27 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op HeeHallo_1994
Dat is ook zo. Maar je hoort vaak dan mensen van: oh hij is 12 maanden. Moe ...
Nee joh, de who adviseert borstvoeding tot 2 jaar en ik vind het eigenlijk best gek dat wij dan met 1 jaar koemelk gaan geven ipv het alternatief voor moedermelk. Im I'm a foodie van 0-2 jaar zit een keuzeschema en dan is koemelk niet vaak de beste keuze.
2 jaar geleden
Vandaag voor het eerst gewone melk gegeven voor het slapen gaan omdat de opvolgmelk bijna op is en mijn zoontje overdag ook al gewone melk drinkt en dat ging goed. Zat eerst wel in dubio om dreumesmelk nog te gaan halen, maar indien ze met de pot mee eten en schijf van 5 gehandhaafd wordt is dat dus overbodig
2 jaar geleden
Wij zijn nooit opvolgmelk gaan geven. Onze zoon krijgt nog de nummer 1 melk.
In de ochtend krijgt hij als ontbijt een papfles van poedermelk en rond 3 uur ook nog een volle fles van de poedermelk.
Bij het fruit moment krijgt hij water of thee uit een rietjes beker.
Bij de lunch krijgt hij een flesje gewone halfvolle melk.
Bij het avond eten krijgt hij of water of thee uit de rietjes beker of hij krijgt halfvolle melk uit de fles.
2 jaar geleden
Mijn tip is om vooral te geven waar jij je goed bij voelt en waar je kindje het goed op doet.
De ene gaat bij een jaar helemaal over op gewone melk (en water en thee) en een ander kind krijgt nog 1 tot 3 flessen/bekers opvolgmelk tot ze zoveel jaar oud zijn.