6 Reacties

één jaar geleden

Hier het zelfde probleem en ik lees mee.

één jaar geleden

Hier hetzelfde, al sinds dr geboorte gaande 😅 ze kan gewoonweg absoluut niet zelf in slaap vallen, elk slaapje moet ze gewiegd worden van de dutjes tot avond slaap, wakker in bed leggen is volledig overstuur de hele buurt bij elkaar krijsen.. tot ze paars aanloopt, helemaal bezweet is en zo hysterisch dat ze de komende paar uur sowieso niet slaapt 🙊 En als ze snachts of savonds wakker word, kan ze niet meer in haar eigen bed maar MOET bij mij in bed anders wakker tot de ochtend…. Ik lees dus ook even mee 🥹🥱

één jaar geleden

Reactie op anoniempje95

Hier hetzelfde, al sinds dr geboorte gaande 😅 ze kan gewoonweg absoluut ni ...
Ben zo’n 3-4 uur per dag aan het wiegen, heb wel buikspieren inmiddels waar je echt u tegen zegt. Dus er zit tenminste 1 voordeel aan dat scheelt 🤪 Maar het is echt funest voor m’n rust en m’n slaap 🙊

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad, en wij zijn begonnen door haar in de middag eens een uurtje in haar bed te laten spelen, op dit manier zag ze dat haar bed helemaal niet eng was. Op dat moment ging ik dan haar kamer poetsen, en kleertjes opvouwen. Zo wist ze dat ik er was. Na een tijdje zijn we van bedtijd een spelletje gaan maken, en sindsdien slaapt ze zelf in in bed. Ik weet niet of het helpt maar hier werkte dit top!

één jaar geleden

Kon ze eerst wel zelf in slaap vallen in haar eigen bed? Als ze dat voorheen kon, dan kan ze het nu nog steeds. En weet je zeker dat er verder niks is, zoals honger, dorst, vieze luier, te warm, te koud, niet willen liggen vanwege oorpijn of doorkomende kiezen? Anders eerst die oorzaak wegnemen. Als wij dit lijstje hebben gecheckt, dan weten we dat ze gewoon boos is en even moet uitrazen. Onze aanwezigheid maakt het dan juist erger. Dan zetten we een timer op 5 minuten. Meestal wordt het krijsen na 2 minuten al minder, tegen de 5 minuten ligt ze met haar knuffel te spelen en nog eens 10 minuten later slaapt ze. We gaan eigenlijk alleen naar haar toe als het krijsen na 5 minuten niet minder is geworden of als ze al een half uur steeds stil is en dan weer kort jammert. De remedie is dan meestal nog een boekje lezen en soms een slokje water.

één jaar geleden

Doordat je haar wiegt en slapend weg legt, raakt ze zojuist overstuur zodra ze wakker wordt. Beter is dat ze toch zelfstandig in bed in slaap valt, daarmee verklein je de kans dat ze overstuur raakt zodra ze wakker wordt. Dat is tenminste mijn ervaring toen onze meid een 3-6 maanden was. Verder hebben we toen haar ook maar laten uitrazen, zoals suusz88 omschrijft, alleen lieten we haar in periodes van 10 minuten huilen. Al snel merkten we dat de huilperiodes steeds korter worden. Altijd lastig om nu uit te zoeken waar je goed aan doet. Hopelijk krijg je veel bruikbare tips. Veel succes!