16 Reacties

2 jaar geleden

In principe mogen ze vanaf 1 jaar alles eten. Tenminste, tot op zekere hoogte. Een pannenkoek kan prima. Toevallig is dat het enige wat ons zoontje van net 1 jaar écht niet lust. Maar ik zou niet weten waarom niet. Je kunt altijd voor de zekerheid wat meenemen voor het geval ze het niet lekker vindt.

2 jaar geleden

Wij hadden gewoon een potje meegenomen, dat hebben ze daar opgewarmd. En hij heeft wat hapjes pannenkoek van ons meegesnoept. Ik zou geen pannenkoek voor hem apart bestellen, dat krijgt hij sowieso toch nooit op. Als ze poffertjes hebben kan je misschien wel een kleine portie doen, met suiker apart ofzo? Uiteraard niet heel gezond, maar voor een keertje ook niet zo'n ramp🙂

2 jaar geleden

Hier ook met een jaar pannenkoeken wezen eten. Helaas meneer houd er niet van. Hij houd wel van patatjes dus hij heeft met zijn zus( houd ook niet van pannenkoeken) een kindermenu friet met frikadel op. Voor 1x is dat echt niet erg. En anders een potje of zelfgemaakt eten mee nemen en daar opwarmen.

MOD

2 jaar geleden

Onze dochter eet welleens een naturel pannenkoek of met een beetje stroop kleine stukjes pakt ze dan zelf. Ze vind het lekker

2 jaar geleden

Wij zijn tijdje terug pannekoeken gaan eten. Voor ons zoontje naturel pannekoek gedaan en daar stukjes van gegeven, hij heeft gesmuld😊. (Bij het restaurant pakte ze wat over was in om mee te nemen dus dat was wel super)

2 jaar geleden

Die van ons at met 8 maanden al een kinder pannenkoek met appel op 🙈 lekker zelf eten met de handjes. Helemaal fantastisch

2 jaar geleden

Let op met pannenkoeken als je kindje nog niet zo goed stukjes kan eten. Pannekoek zet uit als er vocht bij komt en zo kan je kindje er in stikken

2 jaar geleden

Hier eet ons zoontje gewoon een minder pannenkoek op hoor. Lekker (appel)stroop erop en beetje poedersuiker

2 jaar geleden

Wij hebben pas in een pannenkoekenrestaurant een peuterpannenkoek besteld. Deze ging 3/4 op en lekker dat ze het vond

2 jaar geleden

ja wij doen het wel eens! probeer dan tijdens lunchtijd groente maaltijd te geven en dat ze dan savond een soort lunch maaltijd heeft met nog yoghurt

2 jaar geleden

Wij zijn van die verschrikkelijke ouders die liever hun kind alleen hele gezonde maaltijden geven. Ze krijgt dan ook nog geen verwerkt eten (sauzen die niet zelf gemaakt zijn) en geen suikers. Wij zijn op vakantie met haar uiteten geweest en heeft ze heerlijk witvis met gegrilde groente op. Bij thuiskomst had ik zelf zin in pannekoeken. We hebben haar toen een halve pannekoek met spek en tomaat gegeven.. niet gezond maar ook niet al te zoet. En ze vond het heerlijk. Je kunt altijd iets van een potje mee nemen voor het geval dat ze het niet lust? Mijn nichtjes van 3 en 4 zijn nog steeds geen fan van pannekoeken

2 jaar geleden

Op zich hoeft een pannenkoek helemaal niet ongezond te zijn. Ik bak best vaak pannenkoekjes voor mijn dochter met fruit erdoor. Zolang je er geen stroop of suiker op doet is het prima toch? Het zou wel kunnen dat er in een restaurant wat suiker door het beslag zit maar voor een keertje zou ik dat prima vinden (en wij maken ook alles zelf en laten haar alleen gezond eten)
Wij eten ook wel een keer per maand poffertjes of pannenkoeken. Ik ben daar niet zo moeilijk in zolang hij zijn fruit en groetjes ook gewoon goed blijft eten.. ipv van stroop doe ik er dan van de kleine keuken fruit spread op maar in het restaurant zullen ze ook wel wat met fruit hebben. Ik zou de pannenkoek wel in kleine stukjes snijden en dan geven, de eerste keer was met 8 maanden.

2 jaar geleden

Nou, wij hebben dus toevallig net vanavond pannenkoeken besteld. Ik had er 1 met fruit genomen en hem er stukjes van gegeven. Hij heeft gesmuld!

2 jaar geleden

Zo af en toe moet kunnen hoor .. als wij uit eten gaan en ik heb geen eten zelf bij of er staat niets op de kaart wat mijn zoontje kan hebben en er staan wel poffertjes of pannenkoek op dan bestel ik dat gewoon voor hem. Poffertjes door de helft snijden of pannenkoek in kleine stukjes en hij eet prima

2 jaar geleden

Wij eten best vaak pannenkoeken als ontbijt of lunch. Volkorenmeel, eieren en melk, ik zie niet in wat daar mis mee zou zijn? Als beleg appelstroop, jam zonder suiker, geprakte banaan, fruitpotje etc. In een restaurant ook weleens op, met alleen banaan erop. Ging prima. Als ze veel honger heeft kan ze ongeveer een halve pannenkoek eten, dus ik denk dat ze met een kinderpannenkoek best een eind zou komen.