27 Reacties

één jaar geleden

2 boterhammen

één jaar geleden

Een bord pap

één jaar geleden

Een klein flesje. Hij krijgt boterhammen op de opvang. Maar daar eten ze pas om ,8u30. Dus krijgt hij hier eerst een klein flesje melk om 7u

één jaar geleden

Een bakje Kwark waar ik wat een eetlepel brinta doorheen roer, met vers fruit. Daarna krijgt ie nog een klein flesje half volle melk met een klein beetje brinta (maar die zijn we aan 't afbouwen, hij drinkt er ook maar een paar slokken van tegenwoordig)

één jaar geleden

Laatst heel de tijd olvarit. Maar nu wilt ze niks anders dan broodje hagelslag🤐 (thanks papa)

één jaar geleden

2 boterhammen met smeerkaas. En hier ook hagelslag gek na 1 keer geproefd te hebben. Dus ik sprenkel er nu een paar overheen. Dan lijkt het heel wat 😂

één jaar geleden

Griekse yoghurt

één jaar geleden

Bord Brintapap met fruit

één jaar geleden

Brood, crackers, havermout pap en Brinta pap. De pap meng ik meestal met fruit. Maar ook krijgt hij regelmatig worteltaart, bananen brood of haver pannenkoekjes als we die over hebben van het weekend dan vries ik de rest in, ik maakt wel enkel gezonde versies hiervan anders krijgt hij het niet als ontbijt. Kwark geven we altijd als toetje of back up voor het avond eten dus dat eet hij eigenlijk nooit als ontbijt.

één jaar geleden

Meestal 2 boterhammen en daarna nog een rijst/maiswafel of volkoren cracker. Vraagt hij zelf om 😅

één jaar geleden

2 boterhammen en ze drinkt 2 bekers melk op.

één jaar geleden

Pap van Olvarit

één jaar geleden

Pap van kleine keuken met geprakte banaan erdoor. En wat thee, maar eigenlijk drinkt ze daar nauwelijks van.

één jaar geleden

Jeetje! Flinke eters hier allemaal! We geven sochtends altijd nog een flesje melk, zo’n 150 ml, halfvolle melk. Daarna boden we haar altijd broodje aan, maar mevrouw bakte er meestal niks van. Terwijl ze verder op de dag een goede eter is. Nu sinds kort een beschuitje met jam, daar eet ze vaak wel wat van. We merken vooral op de dagen dat we thuis zijn dat ze beter eet in de ochtend. Dit komt volgens vooral doordat er dan meer tijd tussen fles en ontbijt zit. Als ze naar de opvang gaat moeten we haar wakker maken en haasten. Zijn er nog meer mensen die sochtends flesje melk geven?

één jaar geleden

Reactie op M3nS

Jeetje! Flinke eters hier allemaal! We geven sochtends altijd nog een flesj ...
Hier krijgt Stan een flesje melk van 120ml. Als hij naar de opvang gaat krijgt hij thuis een flesje melk rond 6u45-7u15 en op de opvang krijgt hij 2snede boterham rond 8u30 Als hij thuis is geef ik eerst boterham en nadien fles. Anders eet hij ook veel slechter brood. .thuis wil hij ook geen korsten eten terwijl hij dat op de opvang wel doet 🙈

één jaar geleden

Pap van Brinta en gewone thee.

één jaar geleden

Reactie op M3nS

Jeetje! Flinke eters hier allemaal! We geven sochtends altijd nog een flesj ...
Hier ook nog een flesje melk met een klein beetje brinta er door. Maar wel pas na z'n vaste ontbijt. Misschien ook een proberen?

één jaar geleden

Wij geven al heel lang geen flessen melk meer. De pap wordt aangemaakt met melk en hij drinkt bij de lunch een beker melk. Na het avondeten nog wat kwark of yoghurt.... komt ruim aan zn zuivel behoefte. Kan me wel voorstellen dat ze na een fles melk geen brood ofzo meer eten. Melk vult de maag ook. Als ze er genoeg aan hebben helemaal prima! Onze zoon zou denk ik binnen het uur alweer om eten vragen. Is echt holle bolle Gijs soms 😆

één jaar geleden

Hier wisselt het. De ene keer een broodje en de andere keer een banaan of knijpfruit.

één jaar geleden

Mijn meisje eet niet eens 1 boterham op. Ze wilt geen fruit en als ik haar milde kwark aanbied dan eet ze maar 3 hapjes van.. Help wat kan ik verder nog doen??