27 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg mee want heb exact dezelfde situatie. Mijn zoontje is vandaag 9 weken en had ook gehoopt dat de piek voorbij ging zijn. Wij hebben nu 4 weken omneo gegeven..

4 jaar geleden

ja ik geef me kleintje ook omneo en die poept er harde drollen van. de cb heeft geadviseerd een beetje meer water erbij te doen. maat weet niet zeker of dit jou geval ook is.

4 jaar geleden

Als hij niet goed kan poepen, waarom doe je niet 10cc weggieten en 10cc water erbij? Hierdoor kan mijn dochter ook wat beter haar ontlasting kwijt (aanraden van de dokter) . Maar bespreek het anders met de dokter wat hun ervan vinden en wat hun denken dat het beste is?

4 jaar geleden

Als hij niet goed kan poepen, waarom doe je niet 10cc weggieten en 10cc wat ...
Dankjewel voor de tip. Maar hij drinkt zijn flessen dus niet leeg. Dus dan wordt dat niet aangeraden. Bovendien is zijn ontlasting dus niet hard. Nooit geweest ook. Ook niet met etos voeding. Alleen kreeg hij het er niet zelfstandig uit gewerkt. En nu slechts een heel klein beetje beter. Hoop dat iemand de gouden tip heeft 🙏😇

4 jaar geleden

Reactie op baby2-1986

Dankjewel voor de tip. Maar hij drinkt zijn flessen dus niet leeg. Dus dan ...
Oh jeetje dat is minder ja... hoop dat iemand de tip heeft ja. Mijn dochter haar ontlasting is ook niet hard, maar drinkt wel haar flessen leeg ja.. Bel anders het cb of de dokter, die kunnen je denk wel helpen!

4 jaar geleden

Oh hier 11 weekjes en ook nog krampjes hoor 🙈 poepen heb ik ook lang last van gehad met mn dochtertje 10 extra water toevoegen aan de fles wilt wel goed helpen

4 jaar geleden

Ik gebruik infacol bij mijn zoontje tegen krampjes naar hierdoor krijgt wel super dunne ontlasting. Misschien is het proberen waard

4 jaar geleden

Herkenbaar, mijn dochter heeft ook geen harde poep. Wat ik altijd doe na de fles is haar met haar rug tegen mijn benen aanzetten, waarbij ze mij dus aankijkt en ik mijn benen hoog heb (ik denk dat je het wel snapt). Dan masseer ik rustig haar buikje en fiets ik met haar beentjes.

4 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt vanaf dag 5 al Hipp. Wel doe ik 1 keer per dag probiotica erbij. Hij heeft elke dag 2/4 poepluiers en nog nooit harde ontlasting gehad. Hij is nu 9 weken.

4 jaar geleden

Reactie op Hanie

Mijn zoontje krijgt vanaf dag 5 al Hipp. Wel doe ik 1 keer per dag probioti ...
Goed om te horen. Welke probiotica geef je en ook meteen vanaf begin dan?

4 jaar geleden

Oh jeetje dat is minder ja... hoop dat iemand de tip heeft ja. Mijn dochter ...
Yes ga ik ook doen. Alleen degene die mij omneo heeft aangeraden wist er beduidend minder van dan sommige ervaringsdeskundigen hier op het forum 🙈 dus vandaar dat ik ff wat meer bronnen raadpleeg ;)

4 jaar geleden

Mijn meisje heb ik eerst op kruitvat merk gehad. Deed ze het goed op. Alleen toen kreeg ze veel last van krampjes toen over naar omneo. Toen kreeg ze moeite met poepen. Maar omdat ze ook gehaald is met de knip en pomp adviseerde me zusje mij om naar de osteopaat te gaan. Daar heen geweest en na 1 afspraak poept ze elke dag. Op een enkele keer een dag niet. Haar poep is de ene keer wat harder dan de andere keer. Maar geen keuteltjes zoals ze eerst had met het kruitvat voeding. Mijn meisje word woensdag 12 weken en heeft bijna geen last meer van krampjes. Alleen af en toe last van haar verborgen reflux. Maar dat gaat nu ook stukken beter. 4 afspreken gehad bij de osteopaat heeft haar zeker geholpen.

4 jaar geleden

Hier ook moeite met haar ontlasting, in 2 weken maar 5x gelukt. (Nooit hard) Van de HA moesten we een paar druppels slaolie in de fles toevoegen max. een theelepel per dag. Gaat nu iets beter.

4 jaar geleden

Ik geef Hipp vanaf 3e week (nu 11 weken) en dagelijks probiotica (viridian). Nagenoeg geen krampjes en meerdere poepluiers per dag.

4 jaar geleden

Reactie op EMu

Ik geef Hipp vanaf 3e week (nu 11 weken) en dagelijks probiotica (viridian) ...
Dankjewel dat klinkt positief. En geef je die probiotica nog met een speciale reden?

4 jaar geleden

Ik geeft vanaf het begin hipp. Bevalt goed maar onze heeft ook krampjes maar dat is heel normaal voor baby's... Poepluiers hier meer dan genoeg!! Verder voegen wij er johannesbroodpitmeel aan toe ivm verborgen reflux en probiotica ivm keizersnede. 1of 2 poepluiers per dag hier

4 jaar geleden

Reactie op baby2-1986

Goed om te horen. Welke probiotica geef je en ook meteen vanaf begin dan?
Ik geef sinds week 2 probiotica van orthiflor start ivm krampjes.

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook de omneo maar in combinatie met standaard voeding van Nutrilon. Hij krijgt 2 flesjes per dag met omneo voeding en de andere normaal. Ook soms wat meer water erbij zoals al omschreven stond. VK adviseerde ons dit te combineren omdat ze vrij snel kunnen wennen aan omneo en het dan niet meer werkt.

4 jaar geleden

Ik ben vandaag overgestapt op omeo. Mijn zoontje van 8 weken poept nog maar 1 keer per week en dronk te weinig omdat hij te vol zit denken wij. Sab simplex werkt bij ons perfect voor de krampjes!

4 jaar geleden

Half theelepeltje suiker door de fles mengen 👍 ik was 3 maanden te vroeg, heb nog steeds obstipatie maar dit is gouden tip