33 Reacties
5 jaar geleden
Zelf geen ervaring mee. Maar een vriendin van mij stopte er mee toen ze haar paardrij broeken niet meer paste en het niet meer fijn voelde.
5 jaar geleden
Ik ben ook zes weken zwanger en rij nu nog gewoon 6x per week zonder problemen. Ben van plan dit zolang mogelijk vol te houden, heb een braaf paard dus maak me weinig zorgen over valpartijen. Wel denk ik dat het springen uiteindelijk wat lastiger wordt als mn buik ook dikker gaat worden. Ik ga het gewoon aankijken, uiteindelijk wil ik mn paard ook niet te veel in de weg zitten. Ik ken vrouwen in mijn omgeving die probleemloos tot zes maanden door konden rijden maar ook vrouwen die heel snel moesten stappen door klachten die ze kregen. Er is niet echt een advies tot hoe lang je kunt doorrijden, dit hangt heel erg van je paard, zwangerschap en situatie af.
5 jaar geleden
Ik rij niet meer, wel 1x geprobeerd maar heb veel pijn tijdens het rijden. Dus besloten om niet meer te rijden. Gelukkig rijdt mijn zusje op ons paard en doe ik het grondwerk mooi verdeeld zo.
5 jaar geleden
Ik had ook bedacht om tot 12 weken te rijden. Ik heb op zich een braaf paard, maar hij moet zich wel veilig voelen bij zijn berijder en kan soms van de gekste dingen schrikken, hoewel hij nooit op hol gaat. Als mijn buik begint te groeien denk ik niet dat ik me er nog prettig bij voel en ga ik gewoon lekker grondwerk met hem doen. Rijden in de bak vind ik al niet meer prettig omdat mijn borsten tijdens draf/galop pijn doen, zelfs met de beste sport bh. Rij nu dus lekker buiten met één hand aan de teugels en een over mijn borst 😂
5 jaar geleden
Bij mijn eerste reed ik nog paard. Maar met 10/12 weken was het niet fijn meer.
Iets anders: houdt er rekening mee dat je bekkenbodemspieren zeer sterk zijn als je paardrijdt, wat bij mijn bevalling toen niet mee geholpen heeft 🤭 Zou er alleen al om die reden niet te lang mee door gaan...
5 jaar geleden
Ik werk op een stal en rijd nu sinds 2 weken niet meer. Ben nu 7 weken zwanger. Het voelt niet fijn, dus laat ik het liever gaan. Ik moet zeggen dat ik me ook veel te beroerd voel, dus misschien als ik me weer beter voel dat ik er wel weer opkruip, even kijken hoe het gaat. Ben nu allang blij dat ik energie heb om mijn werk te kunnen doen.
Ik ben vandaag omver gelopen door 2 paarden, lag ik daar tussen 2 wildebrassen in. Dat is nog nooit van m’n leven gebeurd en ben ik best van geschrokken. Mijn gedrag is ook wel anders moet ik zeggen, kort lontje en ben echt niet te pruimen 🙈😅
5 jaar geleden
Ik rij ook paard maar ben er al mee gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben, ben te bang om te vallen :/. Mijn vriend zou het ook helemaal niet oké vinden...
5 jaar geleden
Bij mijn vorige zwangerschap tot 26 weken gereden. Toen ging het op en afstappen moeizaam dus ben gestopt. Zit natuurlijk altijd risico aan, hoe braaf je paard ook is hij kan altijd schrikken.
5 jaar geleden
Volgens mij kun je tot een week of 12 vrij 'veilig' op je buik vallen. Weet niet of een bodyprotector beschermd zolang die past. Ik ben stiekem nu wel blij dat mijn paard met pensioen is. Heb ze aan huis staan en ben al blij als ik na een werkdag heb uitgemest, gevoerd etc. Hoop dat ik over een paar weken weer wat meer energie heb en met de jonge pony die erbij loopt wat aan de slag kan vanaf de grond. Moet nu natuurlijk wel een brave kinderpony worden 🙂.
5 jaar geleden
Ik zit op 7+1 weken en gister nog gereden. Ik voel me er prima bij. Maar zodra ik me er niet goed meer bij voel stop ik. Ik rijd western, dus op gegeven moment zit die knop in de weg. Mijn paard is 4,5, maar ik vind dat geen reden om nu al te stoppen. Dat van die bekkenbodem spieren geloof ik niet zo eigenlijk. Overigens voel ik me op stal kiplekker. Ik "vergeet" even alle kwaaltjes (behalve mijn zere borsten). Maar heb even geen honger en ben ook niet misselijk. Heel fijn!
5 jaar geleden
Ik rij zelf nog 2 paarden per dag, ben nu 8 weken zwanger. Als ik een dag heb dat ik erg vermoeid ben luister ik naar mijn lijf en probeer ik het zo te plannen dat er 1 gelongeerd word en 1 gereden. Een kennis van mij heeft doorgereden tot 25 weken, ikzelf wil proberen tot 20 weken mits mn paard braaf blijft in de winter, anders gaat ze in training of vaker aan de longeerlijn!
Ik denk dat je zelf het beste aanvoelt tot wanneer het voor jou oké is om nog te rijden.
5 jaar geleden
Ik heb gisteren nog gereden en eigenlijk heb ik een heel braaf paard. Ondanks dat ben ik gespannen en dat voelt ze. Hierdoor gisteren ook niet fijn gereden. Ik probeer het van de week nog een keer en als de spanning blijft is het voor nu klaar. Dan stappen we over een maand of 9 wel weer op 😉🐴
5 jaar geleden
Ik rij zelf al een aantal weken niet meer omdat ik te veel last van me rug kreeg en ik niet de makkelijkste paard heb. Hij wil nog wel is bokken en dat kan ik moeilijk uitzitten waardoor ik bang ben om te vallen. Gelukkig doen we veel grondwerk en heb ik een lieve verzorgster en stal genootjes die hem willen rijden.