14 Reacties

2 jaar geleden

BV moet CB zijn!

2 jaar geleden

Hebben ze er bij het cb iets van gezegd? Zou me er geen zorgen om maken hoor! Het kan zeker met het beginnen lopen te maken hebben! Daar gaat veel energie naartoe, die ook nodig is om te groeien! Wanneer mag je weer?

2 jaar geleden

Ik denk niet dat je je onzeker hoeft te voelen. Kindjes zijn nu erg actief en verbranden ook snel alles weer hierdoor. Wij moeten zelf volgende week maar thuis op de weegschaal komt die niet verder dan 9.2 kilo en hij is volgende week 15 maanden. Bij 11 maanden was die 8.9 op het cb dus ook niet echt veel omhoog. Ik zie zelf een vrolijk jongetje die erg actief is en nooit stil kan zitten dus dat is mijn conclusie dat die niet veel gegroeid is. Ik geef hem naar mijn gevoel genoeg eten en soms iets meer om te kijken of die dat ook op eet maar dat laat dan die staan(aka gooit het op de grond). Qua lengte weet ik nog niet hoelang die is maar zag wel dat zijn broeken te kort zijn geworden dus dat vond ik een goed teken.

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hebben ze er bij het cb iets van gezegd? Zou me er geen zorgen om maken ho ...
Nouja, de arts zei dat ik mij niet al te druk hoef te maken. Maar toch kan ik het lastig loslaten.. Logisch ook haha. Want de curves daarvoor gingen altijd vrij hard. Maar ze zei wel dat ze ervanuit gaat hij binnenkort wel een groeispurt gaat krijgen. Ik probeer het maar los te laten. Zolang de kleine het goed doet en vrolijk is zal het wel goed gaan

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Hebben ze er bij het cb iets van gezegd? Zou me er geen zorgen om maken ho ...
De eerst volgende keer dat hij terug moet is met 2 jaar

2 jaar geleden

Reactie op Kelsey32

Ik denk niet dat je je onzeker hoeft te voelen. Kindjes zijn nu erg actief ...
Aaah! Geruststellende reactie in iedergeval haha

2 jaar geleden

Herken het wel ,mijn zoontje is al maanden 8,4 kilo en 73,5 cm ik word daar heel onzeker van ,hij is 15 maanden en zit nooit stil ...

2 jaar geleden

Lijkt me een goede waarde hoor mijn zoontje was nu 80,3 cm met een gewicht van 10,2 kg

2 jaar geleden

Ik zou me ook niet druk maken hoor. Ze ontwikkelen nu zo hard met lopen etc. Mijn zoontje woog gisteren bij het cb 9,5 kg en is zelfs afgevallen. Nu gebruikt hij helaas ook veel antibiotica dus dat kan er hier ook mee te maken hebben

2 jaar geleden

Je hoeft je niet onzeker te voelen. Je doet het hartstikke goed mama! Ik ben toevallig vandaag naar het cb geweest. Bij mij zeiden ze nog van de grootste groeispurt is voorbij dat gebeurd vooral tot ze 1 jaar zijn. En ze bewegen meer waardoor ze minder aankomen. Dus maak je geen zorgen!
Hebben ze wel goed gemeten? De vorige keer scheelde het bijna 2 cm ik vertrouwde de meting niet dus heb ik na de afspraak nog eens laten meten. Waarschijnlijk lag hij een beetje verkrampt waardoor het niet klopte 😓

2 jaar geleden

Weet niet of het al gezegd is maar de lengte is pas betrouwbaar te meten als ze kunnen staan. Daarvoor zegt het dus niet heel veel en het gewicht klinkt prachtig. Niet druk om maken

2 jaar geleden

Niet al te druk over maken! Mijn zoontje is 15mnd en weegt 9,3 kg. Zijn lengte is 74cm. Groeicurve zit onder de -1 lijn. Doordat lengte en gewicht in verhouding zijn is er niks om druk over te maken is tegen mij gezegd. Ook qua ontwikkeling geen achterstand. Misschien kan je iets met deze info🙂

2 jaar geleden

Ik zou je zeker niet te druk maken, mijn dochtertje was dan wel 3 cm gegroeid van 74 naar 77 maar kwa gewicht van 9 naar 9,8 dus ook maar 800 gram vanaf mei. En ze eet als een bouwvakker 🤷🏻‍♀️ alles wat we haar aanbieden gaat op 🥰 geef haar soms nog potjes, dan gaat het hele potje erin hoor en om 7u gewoon nog een papfles van 120ml. Maar ze is ook heel actief, rent alle kanten op dus verbrand ook heel veel