12 Reacties

één jaar geleden

Hoi! Uit bed gaan we na het klaarmaken voor de dag gelijk ontbijten. We ontbijten dan tegelijk, is voor mij ook gelijk een stok achter de deur dat ik moet ontbijten;) Mijn zoontje eet 's morgens één boterham met soms wat fruit erbij. Pap in de ochtend vind hij niks;)

één jaar geleden

Hier eerst na wakker worden een bekertje melk op schoot en dan daarna in de kinderstoel meteen ontbijt. Hij is niet zo van het uitstellen, bij wakker worden heeft hij meteen honger. Soms zit ik erbij, soms schuif ik z'n stoel zo dat hij de keuken in kan kijken en pak i de vaatwasser uit e.d. Ligt er een beetje aan of ik zelf al trek heb. Wij proberen bij ontbijt af te wisselen tussen: - Brood met beleg (hij is nu kieskeurig, maar appelstroop en pindakaas (evt met banaan) gaan er nog wel goed in). - Havermoutpap met rozijnen en appel(moes) erdoor - Yoghurt met havermout en honing erdoor Door de yoghurt en havermoutpap doe ik vaak nog wat zaden, zoals hennep/chia/lijnzaad. Soms doe ik nog wat fruit naast het ontbijt. En heel soms iets luxers, zoals wentelteefjes/pannenkoekjes met groenten erin of een andere smaak havermoutpap. Snel 'wentelteefje' dan wel: beetje boter in de pan, broodje erin. Even laten toasten. Dan melk op het broodje gieten en wat kaneel erop strooien. Nog wat laten bakken aan beide zijden. Uit de pan, wat honing erop en dan doe ik vaak nog wat hennepzaad en in stukjes: heerlijk vind ie dat! Gewoon met volkoren brood trouwens, we hebben meestal alleen volkoren in huis.

één jaar geleden

Mijn zoontje eet trouwens best veel in de ochtend, vooral havermoutpap vindt ie zo lekker dat hij echt 2 schaaltjes leeg eet😲. En anders eet hij 2 broodjes, meestal zonder korstjes.

één jaar geleden

Mijn zoontje is dus heel lastig met eten en ik merk dat ontbijt het moeilijkst gaat. Pap wil hij niet, brood eet ie ook niet echt.. soms krijg ik er een half sneetje zonder korstjes in (maakt niet uit met wat voor beleg) of eet hij juist alleen maar het korstje, fruit wil hij niet smorgens, kwark/yoghurt ook niet.. ik weet niet zo goed wat ik hem dan nog kan geven. Wentelteefjes en pannekoekjes heb ik ook al geprobeerd maar lukt ook niet. Ik heb ook niet altijd zin om smorgens 3 kwartier met hem aan tafel te zitten als hij toch bijna niets eet 😒 hij is nu al 2,5 uur wakker en heeft nog niets gegeten. Weer weigeren vanochtend maar wel heel druk aan het spelen, word er af en toe echt moe van..

één jaar geleden

Brood heb ik trouwens ook al heel veel verschillende soorten geprobeerd, bolletjes/sneetjes, zoet brood, muesli/krentenbollen. Yoghurt/kwark ook met verschillende soorten fruit/honing/zoete smaakjes. Pap ook verschillende soorten en structuren met en zonder honing. Helaas zonder succes..

één jaar geleden

Reactie op Slanina

Mijn zoontje is dus heel lastig met eten en ik merk dat ontbijt het moeilij ...
Wanneer gaat hij wel eten dan, bij de lunch pas of tussendoor nog iets? Groeit/ontwikkeld hij goed? Als hij niet wil eten, zou ik niet lang aan tafel blijven zitten in de hoop dat hij wel wat eet. Als hij honger heeft, zal hij toch wel wat gaan eten denk ik? Misschien heeft hij gewoon 's ochtends nog niet echt trek of heeft hij vooral veel energie om lekker te gaan spelen en ligt z'n focus daar. Misschien kan je zn bordje bijv op een laag tafeltje of op de grond zetten, misschien pakt hij tijdens het spelen wel wat? Proberen er geen druk op te leggen.. dat is lastig, wij hebben het probleem met avondeten, dus ik herken het wat dat betreft wel!

één jaar geleden

Ik zelf ontbijt niet, eet pas vaak wat tegen 12:00u. ‘s Morgens als mijn zoontje wakker is en wij naar beneden gaan krijgt ie melk met een beetje granenpap. Daarna zet ik hem wel eens op het potje gaat ie plassen. Ongeveer na een uur nadat hij wakker is krijgt ie zijn ontbijt.

één jaar geleden

Wij eten tegelijk. Aan tafel. Ongeacht of hij naar de opvang gaat of niet. Hij ontbijt eigenlijk altijd met een kom havermout en een beker thee.

één jaar geleden

Als ik vrij ben lezen we vaak eerst nog een boekje (of 2) in bed. Daarna aankleden en meteen ontbijten. Gaat hij naar de opvang dan slaan we dat boekje over.

één jaar geleden

Zou me niet te druk maken over dat ontbijt. Blijven aanbieden en eet hij niet, dan niet. De 1 ontbijt niet, de ander wil geen avondeten. Als hij goed groeit en ontwikkelt is er niets om je zorgen te maken denk ik. Er zijn ook zat volwassenen die niet/nauwelijks/laat ontbijten.

één jaar geleden

Hier alleen een fles dreumes melk als ontbijt. Om 09:30 fruit, en dat is eigenlijk haar ontbijt. Daarna 11:30/12:00 lunch. Ect ect. Dus geen echt ontbijt hier. Ze wilt geen brood, geen pap alleen een flesje warme melk. Ze drinkt dit ook niet zelf, mevrouw wilt deze fles net zoals een baby die krijgt, in 1 arm. Heel aandoenlijk zo s’ochtends echt ons momentje 🥹❤️