33 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb trouwens een vast contract!

4 jaar geleden

Ben je ontslagen of heb je geen contractverlenging gekregen? En als je ontslagen bent, dan krijg je daar ook een reden van te horen lijkt me? Is daar wat over gezegd?

4 jaar geleden

Neem contact op met bijvoorbeeld het Juridisch Loket, zij kunnen je verder helpen.

4 jaar geleden

Als je een vast contract hebt ben je dus ontslagen? Wat was de reden?

4 jaar geleden

Dan mag het sowieso niet absoluut niet laat het der zwart op wit zetten

4 jaar geleden

Ben je ontslagen of heb je geen contractverlenging gekregen? En als je onts ...
Sorry, ik lees nu dat je vast contract hebt 🙈 Je hoort een reden te krijgen. Als deze reden niet geldig is, kun je dat aanvechten.

4 jaar geleden

Ligt aan de reden. Als het weggezet is onder reorganisatie mag er helaas heel veel.

4 jaar geleden

Wat is de opgegeven reden?

4 jaar geleden

Hij mag je om welke reden dan ook NIET ontslaan als je een vast contract hebt......... Absoluut niet ! Ik zou toch even contact opnemen met een juridische persoon

4 jaar geleden

Reactie op roos657

Ik heb trouwens een vast contract!
Dat kun je aanvechten. Je bent beschermd volgens de wet tot 6 weken na je bevallingsverlof. Heb je of ben je lid van een vakbond. Of heb je rechtsbijstand... @

4 jaar geleden

Ze mogen je alleen ontslaan met een goede gegronde reden, maar in jouw verhaal merk ik op dat je het niet eens aan zag komen? Sowieso niets ondertekenen!!!!

4 jaar geleden

Als ze een goede reden hebben maakt het niet uit dat je zwanger bent of niet. Alleen zwangerschap mag niet de reden zijn

4 jaar geleden

Ook echt per e-mail.. wat onpersoonlijk! Ik snap dat je je rot voelt 😘

4 jaar geleden

Volgens mij mag je iemand met vast contract nooit ontslaan als die zwanger is, ook niet bij een reorganisatie. Oud collega van me had dat die heeft het aangevochten

4 jaar geleden

Je moet wel iets heel ergs gedaan hebben mogen ze het een goede reden noemen. Zeker aanvechten, succes! 🍀 https://www.juridischloket.nl/werk-en-inkomen/ontslag/ontslag-tijdens-zwangerschap/

4 jaar geleden

Reactie op Ikke1981

Dat kun je aanvechten. Je bent beschermd volgens de wet tot 6 weken na je b ...
Hij mag je alleen ontslaan wegens erge economische omstandigheden maar moet hij kunnen aantonen of als je iets ergs gedaan hebt. Niet omdat je minder werken wilt of zwanger bent. Dat laatste zo wie zo niet. Je bent beschermd tot 6 weken naar je bevallingsverlof. Je ontslag is dus niet rechtsgeldig. En dat kun je aanvechten. Vakbond als je lid daarvan bent heb je recht op gratis advocaat. En rechtsbijstand ook. Als je daarvoor verzekerd bent.

4 jaar geleden

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/mag-ik-worden-ontslagen-als-ik-zwanger-ben Onder bepaalde omstandigheden kan het wel, maar daarvoor is er nu te weinig info. Zou je zeker laten adviseren hierin. Bescherming van de werknemer gaat veel verder dan die van de werkgever :)

4 jaar geleden

Niks ondertekenen. Met een vast contract kan dit sowieso niet tijdens je zwangerschap als je je zwangerschap bekend heb gemaakt, en dat heb je. Handig dat je het ontslag zwart op wit op de mail hebt. Heb je ook bewijs van bekendmaking van je zwangerschap/verlof? Alles even verzamelen en morgen het juridisch loket bellen dan krijg je indien gewenst een advocaat aangewezen. Zij zoeken ook uit of recht heb op vergoeding voor de advocaat (je betaald dan alleen een eigen bijdrage). Dit is afhankelijk van je inkomen. Ze mogen het pijljaar verleggen dus ook bijv. 3 jaar terug als je toen minder verdiende en daardoor recht hebt op deze vergoeding. Of eventueel contact opnemen met je rechtsbijstand mits je dit hebt. Heel veel succes! Het is naar, maar gebeurd helaas vaak.

4 jaar geleden

Dankjewel voor alle berichten! Ik ga morgen gelijk meer informatie opvragen bij het juridisch loket! 😘

4 jaar geleden

Balen! Idd zoek rechtsbijstand op, dit zo snel mogelijk. Misschien is deze informatie al gegeven, maar binnen 24 uur een aangetekende brief sturen dat je oneens bent met ontslag. (Hiermee heb je recht op uitkering) zonder bezwaar ga je akkoord met je ontslag en geen recht op uitkering.