17 Reacties

5 jaar geleden

Mij helpt het om elk uur een beker water te drinken en zoveel mogelijk cafe茂ne en prik te vermijden. Probeer ook echt de tijd te nemen voor mijn drinken. Het is bij mij niet weg maar wel minder

5 jaar geleden

Bij kruidvat kun je omeprazol kopen (gewoon van eigen merk) . Dit mag je gebruiken tijdens je zwangerschap. Volgens mij mag je er 2 per dag innemen. Dit werkt echt goed ik gebruik het ook

5 jaar geleden

Ik drink in de namiddag en avond alleen nog maar water. Ook geen thee e.d. Dit lijkt in de avonden te helpen. Daarnaast toch Rennies, zeker als ik naar bed wil.

5 jaar geleden

Probeer is zuiveringszout!! Helpt bij mij heel erg als ik maagzuur heb. En het is puur natuur, geen troep of iets! Een lepeltje in een glas water en opdrinken! Proberen waard :)

5 jaar geleden

Ik heb er ook steeds wat meer last van. Maar tot nu toe is het echt als ik te vet heb gegeten. Ook met dingen waarbij ik het niet gelijk verwacht maar miss helpt het om daar op te letten en te kijken of het dan iets minder wordt. Is zeker vervelend. Boeren is echt mijn kwangerschapskwaal nr 1 maar ook 1 van de weinige kwaaltjes die de hele dag doorgaat haha.

5 jaar geleden

De huisarts kan je iets voorschrijven voor je maagzuur wat niet schadelijk is tijdens de zwangerschap. Het is een drankje, heel vies, maar hij werkte bij mij heel goed.

5 jaar geleden

Rennies zijn sowieso slecht bij zwangerschap, als je naar de apotheek gaat kunnen ze je iets geven wat je zonder gevaar mag gebruiken

5 jaar geleden

De huisarts kan je iets voorschrijven voor je maagzuur wat niet schadelijk ...
Omeprazol mag je ook gewoon nemen. Je kan het kopen en dit terug koppelen naar je VLK

5 jaar geleden

Rennies zijn sowieso slecht bij zwangerschap, als je naar de apotheek gaat ...
Rennies mag gewoon. Staat ook in de bijsluiter.

5 jaar geleden

Ik heb beetje opgelet met wat ik eet. Maar zit geen coronaire tussen. Hoe later het wordt hoe vervelender. Ik heb mijn gynaecoloog gevraagd en hij zei dat rennie prima is en niet gevaarlijk door heel zwangerschap. Ik vroeg mij af of er misschien andere wijsheden zijn...

5 jaar geleden

Ik heb zo'n drankje gekregen van de apotheek. Kost 5 euro maar werkt goed tegen de maagzuur. Zij rade dat aan inplaats van rennie

5 jaar geleden

Ik heb ook veel last van boeren, voel me net een 14 jarige puber 馃榿. Ook veel last gehad van brandend maagzuur, vooral 's avonds en 's nachts. Water drinken en even het kussen wat hoger leggen helpt redelijk. Ook kleine porties eten en nog iets voor het slapen eten (rond 7/ 8 uur) lijkt te helpen. Verloskundige zei dat ik gewoon rennies kon gebruiken, maar dat doe ik liever niet. Rennies zijn slecht voor je darmflora, zeker bij langdurig gebruik. Advies is om ze sowieso niet langer dan 14 dagen te gebruiken. Zie ook het volgende artikel: https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/steeds-meer-bijwerkingen-bekend-bij-maagzuurremmers

5 jaar geleden

Ik heb hiervoor maagbeschermers gekregen bij de huisarts vanaf de 6de week. Moet zeggen werkt ideaal, iedere ochtend 1 en nergens meer last van

5 jaar geleden

K slik gaviscon op aanraden van m鈥檔 huisarts, werkt voor mij ook beter dan rennie

5 jaar geleden

Ik heb veel geboerd vanaf week 6 en dat is sinds paar weken minder. Losse broeken, klein beetjes eten (niet te vol) weinig tot geen prik drinken zijn mijn tips!

5 jaar geleden

Via de huisarts omeprazol gekregen, 1 per dag en gelukkig geen last meer van 馃憤馃榿

5 jaar geleden

Omeprazul is een wondermiddel tegen maagzuur! Mag je gebruiken tijdens zwangerschap en kun je bij de Kruidvat halen.