9 Reacties

één jaar geleden

Herken het opzich wel. Ik zou proberen rond half 1 naar bed te brengen, bouw je nog net iets meer slaapdruk op.

één jaar geleden

Precies zo, al sinds 14 maanden 😅

één jaar geleden

Hier ook het zelfe. Wij zijn al een aantal weken overgestapt naar 1 slaapje. Wordt tussen 7/8 uur wakker en gaat tussen 12/13 uur naar bed en slaapt vaak ook maar een uurtjes.

één jaar geleden

Ik breng m dan 18u naar bed, of san ga ik m klaarmaken voor bed! Hier werkt dat prima, merk geen slaap te kort! Soms als hij vroeg wakker is, moe is, voor 12u op bed ligt en kort slaapt, lukt her hier nog wel eens een kort (soms ook lang) dutje tussen 15&16u. Dan gaat hij uiterlijk 20u naar bed.

één jaar geleden

Wij gaan ook richting 1 dutje. Maar wij merken vaak dat onze kleine dat ochtenddutje juist nog nodig heeft en leggen hem (wanneer hij thuis is) in de ochtend zo'n 2 uur op bed. Tot een uurtje of half 12/kwart voor 12. Uiteindelijk is de tijd tussen half 12 en 6 uur nog steeds wel te lang. Maar als ik hem in de ochtend 1 uur op bed leg dan weigert hij smiddags zijn dutje te doen... Het is allemaal echt nog heel erg zoeken naar de balans pfff. Hij gaat nu richting de 1,5 jaar. Dus de wakkertijden worden gelukkig steeds langer en zal 1 dutje makkelijker worden

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Herken het opzich wel. Ik zou proberen rond half 1 naar bed te brengen, bou ...
Ik zou dit proberen. Ons zoontje is al een aantal maanden over op 1 dutje (17mnd nu). In het begin was het even doorbijten, hij weigerde zijn dutjes (totdat hij van vermoeidheid in slaap viel). Deze periode heeft zo 1-2 maanden (🙊) geduurd maar nu zitten we in een voorspelbaar ritme. Hij kan nu langer wakker blijven en hij slaapt altijd 2 uurtjes overdag (van 12:30-14:30) heel soms iets korter of juist wat langer. Ik kijk weleens op de Huckleberry website voor meer info over gemiddelde slaapbehoefte per leeftijd en evt leidraad voor dutjes schema.

één jaar geleden

Zijn er hier meer kinderen die wanneer ze naar 1 dutje gaan later wakker worden in de ochtend? Mijn zoontje wordt iedere dag tussen 5-6 uur wakker en dan meer tegen 5 uur aan.. we laten hem rond 9:30 kwartier slapen en dan om 13:00/15:00 weer. Naar 1 dutje gaan zou mogelijk zijn alleen denk ik s’ochtends best pittig met een kind die altijd heel vroeg wakker is, ik hoop dat hij dan ook wat later wakker wordt. Iemand herkenning?:)

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Zijn er hier meer kinderen die wanneer ze naar 1 dutje gaan later wakker wo ...
Wat ik zou doen is tijdelijk het dutje om 12:30 aanbieden ipv 13:00. Maar het kan zeker! Ook kan je een rust moment creëren door bijv samen even te knuffelen of boekje op de bank of tv kijken waar hij rustig van wordt.

één jaar geleden

Reactie op lisavl

Zijn er hier meer kinderen die wanneer ze naar 1 dutje gaan later wakker wo ...
Wij hadden hier een vroege vogel voor lange periodes. Weet even niet meer precies hoe het zat in de overgangsfase, volgens mij verschoof dit langzaam naar later wakker worden. Hij gaat nu rond 20:00 naar bed en we starten de dag ergens tussen 6:00-7:30. Hij slaapt nu over het algemeen door, soms nog wel in de nacht wakker of vroeg (tussen 4:00-5:30) maar dan krijgen we hem gelukkig wel in slaap (met een kleine fles). Zijn dutje is elke dag rond 12:30 uur ongeacht hoe laat hij wakker wordt. Uitzonderingen daargelaten (ziek of als hij echt heeeeel moe is).