14 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar!! Wij hebben opvang nu uitgesteld tot januari en kijken dan wel weer verder… maar zitten in de luxe positie dat het kan.. en soms kan het eigenlijk niet, maar doen we het toch 😅 begrijp je gevoel helemaal… sterkte! 🧡
4 jaar geleden
Ik ben nu al drie weken bezig met een nieuwe studie, en ik vond het ook heel spannend. Het loslaten ging goed maar dat komt omdat dit de derde is. Over de voedingen dat vond ik echt zenuwslopend dit is de eerste keer dat de borstvoeding gelukt is dus ook de eerste keer dat ik een kleine heb die geen schema heeft maar op de opvang gaan ze daar heel flexibel mee om. Hij laat zelfs op de opvang vaak 3,5 tot 4,5 tussen waardoor hij daar minder drinkt en dan savonds wil hij graag vaker en langer drinken hij haalt het als het ware in. Het komt goed de mensen van de opvang hebben er voor geleerd en hebben al zoveel kinderen gezien. Het begin is heel lastig maar eenmaal een paar weken erin en het is alsof het nooit anders is geweest
4 jaar geleden
Volgende week gaat ze naar de opvang, en ik zit nu elke dag wel een potje te huilen 😂. Nadeel is dat wij geen wen ochtenden hebben. Maar we zijn gelukkig nog vrij volgende week, dus gaat ze halve dagen naar de opvang!
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Begin volgende week weer en dan js ze 15 weken. Moet steeds huilen als ik er aan denk. Hebben een zware start gehad; was echt continu aan het huilen de eerste 10 weken, nu is het pas echt genieten en moet je weer beginnen. Geef ook bv en werk in een ziekenhuis dus kolven gaat lastig worden. Ik voed op verzoek dus vind het ook spannend hoe het straks gaat als ik er niet ben. Ergens denk ik dat we er even doorheen moeten en het achteraf dan vast meevalt..
4 jaar geleden
Volgende week gaat ze naar de opvang, en ik zit nu elke dag wel een potje t ...
Haha ik ook, vreselijk! Voel me gewoon heel ellendig hierdoor merk ik. Misschien laat ik het teveel toe en moet ik het proberen van me af te zetten maar dat nare gevoel komt steeds opborrelen
4 jaar geleden
Reactie op babyontheway27
Heel herkenbaar!! Wij hebben opvang nu uitgesteld tot januari en kijken dan ...
Ah heel fijn dat dat zo kan zeg! Geniet er nog lekker van🥰
4 jaar geleden
Reactie op Rena28
Hier precies hetzelfde. Begin volgende week weer en dan js ze 15 weken. Moe ...
Ach wat heftig zeg, gelukkig gaat het nu beter! Dat kolven lijkt me ook nog wel een dingetje straks op werk.. helemaal lastig als je geen vaste momenten hebt waarop je kan kolven. Denken ze op je werk wel mee zodat je wel tijd kan vrijmaken hiervoor?
4 jaar geleden
Ow ik herken dit verhaal zo erg. Volgend week begint ook mijn dochter op de opvang. Dan 17 weken.
En het stomme is. Ik werk zelf in de opvang en toch zie ik er zo tegen op om haar te brengen. Zo stom. Ik zeg altijd tegen alle ouders het komt helemaal goed en dan sta ik daar zelf mn tranen tegenhoudend mijn kind weg te brengen en een half uur later sta ik zelf een ouder gerust te stellen. En ik weet ook wel dat het goed komt maar toch.
Ze is zo'n vrolijk lief klein meisje en doet het super. Maar ze drinkt zo slecht uit de fles. Daar maak ik me nog het meeste zorgen om. En als ze verdrietig is en haar mama wil en ik ben er niet. Voel me dan zo schuldig. Terwijl ik weet dat ook dat goed komt en ze went vanzelf. Het zijn nu nog vreemde op de opvang en dat veranderd ook snel. Maar durf haar al niet bij familie in de armen te geven en dan laat ik haar straks een hele dag achter... ik herken je verhaal zo goed. En weet ook. Het komt echt goed. Alleen is dat nu nog moeilijk te relativeren.
4 jaar geleden
Zo herkenbaar. Mijn zoontje had vandaag een wendag en wat ik gezien heb brak mijn hart dat ik nu super hard twijfel.
Er was een meisje van 4 maand oud zo hard aan het krijsen en huilen. Dat kwam doordat ze hele de dag normaal bij haar mama in de draagzak was. Het brak echt mijn hart en ze hadden haar opgepakt en even in de schommelstoel gezet en die bleef maar huilen. Ik vond dat zo zielig maar ja die mensen kunnen haar ook niet continu aandacht geven aangezien er nog anderen baby’s waren.
Het resultaat bijna allemaal aan het huilen doordat er 1tje zo hard krijste. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het liefste wil ik hem thuis houden
4 jaar geleden
Ik snap je, maar komt echt goed. Zorg gewoon dat je wat extra gekolfd hebt en mee geeft. Mocht ze dan wat meer vragen, dan is dat geen enkel probleem.
Ik was bang dat ze bij de opvang nauwelijks zou slapen. En dat ik haar volledig overprikkeld, oververmoeid en over de zeik terug zou krijgen. Blijkt reuze mee te vallen, ze doet gewoon prima dutjes. Ze is wel moe aan het eind van de dag, maar dat is ze ook als ze thuis is.
Geruststellende gedachte ook dat ze op het kinderdagverblijf veeeel meer ervaring hebben met baby's dan de meeste ouders. Dus als wij het kunnen, kunnen zij het ook wel.
En nog een tip, als je de mogelijkheid hebt: laat haar een paar hele dagen naar de opvang gaan terwijl jij nog vrij bent. Dan kan jij er ook rustig aan wennen zonder meteen de druk van je werk te hebben. En je hebt even wat tijd voor jezelf, ook best lekker toch?
De meeste kindjes vinden de opvang uiteindelijk super leuk.
4 jaar geleden
Zo herkenbaar. Mijn zoontje had vandaag een wendag en wat ik gezien heb bra ...
Achhh ik voel je zo goed! Wat ontzettend zielig zeg.. ik begrijp heel goed dat je dan twijfelt.. mijn dochtertje heeft vanmorgen 2 uurtjes haar wenochtend gehad en toen ik haar net ophaalde zat ze helemaal onder de uitslag van het huilen 😢, ze wilde niet uit de fles drinken en werd helemaal overstuur. Toen ik haar om half 10 bracht was ze al moe en hebben ze haar gelijk naar bed gedaan maar toen sliep ze pas om
Half 11. Vraag me dan af of ze haar een uur hebben laten huilen? Ze slaapt normaal altijd rond 10 uur voor 2/3 uur maar nu was ze na een half uur weer wakker geworden door een ander kindje. Pff voel me zo slecht nu. Donderdag gaat ze weer 2 uurtjes wennen en zie er nu alweer tegenop..
4 jaar geleden
Ik zag er ook tegen op maar inmiddels 2 wen dagdelen gehad waarbij de kleine precies hetzelfde deed als dat hij thuis ook doet. Krijg in ieder geval te horen dat hij super vrolijk is en hij begint gelijk te lachen als hij mij door het raam ziet dus dat stelt echt gerust
4 jaar geleden
Reactie op Rena28
Heb aangegeven dat ik wil gaan kolven en gaan in iedergeval een plek creëre ...
Hopelijk komt het allemaal goed en krijg je tijd en een fijne plek straks. Ik ga ook kolven en gelukkig wordt er goed meegedacht. Nu nog zien hoe dat daadwerkelijk gaat uitpakken als ik eenmaal ga werken. Gaat jouw kleintje ook naar het kdv?