21 Reacties

2 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Mijn dochtertje heeft geen ooievaarsbeet, maar last van eczeem. Olie en bodylotion zonder parfum hielpen bij haar ook niet maar uierzalf werkt perfect. Ik weet niet of je dat mag gebruiken bij een ooievaarsbeet, maar misschien kun je het proberen. Heel veel succes in ieder geval.

2 jaar geleden

Beste tip is om het cb niet te vertrouwen. Zou zeker Bepanthen proberen of anders sudocreme of gewoon vasaline. Is het dan nog niet weg dan naar de huisarts.

2 jaar geleden

Kokosolie maar als het erger wordt ipv beter zou ik zeker langs de huisarts gaan in geval het gaat ontsteken of er een bacterie bij komt.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft een ooievaarsbeet in zijn nek en een engelenkus tussen zijn wenkbrauwen en met name die laatste is soms droog en schilferig. Zelf smeer ik deze na het badderen in met inoli zalf en gebruik ik de badolie van inoli (als zijn huid wat droger aan voelt). Beide laten een meer natuurlijker vetlaag op de huid achter. De eerste 2 weken hingen de vellen aan mijn zoontje zijn lijfje en na start met Inoli was dit binnen een week weg. Hoef het nu niet standaard meer te gebruiken maar voornamelijk bij een drogere huid. Maar voor je dochtertje zou ik naar de huisarts gaan want het ziet er ontstoken uit als ik eerlijk ben.

2 jaar geleden

Reactie op Pan-Pan

Beste tip is om het cb niet te vertrouwen. Zou zeker Bepanthen proberen of ...
Hahha jij bent echt anti CB hè 😂 wel een goede tip🤪 Bepanthen is een goeie, die ga ik proberen. Dat ik daar niet aan gedacht heb!

2 jaar geleden

Reactie op Steefjuh87

Mijn zoontje heeft een ooievaarsbeet in zijn nek en een engelenkus tussen z ...
Onze dochter heeft ook een engelenkus tussen haar wenkbrauwen maar die ziet er heel licht uit. Ik vind het er zelf niet echt ontstoken uitzien in het echt zegmaar, zo zag het er een maand geleden ook uit en toen heeft CB er ook naar gekeken en die zeiden niets van een ontsteking. Maar ik ga morgen voor de zekerheid wel even bellen naar de huisarts! Better safe than sorry 😇

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Onze dochter heeft ook een engelenkus tussen haar wenkbrauwen maar die ziet ...
Foto kan vertekend over komen zie je maar weer 😊 CB zou ik zelf niet zo vertrouwen in mening of iets ontstoken is of niet maar dat heeft er bij mij mee te maken dat ik door heb dat ze (bij iedere keer een andere CB arts) dossiers niet doorlezen en ik als verpleegkundige zijnde hen heb moeten wijzen op het foutief zetten van de 2e vaccinatie bij mijn zoontje (gelukkig geen gevolgen dus ze krijgen nog 1 kans 🤣)

2 jaar geleden

Ik ben dus inmiddels al 4 maanden aan het smeren. Al 3x bij de huisarts geweest maar het is nog steeds niet echt verbeterd. Heb 2x een hormoonzalf gekregen. De 2e keer een sterkere en toen verbeterde het wel, maar die mag je natuurlijk niet blijven smeren dus na 1,5 week smeren moest ik stoppen en toen kwam het direct weer terug. Huisarts weet ook niet echt wat het is volgens mij. Eerst dacht ze eczeem daarna dacht ze reactie op de eczeemzalf en toen weer een schimmel. We hebben inmiddels geprobeerd: 2x hormoonzalf Cetomacrogol Vaseline lannete Anti schimmel zalf Calendula Bephanthen En nog wat biologische zalfjes van de natuurwinkel Niks helpt maar ondertussen is de huid daar elke dag zo aan het vervellen, lijkt me niet goed…. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik ga maar weer voor de 4e keer de huisarts bellen….

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ik ben dus inmiddels al 4 maanden aan het smeren. Al 3x bij de huisarts gew ...
Kokosolie geprobeerd? Ik weet niet of het helpt, maar voor huidproblemen werkt het vaak goed en het schijnt ook goed te zijn tegen schimmels.

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ik ben dus inmiddels al 4 maanden aan het smeren. Al 3x bij de huisarts gew ...
Hormoonzalf moet je afbouwen met een Pulse schema is je dat uitgelegd? Want direct stoppen dan komt het meteen terug! Naar voor je dochtertje!

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ik ben dus inmiddels al 4 maanden aan het smeren. Al 3x bij de huisarts gew ...
Ik zou naar een dermatoloog gaan. Had persoonlijk niet zo lang aangemodderd

2 jaar geleden

Ik smeer overal Sudocreme op

2 jaar geleden

Ik ben met hetzelfde naar de huisarts geweest, het was eczeem (ook op andere plekken eczeem) nu met hormoon zalf van de huisarts met 3 dagen weg.

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Ik smeer overal Sudocreme op
Hier ook! Sudocreme is life 😂👏🏻

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Hormoonzalf moet je afbouwen met een Pulse schema is je dat uitgelegd? Want ...
Ja ze zeiden 1 week 2x daags smeren met de hormoonzalf en tussendoor vet houden met cetomacrogol. En de 2e week 1x daags smeren en vet houden. Maar toen ik stopte met de hormoonzalf kwam het dus direct weer terug. Dus toen ook weer voor controle bij de huisarts geweest en toen twijfelde ze of het geen schimmel was… Weet ondertussen ook niet meer wat ik nu moet doen. Juist ook omdat de huisarts niet goed weet wat het is Misschien heb ik dan niet goed afgebouwd? Maar er is niks over een pulse schema verteld. Zal nog even bellen om te vragen hoe ik dan beter af kan bouwen… misschien is dit namelijk het hele euvel wel

2 jaar geleden

Reactie op Robemy

Ja ze zeiden 1 week 2x daags smeren met de hormoonzalf en tussendoor vet ho ...
Oh wij hadden echt ander schema! 2 weken elke dag daarna 3 dagen niet 4 dagen wel en als dat goed ging 4 dagen niet 3 dagen wel en zo verder! Als de huid slechter wordt dan gewoon het schema aanhouden dus stel na 3 dagen is het al slecht dan gewoon nog een week 4 dagen wel 3 dagen niet. Gaat het beter dan dagje bijpakken. Wij zijn 3e week november begonnen En nog bezig met afbouwen! Gaat heel goed nu. Dus jouw schema voelt wel nog als abrupt stoppen voor mij. Maar ik ben géén dokter. Navragen kan mss geen kwaad!

2 jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Oh wij hadden echt ander schema! 2 weken elke dag daarna 3 dagen niet 4 da ...
Ja idd, zijn heel snel gestopt. Ik heb nu navraag gedaan. Ze gaan morgen overleggen. Bedankt voor je reactie!

2 jaar geleden

Voor de mama’s die borstvoeding geven, maak crème van borstvoeding en smeer dat er op!😇

2 jaar geleden

Hoi Robemy, Mijn dochtertje heeft precies hetzelfde! Ik smeer nu een week Cetomacrogol, maar zie geen verbetering optreden. Ben jij al verder gekomen? Ik ga in ieder geval een afspraak maken bij de huisarts, nu ik dit gelezen heb.

één maand geleden

Mijn kleine heeft hetzelfde, is hier iemand intussen een stuk wijzer geworden of verder geholpen? 🥺