13 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben het bed samen met onze dochter in elkaar gezet om haar echt te betrekken en haar erover te vertellen. Dan had ze een tweetal weken zowel het babybed als het peuterbed in haar kamer staan en vroegen we haar elke avond in welk bedje ze wou gaan slapen. Op een avond wees ze dan naar het peuterbed en sindsdien slaapt ze daar elke nacht! Eigenlijk super vlot gegaan.

één jaar geleden

Hier slaapt ze ook sinds anderhalve week in een grote bed. Ze sliep ook eerst op een kleine kamer. Haar huidige slaapkamer was eerst soort van speelkamer. In mijn vakantie heb ik het geverfd en gestylt en uiteindelijk een bed geplaats. Wij hebben hier de Ikea kura bed en dan op zijn kop. Ons idee was eerst middagdutje laten doen in het grote bed. Eerst dutje ging heel goed. Heel even huilen maar ze sliep binnen 5 minuten. Toen ze savonds naar bed ging hebben we gevraagd waar ze wilde slapen. Toen wees ze naar haar nieuwe kamer. Dus toen dachten we nouja, doe maar dan. Maar ging niet zonder slag of stoot. Ze wilde niet slapen, toen toch maar in de ledikant weer gelegd, nou toen waren de rapen helemaal klaar voor haar. Huilen! Toen samen gaan liggen het grote bed en ze sliep heel snel. Volgende middag weer goed geslapen en savonds wilde ze weer op haar nieuwe kamer slapen. Moesten uiteindelijk weer met haar 'slapen' dat duurde wel even maar ze sliep uiteindelijk. Dit een stuk of 5 keer moeten doen. Op een gegeven moment wilde ze maar niet meer in slaap vallen terwijl we naast haar lagen. Toen waren we een soort van klaar mee en hebben we een muziekje aangedaan en haalden nog wat melk voor haar. Toen we terug kwamen op haar kamer, sliep ze. Sinds dien slaapt ze nu ook zelf in met haar grote slaap. Ze is 1 a 2 keer snachts wakker geworden. Omdat we meteen een 1 persoonsbed hebben gekocht voor haar kon ik naast haar gaan liggen waardoor ze vrij snel weer sliep en ik ben daar ook weer in slaap gevallen. Echt fijn dat het nu zo kan. Ze slaapt nog wel in een slaapzak. Deken komt later wel. Mijn tip is wanneer je ervoor kiest en ook je kind om in een ander bed te slapen, dit dan ook vol te houden. Hier hielp die onduidelijkheid niet van nou dan maar toch weer in de ledikant. En misschien heeft je kind in het begin wat hulp nodig. Ohja en wij hebben boekjes waar ze nu zelf bij kan. Kies sterke boeken want hier zijn er al 3 boeken kapot gescheurd. Maar hierdoor is het wel als ze wakker is/wordt dat ze een boekje gaat pakken (ze hoeft niet uit haar bed hiervoor) en dus heel rustig is en beetje speelt waardoor ze ook zelf in slaap kan vallen of wij ook rustig wakker kunnen worden.

één jaar geleden

Wij, ze klom uit haar Ledikant, dus per direct over gegaan naar een peuterbed... Haar erbij betrokken en ze vind dit bed veel leuker en fijner!.. Net alsof ze zich opgesloten voelde in het Ledikant.

één jaar geleden

We zijn nu op vakantie en ons zoontje valt hier op het grote bed in slaap, waarna we hem overleggen, opeens zonder drama, terwijl thuis slapen al-tijd een eindeloze strijd is. Zodra we thuis zijn krijgt hij een vloerbed van 90x200, alvast voor zijn verjaardag. Hopelijk gaat slapen dan net zo soepel 🤞

één jaar geleden

Wij krijgen binnenkort ook een peuterbed binnen, dus ik lees even mee voor tips 😁

één jaar geleden

Omdat haar zusje eraan komt zijn we cold turkey gewoon overgestapt naar en peuterbed en pyjama ipv slaapzak. Eerste dag en nacht was even wennen vervolgens geen enkel probleem gehad en slaapt prima 👌

één jaar geleden

Wij hebben het rustig aan geprobeerd door haar momenten in het nieuwe bed te slapen, maar ze wilde altijd terug in het ledikant. Op enig moment gewoon in het nieuwe bed gelegd om te gaan slapen en ze vond het prima

één jaar geleden

Hier zijn wij een paar maanden geleden over gestapt naar een 140x200 vloerbed (dit omdat het ons lekker leek dat we er bij konden liggen als ze huilt etc en zou het iedereen aanraden!) Cold turkey, maar de eerste weken haar ledikantje er naast laten staan. Ging vanaf de eerste keer fantastisch, en ze is toevallig vanmorgen voor het eerst pas naar onze slaapkamer gelopen alle andere keren bleef ze netjes liggen tot we haar kwamen halen!

één jaar geleden

Wat zijn vele van jullie hier allemaal snel mee! Onze kleine wordt morgen 2 jaar en slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje haha!

één jaar geleden

Ik vraag mij ook af wanneer de tijd er is om over te gaan naar een peuterbed. Ik weet dat namelijk niet zo goed.

één jaar geleden

Reactie op HeeHallo_1994

Ik vraag mij ook af wanneer de tijd er is om over te gaan naar een peuterbe ...
Rond de 2,5/3 jaar is de toegankelijke leeftijd om over te gaan naar een peuterbed. Maar sommige kindjes zijn er eerder aan toe. Of als je kindje uit z’n ledikantje klimt is het van belang om voor de veiligheid over te gaan naar een peuterbed.

één jaar geleden

Wij gaan dit weekend overstappen naar een groter ledikant, waar je later een peuterbed van kunt maken. Hij is qua ruimte in zijn bed echt toe aan een groter bed, maar voor een normaal peuterbed vind ik hem nog iets te jong. Daarom deze tussenvorm zodat het straks ook minder een issue is.

één jaar geleden

Reactie op LynnLev

Rond de 2,5/3 jaar is de toegankelijke leeftijd om over te gaan naar een pe ...
Ja dit had ik inderdaad gelezen. Tot nu toe heeft ie dat nog nooit geprobeerd. Dus ik ga ervanuit dat zijn ledikantje nog wel goed te doen is haha. We zien het vanzelf wel wanneer we het idee hebben dat hij eraan toe is ;) Bedankt voor je reactie :)