15 Reacties

één jaar geleden

Owja, het is maar voor 1 a 2 dagen per week.

één jaar geleden

Moet je je dochter nog inschrijven voor opvang? Want dan ben je hopeloos te laat vrees ik...

één jaar geleden

Kinderopvangtoeslag kan je op het portaal voor de toeslagen aanvragen. Je moet hiervoor wel de uurprijs en het aantal uur dat de kleine per maand erheen gaat invullen. Mag ik begrijpen dat je nog geen kinderopvang hebt omdat je vraagt of je je dochter gewoon kan inschrijven. Dan zou ik namelijk snel gaan zoeken en hopen dat je een plekje vindt. Met het grote tekort in de opvang zijn plekken vaak schaars en de wachtlijsten heel lang.

één jaar geleden

Eh heb je haar nog niet ingeschreven? Dan hoop ik (niet lullig bedoeld) dat je een back up plan hebt want je bent echt heel erg laat. Hier is de wachttijd een jaar vanaf inschrijving.

één jaar geleden

Reactie op Schaakmeisje

Moet je je dochter nog inschrijven voor opvang? Want dan ben je hopeloos te ...
Ja daar ben ik dus ook bang voor... Ik heb pas vrijdag te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb. Dus vandaar zo laat :(

één jaar geleden

Reactie op CDMM

Ja daar ben ik dus ook bang voor... Ik heb pas vrijdag te horen gekregen da ...
Ik zou dan nu een lijst maken met alle opvang en gastouders in de buurt en die morgen na gaan bellen wat de mogelijkheden zijn.

één jaar geleden

Nou de hoop is wat gezakt.. morgen maar is aan de slag!

één jaar geleden

Mijn zoontje in juli/augustus ingeschreven voor kinderdagopvang (Noord-Holland,Beverwijk) en tot nu toe nog geen plek vrij.. gelukkig hebben wij een Gastouder gevonden welke vanaf afgelopen september al plek had.. ik denk dat je meer kans bij een Gastouder zal maken..

één jaar geleden

Gelukkig wat opvangen kunnen vinden met plek! Kwa toeslagen, hebben jullie dit gelijk gekregen na de aanvraag of eerst uit eigen zak betaald en vervolgens terug gekregen? ( Buiten de eigen bijdrage natuurlijk)

één jaar geleden

Reactie op CDMM

Gelukkig wat opvangen kunnen vinden met plek! Kwa toeslagen, hebben jullie ...
Zou wel direct de toeslag aanvragen dan! Je krijgt de 20ste van de maand de toeslag voor de maand erop dus volgens mij betaalden bij toen we tweede week september begonnen zelf voor de hele maand en kregen we 20 sept de toeslag van sept en okt tegelijkertijd

één jaar geleden

Als je een plek hebt gevonden, dan zo snel mogelijk toeslag aanvragen. Normaal krijg je de toeslag vooraf, maar als je zo snel wilt beginnen moet je denk ik een maand voorschieten. En anders aangeven dat je de toeslag direct naar de opvang wil laten gaan, (&even navragen of die opvang dat wel doet). Dan krijg je alleen een factuur van de kosten die je zelf moet betalen. Scheelt een hoog bedrag voorschieten. 😉

één jaar geleden

Reactie op Rebelion

Als je een plek hebt gevonden, dan zo snel mogelijk toeslag aanvragen. Norm ...
Dat zou inderdaad een hoop schelen🙈 thanks!

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Zou wel direct de toeslag aanvragen dan! Je krijgt de 20ste van de maand d ...
Voor het aanvragen van toeslag moet je de uurprijs doorgeven en ook het aantal uren dat je afneemt, dit lijkt mij lastig als je nog geen plek hebt en kun je dus later misschien een correctie krijgen… Ben je flexibel in de dagen die je kind naar de opvang wilt brengen? Wij hebben vorig jaar geluk gehad (volgens mij 2-3 mnd van tevoren ingeschreven) maar werden in eerste instantie afgewezen. Heb toen direct gebeld en gevraagd naar de reden van afwijzing, toen gaven ze aan dat 1 van de dagen die ik opgaf de groep vol zat. Toen heb ik zelf gevraagd welke dag/dagen ze dan wel nog plek hadden, vond het gek dat ze dat zelf niet pro-actief hebben aangegeven, maar goed.

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

Voor het aanvragen van toeslag moet je de uurprijs doorgeven en ook het aan ...
We hebben toen aangegeven dat we onze zoon op de dagen willen brengen waarop nog plek was op de groep en zo is het toch nog goed gekomen

één jaar geleden

Reactie op estelerr_

We hebben toen aangegeven dat we onze zoon op de dagen willen brengen waaro ...
Ja gelukkig de dagen dat ik opvang nodig heb was het bij hun rustig dus toch nog een plekje!