8 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook .. Hij houdt nu zn fles vast, en geeft m aan mij als hij leeg is (als hij op mijn schoot zit). Zijn brood doet hij zelf met vork in zijn mond of pakt het van zijn blad af. Snackjes leg ik ook voor m op zijn blad. En dan gaat t allemaal wel, maar hij is ook steeds zó boos als zn eten op is. Vooral na het avondeten, want dit geef ik zelf met de lepel aan hem.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een kind wat niet te harden is als ze honger heeft. Snap je probleem dat je niet wil dat ze aanleert dat na jengelen een beloning volgt maar dat is denk ik hierbij ook niet het geval: ze kan gewoon nog niet vertellen mama ik wil een boterham💁‍♀️ ze voelt alleen ongemak in haar lijfje en geeft dit aan zodat jij het oplost. Dat is echt anders dan zeuren om snoepjes. Heb vertrouwen er in dat je het onderscheidt herkent en dan ook anders zal handelen.

2 jaar geleden

Reactie op Nanda8

Hier ook .. Hij houdt nu zn fles vast, en geeft m aan mij als hij leeg is ( ...
Ik heb vanaf het begin het gebaar Klaar kenbaar gemaakt bij mijn zoontje. Zodra het bordje leeg is maak ik het gebaar Klaar en zeg ik dit hardop. Hij snapt nu heel goed dat het eten dan op is. Misschien kan je ook zoiets doen? Geef het wel even de tijd om het aan te leren.

2 jaar geleden

Jep, hier ook een meid die vaak hangry is. Maar wat al eerder is gezegd: ze kan nog niet zeggen dat ze honger heeft dus moet ze het op een andere manier uiten. En tegelijkertijd merk ik het ook gauw genoeg wanneer ze genoeg heeft gehad (geen interesse meer in het eten en/of er mee gaan spelen). Dus ik maak me niet zo druk

2 jaar geleden

Ok bedankt voor de reacties. Fijn dat jullie dit ook zien als niet anders kunnen en ik het dus niet fout doe en dus haar reactie ‘beloon’. Dat komt dan vast later.

2 jaar geleden

Hier net zo.. vaak komt dit ook uit het niks. Maar het moet dan wel 'meteen' opgelost worden.. vooral bij flesjes. Soms is eten dan ook niet genoeg, dan is hij zelf al te ongeduldig om te eten. En überhaupt mag ik hem geen hapjes meer geven.. alles zelf doen.

2 jaar geleden

Hier ook. Haha. Ze laat zich flink horen voor eten, de fles of als ze het zat is en naar bed wilt 😊 Nu ze ouder wordt snapt ze wel als ze in de kinderstoel zit en de slab omgaat dat ze bijna eten krijgt 🙌🏻

2 jaar geleden

Ok haha, is dus heel normaal op deze leeftijd. Niet dat ze perse op haar ongeduldige vader lijkt😇😅