21 en 31 mei een geplande keizersnede krijgen. Ik heb net een week in t ziekenhuis gelegen met een longontsteking en mijn zusje trouwt 20 mei met 30 gasten uit heel Nederland. Ik word er Spaans benauwd van! Als ik of m'n vriend daar wat oplopen zijn we de sjaak.. + dat t voor ons een rit van 2 uur is terwijl ik 38 weken ben op dat moment 😜 hele moeilijke keuzes.. want als je niet gaat kijkt de hele familie je scheef aan.. 😔
5 jaar geleden
Reactie op mavin
Herkenbaar idd! Schoonzusje en zwager komen ook overal met veel mensen en v ...
Tis dat schoonfamilie ook familie is maar het liefst zou ik m door niemand anders vast willen laten houden. Pfff wil er eigenlijk gewoon niet over nadenken nu ik er over na denk 😥
5 jaar geleden
Reactie op Ritualslj
Heel herkenbaar en begrijpelijk.
Over het algemeen zie je het meer dat me ...
En rond de uitgerekende datum hebben mijn ouders op eigen initiatief al voorgesteld om eerst 10 dagen in quarantaine te gaan zodat we (vrij) zeker zijn dat ze geen klachten hebben. De rest die dat niet wilt, heeft dan ook gewoon pech.
5 jaar geleden
De kans dat covid ernstiger verloopt neemt toe vanaf 28 weken zwangerschap. O.a. omdat ons middenrif hoger ligt. Onze longen hebben minder ruimte en koorts kan vroeggeboorte oproepen. Doordat er minder ruimte is voor de longen, kan covid ernstiger zijn. Het is niet dat we ineens allemaal op de IC komen maar de kansen zijn wel vergroot. Als je erg ziek bent kan het ook zijn dat er spoedkeizersnede gedaan moet worden. Ik ben niet bang voor covid maar neem wel het zekere voor het onzekere. Ik wil op dit moment geen covid oplopen. Gelukkig werk ik thuis en de sporadische fysieke meetings mag ik overslaan van mn manager. Hij wil absoluut niet dat ik nu covid krijg. Heel fijn van mn werk. In mijn omgeving houdt iedereen zich vrij goed aan de maatregelen en mn vriend en ik hebben een eigen bubbel. Voor de kleine zijn de risico's niet zo groot. Er is niet aangetoond dat de baby besmet raakt via de placenta oid. Bovendien kan een gezond kindje een covid besmetting na de bevalling goed aan. De risico's liggen er met name voor ons momenteel.
5 jaar geleden
Reactie op LJ
Hi! Ik sta er niet hetzelfde in, ik ben een knuffelaar😉 maar wil wel graag ...
Precies dit! Ik deel je mening over de angst voor corona ook niet en knuffel graag mn ouders en schoonmoeder, maar als iemand het niet wilt, moet je dat van elkaar respecteren. Mijn zus is bijvoorbeeld heel angstig en wil niet de deur uit. Zij heeft me nog niet 1x zwanger gezien, nu 30 weken zwanger dus dat zegt wat. Dus wij proberen op een coronaproof manier toch contact met haar te onderhouden en haar te betrekken bij het feit dat ze tante gaat worden. Respect voor elkaars gevoelens en maak er het beste van!❤️
5 jaar geleden
Oei, ben ik de enige die Corona niet meer heel serieus neemt?
Natuurlijk, ik ga heus niet naar feesten etc. Maar ik zie wel verschillende mensen van verschillende huishoudens.
Wellicht komt het omdat ik in de 15de week al Corona gehad heb, en dit meer een fikse verkoudheid was. Ik ben dus eigenlijk niet meer bang voor het virus, kan het toch overal wel oplopen.
Werk ook in de kinderopvang, en hoeveel kids wij wel niet opvangen die verkouden zijn.. als ik daar iedere keer bang van moet worden omdat het wellicht Corona is , dan heb ik geen leven meer.
Ben zelf inmiddels ook bijna Chronisch verkouden 🙄