13 Reacties

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! ❤️ Ik ben er 2 weken geleden ook achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Niet geheel gepland maar wel heel welkom! Bij mij is het juist andersom, mijn vorige zwangerschap heb ik echt niks over te klagen, alles volgens de boekjes. Maar laatst ben ik er achter gekomen dat ik een te snel werkende schildklier heb. Daar heb ik nu medicatie voor, maar daardoor heb ik een verhoogde kans op aangeboren afwijkingen. Merk dat ik het best moeilijk vind er er tegen op zie.. Wat was er in je vorige zwangerschap niet goed gegaan? Iedere zwangerschap is ook weer anders hè, dus wil niet zeggen dat je nu tegen dezelfde problemen aan loopt. Probeer ook lekker te genieten!

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! Wat vervelend dat je schildklier niet goed werkt. Bij mij werkte die in de zwangerschap door de hormonen beter... hopelijk bij jou ook!! Ik heb overgewicht en vorige zwangerschap zijn ze ervanaf 11 weken al vanuit gegaan dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben/ontwikkelen. Hierdoor was het een constante strijd om gehoord te worden omdat ze alleen maar van protocollen uit gingen en niet meer naar mij persoonlijk keken. Uiteindelijk ben ik gedwongen ingeleid en heb ik Uiteindelijk een keizersnede gekregen omdat na 2 dagen inleiding en 22uur actieve weeën storm mijn lijf het niet zelf voor elkaar kreeg om te baren. Vooral het strijden om gehoord te worden was echt heel moeilijk.

2 jaar geleden

Wat leuk! Gefeliciteerd 🥰 snap dat je het spannend vind! Wat ontzettend vervelend dat je zn nare ervaring hebt gehad qua zwangerschapsdiabetescontroles... zou het een optie zijn nu bij een andere verloskundige/gynaecoloog te gaan? Ik heb 1 x de glucose test gedaan (want zelf niet de slankste, moeder met type 1 diabetes en een "te groot" kindje (wat uiteindelijk helemaaaal niet zo bleek te zijn...) Toen ze me na een aantal weken de test wilde laten herhalen heb ik heel duidelijk aangegeven dat ik de vorige x niet eens op de grens zat maar ver daat onder en dat ik die test niet nogmaals ging doen.😅🙈 Ik ben nog niet opnieuw zwanger, die wens is er overigens wel😊 ik heb ook echt geen leuke zwangerschap gehad en het idee dat dit weer zo kan zijn benauwd me enorm, maar anderzijds; de wens voor een 2e kindje is groter dan de angst voor de zwangerschap en bevalling, dus ik wil er zeker weer voor gaan!

2 jaar geleden

Reactie op Bloemblaadje

Wat leuk! Gefeliciteerd 🥰 snap dat je het spannend vind! Wat ontzettend v ...
Nou je verhaal komt me wel bekend voor. Ik heb een nagesprek gehad met de verloskundige en aangegeven dat ik zo teleurgesteld was in dat er zo protocol technisch is gekeken (want ook ik had uiteindelijk een baby van nog geen 3500 gram!, dus paniekzaaien voor niets geweest) En dat ik heel graag een volgende keer zo lang mogelijk begeleid wil worden door verloskundige en niet het ziekenhuis. Zij heeft aangegeven volgende keer voor mij te willen vechten en ze gunde me een betere zwangerschap. Dus nu wil ik zeker bezien of ik mogelijk tot allerlaatste moment onder begeleiding kan blijven van verloskundige en ik ga de suikertest pas doen als ik uit mijn misselijke periode ben🤣 Verder heb ik al een prikset thuis dus is mijn voorstel om zelf goed bij te houden met 1x per week een dagcurve en als die goed blijft dat ik ook niet eerder overgedragen wordt. Ik heb wel geleerd dat ik echt beter voor mijn wensen mag gaan staan. Ik breng echt mijn kindje niet in gevaar. Mijn angst is vergelijkbaar met die van jou wat als het weer zo gaat? Maar elke zwangerschap is anders. Ik was er alleen emotioneel nog niet helemaal klaar voor merk ik: ik had mezelf net terug gevonden☺️❤️ mijn doel is op mezelf dan ook niet meer zo kwijt te raken! Ik hoop dat jou wens snel werkelijkheid wordt

2 jaar geleden

Gefeliciteerd! 😍 Zou er proberen zoveel mogelijk van te genieten. Niet elke zwangerschap is hetzelfde en misschien verloopt deze fijner ☺️ ik heb nog niet geen 1 keer mestruatie gehad 😅

2 jaar geleden

Ahhhh wat leuk gefeliciteerd ❤️ ik ben momenteel ook weer 18 weken zwanger. Niet helemaal gepland maar onze zoon is geboren door een traject en zijn bevalling was een mega drama. Ik ging van een pre-eclampsie over in een eclampsie tijdens 20 min aan pers tijd heb ik 4 insults gehad. Maar elke zwangerschap is anders. Dus ik hoop voor ons beide dat de zwangerschap nu wel prettig is 🍀

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Nou je verhaal komt me wel bekend voor. Ik heb een nagesprek gehad met de v ...
❤❤❤ wat heb je dat laatste stukje mooi geschreven! Hopelijk heb je nu een hele fijne zwangerschap lieve mama💋

2 jaar geleden

Reactie op kimbeerly1992

Gefeliciteerd! 😍 Zou er proberen zoveel mogelijk van te genieten. Niet e ...
Heb begrepen dat dat niet altijd iets zegt😁 Ik heb zelf maar een paar weken borstvoeding gegeven. Ook dat maakt bij veel moeders verschil heb ik wel eens begrepe

2 jaar geleden

Reactie op Rooskim

Ahhhh wat leuk gefeliciteerd ❤️ ik ben momenteel ook weer 18 weken zwanger. ...
Wow dat is heftig! Ik wens je een rustige zwangerschap en bevalling deze keer! Al veel kwaaltjes gehad? Verloopt alles goed? Succes met je 20 weken echo!

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Wow dat is heftig! Ik wens je een rustige zwangerschap en bevalling deze k ...
Ik hoop het ook, maar als ik dat van jou zo lees was jouw bevallig wel iets erger 😅 jeetje ik duim echt voor je dat dit keer een mooie bevalling hebt! Mijn zwangerschap gaat super, ook bij mijn beide kinderen zwangerschaps suiker gehad (totale onzin want het is een moment opname, en ik zat met prikken er altijd keurig onder ook na een groot bord pasta) en nu wees de suikertest niks uit en was het allemaal ineens goed. Totaal geen kwaaltjes. Hoe voel jij je dan? Last van kwaaltjes? Luister vooral goed naar jezelf en je eigen lichaam! Geef ook goed aan als je wat wel en niet wil. Protocollen zijn er om je te beschermen voor de mogelijke gevaren alleen die zijn niet op iedere individu pasbaar. Mijn beide kinderen zouden groot zijn en ik stond onder controle van de gyn extra ivm suiker. Heb 2 mini mensjes op de wereld gezet die in maat 44 zaten de eerste maand/anderhalve maand. Dus echt luister naar jezelf en hou het zelf in de gaten met prikken als je twijfelt!

2 jaar geleden

Reactie op Rooskim

Ik hoop het ook, maar als ik dat van jou zo lees was jouw bevallig wel iets ...
Bedankt voor je fijne woorden! Vorige keer pas kwaaltjes bij 7 weken. Nu helaas al aardig misselijk en zoo moe! Ik prik alvast preventief 1x per week een dagcurve. Tot nu toe geen slechte waardes.

2 jaar geleden

Reactie op FHWH

Bedankt voor je fijne woorden! Vorige keer pas kwaaltjes bij 7 weken. Nu he ...
Ohhhh die misselijkheid is verschrikkelijk! Hoeveel weken ben je nu? Hopelijk is het snel voorbij haha en kun je optimaal gaan genieten ☺️ Ah slim om zelf al even te prikken dan sta je ook zekerder in schoenen. Nou ik duim voor je dat het circus dit keer allemaal aan je voorbij gaat en je gewoon lekker kunt gaan genieten 🥰

2 jaar geleden

Hier 2 zwangerschappen gehad met diabetes. Mijn 2de zwangerschap had ik het al met 16 weken, en dus onderbehandeling van de gynaecoloog. Ben meteen begonnen met metformine tabletten en heb met 17 weken een aangezichtverlaming gekregen en daar moest ik prednison voor krijgen, daar gaan je suiker waarde weer erg omhoog. Het is gelukkig goed gegaan. Alweer werd de kleine groot geschat en was een 2de keizersnede het advies. Op het laaste heb ik moeten prikken omdat mijn waardes te hoog bleven . Ik had bij de eerste al last van mijn bekken, maar bij de 2de zwangerschap was het veel erger. Waardoor ik met 10 weken ben moeten stoppen met werken en op het laatst niks meer kon.nog steeds ben ik niet aan het werk en zijn mijn klachten te erg. Hier ben ik onder behandeling bij het ziekenhuis. Ik ben bevallen met 38.2 via een keizersnede, hij woog 4475 gram de eerste woog 4030 gram met 37.6 weken🙈. Maar als nog zou ik een 3de kindje gaan🥰🙈