8 Reacties

5 jaar geleden

Wat ontzettend vervelend voor je! Misschien hele brutale vragen die ik stel hoor, maar ik probeer met je mee te denken.😊 Was de zwangerschap gepland? Heeft hij in het dagelijks leven veel tijd voor zichzelf nodig? Zegt hij normaal gesproken geen sorry, wanneer hij achteraf geen gelijk had bij een ruzie bijv., of duurt dat ook dagen? Ik krijg sterk het gevoel (door een vorige relatie van mijzelf) dat hij de zwangerschap heel erg spannend vindt. Het is een extra verbinding met jou en natuurlijk met de baby zelf. Hechten kan voor sommige mensen heel erg spannend zijn en reageren daardoor boos uit angst. Soms voor het onbekende. Dat hij zegt dat het jouw schuld is wanneer het fout loopt, komt op mij over dat hij zelf bang is dat het mis gaat. En dat hij daarin geen aandeel wil hebben, misachien juist omdat hij ruzie maakt? Iemand negeren geeft ook duidelijk aan dat je niet weet wat je met de situatie aan moet, dus is ervan weglopen of iets negeren vaak makkelijker. Erg oneerlijk. Mensen projecteren hun gedachten vaak op de partnet. "Projectie neemt nervositeit weg over zaken die wij in onszelf niet graag erkennen, en worden aan andere mensen toegeschreven. Dit gebeurt vaak onbewust zodat het ego niet met deze zaken hoeft om te gaan." Wanneer zijn boze ego aan het woord is, probeer dan vooral rustig te blijven, ga niet mee in die boosheid, hoe moeilijk dat soms is. Blijf bij jezelf en reageer niet met je eigen ego dat geraakt wordt. Zeg dat het je kwetst of dat je het niet begrijpt. Blijf aardig en begripvol, ipv boos te worden. Vriendelijkheid en liefde zal door dat boze ego heen prikken en doet mensen vaak beseffen dat ze fout zitten, juist omdat ze dan zelf de enige zijn die onaardig doen. Dat is verwarrend, maar wel een eye opener. Ik zeg niet dat dit de reden is en misschien herken je hier niets van, maar misschien heb je er iets aan. 😇🤷🏼‍♀️❤

5 jaar geleden

Hoe moeilijk ook, jij hebt je rust nu nodig. Je voelt je niet veilig. Is er een plek waar je je dat wel voelt? En zou je daar een paar dagen heen kunnen? Meld je desnoods even ziek op je werk. Zodat je tot rust kunt komen.. stress is niet oke voor jou en de baby. Zet jezelf en de baby nu op nr. 1!

5 jaar geleden

Goedemorgen! Ik had gisteren een positieve test en mijn vriend reageerde enkel met "haha goei grap" en is sindsdien heel lastig. De zwangerschap was gepland en we waren er al lang mee bezig. Ik heb momenteel ook zeer veel stress op het werk dus kan zijn reactie precies nog minder verdragen 🙈 Ik kan me inbeelden hoe je u voelt! Ik ga toch proberen om ergens rust te vinden. Veel succes nog!

5 jaar geleden

Ik had voor mijzelf en de baby gekozen en even tijdelijk bij mijn ouders gaan wonen. Kijken waardoor de ruzie komt en jezelf rust gunnen. En alles even p een rijtje kunnen zetten. En dan zeggen tegen je partner dat als hij normaal kan praten zonder ruzie te maken hij weet waar je bent. In mijn ogen lijkt het wel of hij helemaal niet de baby wil. Als dat zo is dan heb je een lastige keuze voor de boeg. Maar nu is rust belangrijk dus snel uit deze situatie vandaan.

5 jaar geleden

Hé! Dit doet mij denken aan een relatie waar ik vroeger in heb gezeten. Het klinkt als een onveilige relatie. Later leerde ik dat dit communicatietechnieken zijn die narcisten vaak gebruiken (ghosting: iemand lang negeren nadat je iemand de schuld hebt gegeven). De narcist probeert de ander (meestal iemand die juist heel empatisch is) bang te maken en schuldgevoel aan te praten. Zo durft die persoon niet bij hem weg te gaan en heeft hij de volledige controle. Een baby maakt je partner mogelijk kwetsbaarder, waardoor hij meer controle wil hebben... Ik zou je adviseren om steeds bij jezelf na te gaan of het waar is wat je partner zegt en of jij vind dat dit de relatie is die goed voor je is. Als je tot de conclusie komt dat je weg wilt gaan bij je partner zou ik hulp inschakelen. Als hij de controle verliest kan hij ook gevaarlijk worden (dit heb ik zelf meegemaakt en ik was blij dat ik van te voren hulp had ingeschakeld) Ik wens je veel kracht toe! Je verdient een liefdevolle en rustige relatie. Je bent goed zoals je bent! Liefs Mandy

5 jaar geleden

Respect dat je het aan hebt gedurfd om je bericht met ons te delen. Ik denk stiekem dat je wel weet wat het beste is voor jou en je kind. Alleen de stap daar naartoe lijkt me erg lastig en misschien wel beangstigd om te maken. Vergeet niet dat je nu niet alleen verantwoordelijk bent voor jezelf, maar ook voor de kleine die uiteindelijk komt. Niet alleen jij maar ook hij/ zij verdient het om terecht te komen in een veilig, gezond en warm gezin. Vind je dat hij/zij en jij dit verdient? Zo nee, dan zou ik samen met steunende personen in je omgeving er voor kiezen om uit deze situatie te stappen. Want deze stress lijkt me niet verantwoord voor je zwangerschap. Plus vergeet niet dat je lijf al signalen geeft, luister hierna. Succes. Ben benieuwd wat je gaat doen..

5 jaar geleden

Klinkt exact hetzelfde als mijn relatie van aantal jaar geleden met Marokkaanse vriend. Een ramp. Weggaan, hoe moeilijk het ook is.

5 jaar geleden

Jeetje wat naar zeg. Helemaal niet zoals je het je had voorgesteld lijkt mij.. Ik schuif me aan bij de mensen hierboven. Zorg dat je ergens anders even rust krijgt en kan nadenken. Altijd voor jezelf kiezen en vanaf nu ook voor je kindje. Heel veel sterkte en ik hoop dat je evengoed een mooie zwangerschap tegemoet gaat! Je verdiend veel beter dan dit. Liefs.