15 Reacties

4 jaar geleden

Hier slaapt mevrouw overdag niet zo best, maar indd in de avond wil ze sowieso niet slapen.. Draagzak helpt hier wel💪

4 jaar geleden

En ik wandel ook nog wel eens, slaapt ze ook nog even.

4 jaar geleden

Reactie op Mariekje1988

En ik wandel ook nog wel eens, slaapt ze ook nog even.
We kunnen wel 10km wandelen.. blijft klaar wakker.. savonds dan. Overdag slaapt ze als een roosje haha

4 jaar geleden

Helaas geen tips, hier hetzelfde verhaal! Ik volg even👍🏻

4 jaar geleden

Is ze niet aan het clusteren? Die van mij heeft dat soms ook uren bij de overgang van dag naar nacht. Die van mij slaapt ook veel overdag, maar maak ik (met 8 weken) wel wakker na 3 uur voor voeding zodat hij genoeg voeding binnen krijgt voor de nacht (hoop ik). Als hij bij mij dan niet wilt slapen geef ik gewoon wat extra bv en knuffel ik veel zodat hij uiteindelijk wel in slaap valt. Je moet wel veel geduld hebben 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lisaaa92

We kunnen wel 10km wandelen.. blijft klaar wakker.. savonds dan. Overdag sl ...
En is 't dan veel huilen, wan dat is hier vaak tussen 7/8 en 9

4 jaar geleden

Hier ook elke avond! Hij is gewoon wakker en alert en vrolijk slaapt ook pas rond 23:00😅

4 jaar geleden

Leg je haar overdag in haar bed of beneden in de woonkamer? Onze zoon slaapt heel goed snachts als hij overdags in de woonkamer slaapt. Heeft hij overdags in zn bedje geslapen, dan is hij een nachtbraker.. denk dat babys toch dingen moeten meemaken en dat de ruimte hem helpt om te snappen wanneer hij korte slaapjes mag hebben (overdag) en wanneer lang (snachts)🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op Mariekje1988

En is 't dan veel huilen, wan dat is hier vaak tussen 7/8 en 9
Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit.. alleen onrustig in de zin van kreunen en steunen

4 jaar geleden

Reactie op LMT

Leg je haar overdag in haar bed of beneden in de woonkamer? Onze zoon slaap ...
Verschillend maar ze slaapt ook wel eens boven jn bed idd...

4 jaar geleden

Reactie op Lisaaa92

Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit.. alleen onrustig in de zin van kreunen ...
OK, gelukkig!

4 jaar geleden

Ik denk dat 2 dingen kunnen helpen: 1. Heel duidelijk een verschil tussen de dag en nacht laten zien. Dus overdag veel licht en geluid en ‘s nachts donker en stiller. (Je kunt s nachts evt white noise aanzetten zodat het niet té stil is) En tip 2: Overdag je kindje niet langer dan 2 uur per slaapje laten doen. 1 slaapje mag ze wel 2,5 uur slapen, maar de rest van de tijd maak je haar na 1,5/ 2 uur wakker. Dan is ze moe genoeg voor de avond en drinkt ze overdag het meest. Anders gaat ze alles ‘s nachts inhalen….

4 jaar geleden

Oh, en een ritme aanhouden van slapen voeden - spelen - slapen werkt heel fijn. De wakker tijd bij een baby van 10 weken is bijvoorbeeld 60-90 min. Dan ontstaat er vanzelf meer ritme.

4 jaar geleden

Reactie op Jo-anne84

Ik denk dat 2 dingen kunnen helpen: 1. Heel duidelijk een verschil tussen d ...
Mijn zoontje kan alleen echt niet slapen als er licht is. Hij blijft maar rondkijken dan en is uiteindelijk oververmoeid 's avonds en dan slaapt hij alsnog niet. Hij kan ook eigenlijk alleen maar echt slapen in z'n bedje in het donker met white noise aan. Alle andere slaapjes, ook in de kinderwagen zijn hazenslaapjes en van elk dingetje wordt hij dan wakker.. ik probeer het verschil tussen overdag en 's avonds te doen door overdag beneden te voeden en daarna te spelen o.i.d., 's avonds voed ik hem dan boven en spelen we ook niet echt meer, behalve wat knuffelen en kletsen. Gisteren sliep hij voor het eerst een gedeelte van de avond goed, maar was toen s nachts weer meer aan het spoken.. het blijft zoeken in elk geval!

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Mijn zoontje kan alleen echt niet slapen als er licht is. Hij blijft maar r ...
Oh, maar bij het slapen zeker de gordijnen dicht en het donker maken! Maar het gaat om de tijd dat het kindje wakker is dat het verschil gemaakt kan worden. Dus wat jij doet is eigenlijk perfect. Met een maand of vier snappen ze dan ongeveer wat de bedoeling is en wordt het hopelijk wat beter. Na een verschrikkelijke slaapregressie, dat dan weer wel…