5 Reacties
2 jaar geleden
Hallo is misschien omdat het niet donker genoeg is waar ze slaapt mijn dochter slaapt ook slecht als het niet donker genoeg is waar ze moet slapen en in haar kamer is er geen probleem omdat er een velux verdestering is is pik donker
2 jaar geleden
Als je op bezoek bent, waar slaapt ze dan in?
Los van bezoek gaat haar slaap verder wel goed? De nacht en de dutjes?
Vind 2x een uur relatief kort maar als je kindje er goed op gaat dikke prima natuurlijk
2 jaar geleden
Als wij op bezoek gaan dan gaan we na haar dutje, normaal doet ze er 2 maar dan maar 1. Dus slapen van ongeveer 11 tot 14 (dat dutje dan h t liefst zo laat mogelijk in de ochtend), en daarna gaan we. Dan houdt ze het makkelijk vol tot 19/20. Maar als ze dat dutje niet doet, dan is het drama. Normaal zou ze dan thuis om 16u nog een dutje doen, maar die slaan we dus over. En dat gaat altijd prima, als ze dat “eerste” dutje dus maar doet.
En anders, slaap ze wel in de kinderwagen? Dan misschien die mee, en dan even een ommetje lopen tot ze slaapt? En dan ergens rustig neer zetten?
2 jaar geleden
Ik laat het los 🤷🏻♀️ Hier slaapt hij vaak 's morgens 1.5u, en 's middags ergens tussen 30min/60min. Vandaag bij mijn ouders maar 2x 30min geslapen.. Ik maak me daar niet zo druk om! Hij zit ook tussen 1 of 2 slaapjes in, ook erg lastig plannen haha. Ik probeer altijd wel 1 slaapje thuis te doen, als dat kan. En anders is het niet anders denk ik altijd maar! Morgen weer een nieuwe dag 😊 Hier heeft hij er dan weer geen last van de volgende dag.
2 jaar geleden
Wij spreken wat korter af met de mensen, of we skippen het middag dutje.
We hebben vrienden die ver weg wonen (dik 2 uur heen en 2 uur terug rijden met de auto). Dan vertrekken we in de ochtend tijdens zijn ochtend dutje. Dan kan hij dat slaapje in de auto doen. We nemen een campingbedje en de halve uitzet mee. Als het bedje mee is, dan proberen we daar het middag slaapje wel te laten slagen. Niet geschoten is altijd mis toch 🤭. Bijna altijd lukt die niet, nou dan niet. Dan houden we hem zoet met een broodkorst, wat een-op-een tijd, dan even bij die of die op schoot of in de buggy een wandelingetje maken. En dan wat eerder savonds naar bed in het campingbedje. Als we savonds vertrekken hevelen we hem over in de auto stoel waar hij dan verder slaapt. Heel soms gaat het savonds ook moeilijk met het slapen in het campingbedje. Dan gaan we zo snel mogelijk lekker naar huis 😊
We hebben een periode gehad dat hij wat makkelijker bij iemand anders in het campingbedje sliep. Toen namen we hem hele dagen overal mee naar toe.
We zitten nu in een flow dat het weer even wat lastiger is. Dan merken we dat we vaker oppas inschakelen of dat we gewoon een uurtje met mensen afspreken of max een dagdeel. Met als trial and error tot de conclusie gekomen dat dus dat middag dutje skippen het minst "erge" is.