Beste mama’s
Hoe gaat het met het opvoeden van jullie hummeltjes ?
Wat groeien ze snel hè :D
Ik probeer montessori aanpak te houden. Het kindje alles laten doen waar die zin in heet zolang het maar veilig blijft en als het iets is wat gevaarlijk is dan sta ik bij voor het geval dat ik mijn kindje moet opvangen. Dus nee hoort ze erg weinig en ze doet er erg goed op. En als ik zeg eens nee dat doen we niet maar dit kunnen we wel doen dan vaak luistert ze ook naar. Natuurlijk niet altijd omdat ze ook de grenzen opzoekt maar bij ons is nee is nee. Zelfs als ze helemaal in een driftbui komt dan ga ik op de hoogte van haar zitten of liggen of ik pak haar op en zeg dat het okay is om verdrietig te zijn en snap dat ze het liefst wilt spelen. Als het huilen wat te lang duurt dan lijdt ik haar af.
Ik merk dat ik soms erg moeilijk vind om rustig te blijven en niet te heftig reageren als ik ergens van schrik. Mijn kindje is erg gevoelig en neemt snel over de angsten of stress. Ze ontwikkelt erg goed en loopt voor haar leeftijd. We zij. Erg trots op haar maar soms voel ik mij toch erg uitgeput om zoveel aandacht en geduld te kunnen opbrengen.
Welke opvoeding doen jullie ?