7 Reacties

2 jaar geleden

Ik herken het! Ik heb alleen weleens gelezen dat je iets 100x gezegd moet hebben voordat ze het onthouden en dat straffen niet helpt. Dus geduldig blijven zeggen dat het gevaarlijk is en als je er gek van wordt weghalen vrees ik

2 jaar geleden

Reactie op Daphne7

Ik herken het! Ik heb alleen weleens gelezen dat je iets 100x gezegd moet h ...
Haha, nou, de 100x halen we op n dag makkelijk geloof ik🤦🏼‍♀️🤣

2 jaar geleden

Hahaha heb geen tips maar dit herken ik in andere vormen (nee niet de versterker uit zetten, nee niet aan de lamp trekken nee nee nee🤣) denk echt dat het een fase is van ontdekken. En het is geen uitproberen van zijn ouders maar verkennen en ook kijken of zn ouders hetzelfde reageren steeds. Superherkenbaar en kwestie van volhouden! Afleiden en iets anders aanbieden helpt hier over het algemeen een seconde of 30🤣

2 jaar geleden

Hier ook en op alles klimt hij waar je ook maar op klimmen kan ,rent ook over de bank 😵‍💫

2 jaar geleden

En je aankijken met een blik van: "Ik ga het lekker weer doen" de bank en stoelen vind ik niet zo erg, maar de salontafel, vensterbank, haar eigen kinderstoel en vandaag zelfs proberen de eettafel op te komen middels een eetkamerstoel... Ze is ontdekkend zullen we maar zeggen. Ik blijf ook benoemen dat het gevaarlijk is en haar er emotieloos afhalen.

2 jaar geleden

Dit herken ik heel erg van onze oudste (is nu bijna 4 jaar)… terwijl de jongste gewoon met 1x nee zeggen stopt….. het is inderdaad een fase en als je denkt ik ben er klaar mee toch even weg zetten en dan later weer terug zetten in huis. Wij hadden 2 kleine salontafels en die hebben we ook even weggezet destijds…

2 jaar geleden

Dankjulliewel, nog maar even doorbijten dan! Niet letterlijk, voor hem, want ook dat krijgen we m niet afgeleerd, maar wel voor ons😜