14 Reacties

één jaar geleden

Bij ons gaat de wekker om half 6 kwart voor 6. Mijn meisje van bijna 18 maanden slaapt op de opvang een uurtje ongeveer. Ze is rond half 7 bij de opvang. Hoelaat ze daar gaat slapen is elke keer anders. Ik haal haar weer op om kwart over 10. Dan begint ze alweer moe te worden. Ze gaat dan rond half 12 op bed. Dan slaapt ze zo 3 uurtjes. Dan gaat ze na haar slaapje naar oma. Rond 3uur. Daar krijgt ze dan broodje. Dan haalt mijn man haar op om half 5. Het hangt af hoe ze dan is. Soms gaat ze dan nog even om half 6 op bed voor een uurtje. Dan als ik thuis ben om half 7 van me werk gaan we dan eten en dan douche en fles en op bed. Als ze dat 3e slaapje niet doet. Houd ze het niet vol. Als ze dat slaapje niet doet. Gaat ze gelijk douche als thuis kom. Dan heeft ze al gegeten met papa. Dan eet ik pas als ze op bed ligt.

één jaar geleden

Het is relatief veel zou ik zeggen (gemiddeld gezien)maar als ze verder goed doorslaapt is dat prima! Zodra ze onrustiger wordt snachts kan het zijn dat ze overdag te veel slaapt. Ieder kind is anders! Ons zoontje is 1 dec 18 maanden. Hij slaapt nu overdag 1 slaapje van 1-3. Avonds 19:00 naar bed en rond 06:30 weer wakker.

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Het is relatief veel zou ik zeggen (gemiddeld gezien)maar als ze verder goe ...
Jaa dat idee heb ik dus ook. Vind het wel lekker hoor. Heb je toch best wel veel tijd voor jezelf nog en wat huishouden. Maar als het maar niet haar ontwikkeling in de weg zit.

één jaar geleden

Hier in de middag alleen van 13:00-15:00 Slaapt daarna weer van 19:00-08:30

één jaar geleden

Onze zoon slaapt in de middag ongeveer 2 uur, soms wat langer soms wat korter. Staat meestal om 6:30 op, dutje van 12:30-14:30 en rond 20:00 naar bed.

één jaar geleden

Ons zoontje slaapt van 11.45 tot 13.45 ongeveer dan van 19.00 tot 6.30 soms iets vroeger.

één jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Jaa dat idee heb ik dus ook. Vind het wel lekker hoor. Heb je toch best wel ...
Haha lijkt me zeker lekker! Hoe is ze als ze wakker is? Wel alert en actief? Zou me er niet zo druk om maken overigens. Kan zijn dat de dagen op de opvang wat lang zijn met 1 dutje en dat ze het thuis inhaalt. Slapen is juist goed voor de ontwikkeling zeggen ze, zolang ze op wakkere momenten echt goed wakker zijn!

één jaar geleden

Hier 0800 uur wakker en slaapt meestal van 12 tot 3. Rond 20.00 weer naar bed

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Haha lijkt me zeker lekker! Hoe is ze als ze wakker is? Wel alert en actie ...
Jaa super actief is ze dan. Rent overal heen. Heel veel zelfstandig spelen. Zit niet stil. Laatst op het perron zag ik allemaal kindjes chillen in wagen en gewoon accepteren dat ze er waren. Nee die van mij die moet over het perron alle mensen gedag zeggen haha. 😂 Lekker actieve sociale dame

één jaar geleden

Zoontje van 17 maanden slaapt smorgens 1.5 uur en in de middag 1.5 a 2 uurtjes. Gaat om 19 uur weer naar bed tot de volgende ochtend 7 a 7.30 uur! Is een ondernemend ventje en wilt zelf ook graag de dutjes nog doen!

één jaar geleden

Reactie op Maartjex93

Jaa super actief is ze dan. Rent overal heen. Heel veel zelfstandig spelen. ...
Super toch! Dan lekker genieten van de slaapjes en als je merkt dat het toch wat onrustiger wordt kan je het altijd opnieuw bekijken!

één jaar geleden

Onze dochter (16 mnd) doet 1 slaapje meestal, en dat is op de opvang 1u en als we (en zij) geluk hebben 1,5😅 en thuis vaak 2u..

één jaar geleden

Hier gaat zo rond 18.30/19 u naar bed meestal en dan vaak tot een uur of 8. Overdag slaapt ze 1x. Thuis vaak 2 uur met soms wel eens een uitschieter naar 3. Op de opvang meestal 1,5 uur maar dan ligt ze vaak ook al wel 18 u/18.30 op bed.

één jaar geleden

Onze dochter is 9 dec 17 maanden oud. Zij doet ook nog steeds 2 slaapjes. Beide keren maken we haar dan wakker. 1e dutje na een uur en 2e dutje na 2 uurtjes. Ook snachts slaapt ze van 19.15 tot 6.45 altijd goed. Ik twijfel soms ook of 2 dutjes niet wat veel is nu. Maar sinds ze kan lopen merk ik dat ze het echt nog wel nodig heeft. Gaat vaak ook rond de slaapjes tijden al zelf bij de deur staan beneden om te willen slapen. Echt een kind van de tijd ;)