30 Reacties

5 jaar geleden

Geen idee mijn eerste gedachte vette vis maar dit zegt internet. Het is een roofvis, helaas.

5 jaar geleden

3 jaar geleden mocht k nog gewoon 2x per week roofvis eten en at dus ook gewoon regelmatig tonijn. Nu mag het ineens helemaal niet meer. Lijkt me dus niet dat 1x kwaad kan, m’n dochter is hartstikke gezond 😊.

5 jaar geleden

Dat is een afweging die je zelf moet maken. Ik vind paling heerlijk, maar eet het sinds mijn zwangerschap niet. Bij twijfel laat ik het staan. Nu zijn er nogal wat dingen verandert tov vroeger dus kan me voorstellen dat de visboer zegt dat het prima kan. Denk toch dat je zelf die keuze moet maken

5 jaar geleden

Word echt afgeraden 😊

5 jaar geleden

Ik zou het niet doen Ze raden het niet voor niets af En ja vroeger mocht meer Maar na nader onderzoek is het toch niet verstandig: voortschrijdend inzicht?

5 jaar geleden

Nu misschien ook meer kwik in roofvis dan vroeger (dachten?)

5 jaar geleden

Tja. Beter niet doen. Je zult er maar net problemen mee krijgen, dat vergeef je jezelf en je ouders nooit! Jammer dat je ouders er geen rekening mee houden. Het is toch wel algemeen bekend dat veel vis (rauw en/ of roofvis) onverstandig is tijdens zwangerschap.

5 jaar geleden

Voedingscentrum weet het ook beter dan de visboer. Wij van wc eend adviseren wc eend. Hij verkoopt vis, hij is geen arts, of verloskundige.

5 jaar geleden

Reactie op xMarijkee

3 jaar geleden mocht k nog gewoon 2x per week roofvis eten en at dus ook ge ...
Dat het bij jou goed is gegaan betekent niet dat het veilig is. Sommige rokers worden gezond 90, maar meestal niet.

5 jaar geleden

Heb je een alternatief? Bijvoorbeeld een salade met garnaal? Heb hier een heerlijk recept uit een topic; kerst eten gehaald. Smokey garnalen met advocado. Deze nu zelf aan het maken, kan recept delen als je interesse hebt?

5 jaar geleden

Ik ging gisteren paling halen met mijn opa. Hoe lekker ik het ook vind ik kom er nu niet aan.

5 jaar geleden

De verloskundige gaf mij juist aan dat je best af en toe roofvis mag. De voordelen wegen zwaarder dan de nadelen.

5 jaar geleden

Als het gekweekte paling is, dan kan het volgens mij wel hoor.

5 jaar geleden

Reactie op Macscott

De verloskundige gaf mij juist aan dat je best af en toe roofvis mag. De vo ...
precies dit

5 jaar geleden

Reactie op Macscott

De verloskundige gaf mij juist aan dat je best af en toe roofvis mag. De vo ...
Maar bedoelt ze dan de voordelen van überhaupt vis eten? Of specifiek van paling eten? Als ze bedoelt dat het goed is om vis te eten dan zou ik zelf een vis kiezen die géén nadelen heeft, doe zijn er genoeg

5 jaar geleden

Het gaat ook meer om t punt dat het 3 jaar geleden wel mocht. K ben bevallen in 2017 en in 2018 mocht t ineens niet meer. Stel k was dus verspreid over beide jaren zwanger, was t de eerste maanden nog gewoon geoorloofd en daarna ineens niet meer, wat dan? T is niet zoals bij rood vlees dat het om een bacterie gaat die je na 1x een mini beetje eten al kan oplopen. T gaat bij de roofvis om de hoeveelheid kwik die je binnen kan krijgen maar dat is echt niet te veel als je dat 1x in je hele 9 maanden eet. Snap ook heus dat niet alle rokers dood gaan maar vind dat nog al een vreemd vergelijk. Van 1 sigaret in je leven ga je namelijk ook niet dood..

5 jaar geleden

Reactie op xMarijkee

Het gaat ook meer om t punt dat het 3 jaar geleden wel mocht. K ben bevalle ...
Ik was trouwens zwanger in 2017 en 2018 😅.. is dus ook echt aangepast ergens halverwege m’n zwangerschap..

5 jaar geleden

Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je zelf goed bij voelt kan me echt niet voorstellen dat je bij 1x paling eten meteen een overdosis kwik binnen krijgt. Zolang je het niet dagelijks of wekelijks eet, het gaat zoals hieronder ook al gezegd werd niet om een bacterie of parasiet.

5 jaar geleden

Maar wie weet hoeveel kwik nodig is voor een afwijking bij het kindje? Oprechte vraag Als je 'gewoon niet zoveel mag' dan zouden ze net als bij cafeïne aanraden 1 of 2 per maand biiv Maar nee ze raden het helemaal af Nou wat je ook gaat eten, hoop dat het je mag smaken :)

5 jaar geleden

De verloskundige hier zegt dat ZwangerHap super streng is. 1x iets eten kan geen kwaad. Zeker niet als het vers van de visboer is