19 Reacties

2 jaar geleden

Hier ook zo .. terwijl de papa eigenlijk heel weinig met hem bezig is. Maar ik moet ook alle 'minder' leuke dingen doen .. (medicijnen,aerosol, temperatuur nemen, aankleden .... ) Natuurlijk ook de leuke dingen als spelen enz .. Ik krijg hem ook alleen stil als hij droevig is, dat lukt de papa meestal niet (de papa doet dat ook niet snel meer, geeft bij een huilbui de zoon meestal snel naar mij 🙈🤷) Snap je wel.. hoop ook dat het een fase is

2 jaar geleden

Herkenbaar inderdaad, maar moet zeggen dat ik mij er niet aan stoor. Wanneer papa in beeld komt, komt er hier een een veelbetekenende lach. Ze grijnzen regelmatig naar elkaar. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemen. Vind het fijn dat die connectie er is, gezien een vader toch automatisch meer op afstand is in het begin.

2 jaar geleden

Hier hetzelfde. Denk dat t komt dat de papa hier best veel weg is en als hij thuiskomt met de baby speelt. Alle 'stomme' dingen (in de ogen van baby), zoals aankleden enz doet mama

2 jaar geleden

Herkenbaar! Kan een fase zijn maar bij ons zoontje is dit eigenlijk al vanaf het begin zo. Ik ben hele dagen thuis met hem, altijd miepen, jengelen, en als papa thuis komt, kan hij ineens kletsen en spelen en schaterlachen.. doet hij bij mij bijna nooit. Als papa met hem doucht dan hele verhalen en lachen en spelen met de eendjes, als ik met hem douche dan staart hij voor zich uit en doet hij niks. Ik ben soms erg jaloers op m’n partner, omdat m’n zoontje zo leuk met hem is en niet met mij. We hebben een huil baby en dan hele dagen en nachten ben ik met hem bezig, en papa heeft enkel de leuke momenten en daar baal ik soms ook echt van! Ons zoontje is ook een mega moeilijke slaper, en slaapt enkel in z’n bedje. Slaapt nooit in mn armen of op mn borst. Als we ergens op visite zijn dus 1 groot drama. Kan uren met hem wandelen, in de wagen of de draagdoek, maakt allemaal niks uit, hij slaapt nooit. Als papa de kinderwagen duwt, de draagdoek draagt, of hem wiegt, dan valt hij makkelijk overal in slaap. Of dan kom ik wel eens boven en zijn ze samen in slaap gevallen knuffelend, nou dat heb ik nooit met mn zoontje… Het enige wat mij beter lukt is hem stil krijgen als hij huilt. Eerst dacht ik dat het door mijn eigen onrust kwam, maar ik ben zelf een rustig persoon en ben ook niet gespannen ofzo dus dat is het niet ik weet het ook niet

2 jaar geleden

Ja hier ook een groot verschil tussen de reactie die ik krijg en die de papa krijgt. Ben hier soms ook jaloers om maar mijn man zegt dat ik de pure reacties krijg. Bij mij durft ze te huilen, te ontladen als iets spannend of eng is of was, etc. Ik zie het maar als een compliment. En papa is niet 24/7 er bij dus daar doet ze dan leuk tegen omdat ze hem eindelijk ziet. Zoiets maar denk ik. Ik weet het ook niet en zou ook graag willen dat ze mij leuk vind maar alleen als er vreemden zijn ben ik leuker :p

2 jaar geleden

Hier lacht hij ook veel meer luidop met papa. Maar die is ook veel wilder met hem dan ik doe. In het begin zei ik hier iets van. Maar als ik zie hoe hilarisch die twee het samen hebben 😅 De laatste nachten krijgt mijn man hem ook sneller getroost en in slaap, merk ik. Ons zoontje is dus blij en lacherig bij mij maar op een andere manier. Ik zou je er niets van aantrekken. Het is waarschijnlijk een fase zoals je zegt. Je doet niets verkeerd. Het betekent helemaal niets over de liefde die je kindje voor je voelt.

2 jaar geleden

Hier ook zo! Ik grap weleens dat dit later een gevalletje good cop bad cop wordt. Papa speelt voor het naar bed gaan nog even met hem en mama zegt dat hij naar bed moet.. Ik zie bij veel kinderen om mij heen dat ze straks ook een fase hebben dat alles ‘mama’ is!

2 jaar geleden

Hier ook. Ik moet echt meer m'n best doen om hem aan het lachen te krijgen. Maar z'n vader is ook gewoon wat uitbundiger en gekker dan ik. Dus ik snap het wel. Ik ben wat rustiger en daardoor automatisch wat eerder de persoon om te troosten of mee te knuffelen. Ik vind het niet zo erg dat het zo is, het voelt wel natuurlijk.

2 jaar geleden

Bij ons ook hoor! Papa heeft de liefkozend namen zoals, de nar de clown, de gek. Probeer, hoe jammer jij het misschien ook vind dat je kindje minder om jouw lacht, het positieve te zien. Je kindje heeft een geweldige band met zijn papa! Papa is gewoon de allerbeste vriend! Jij bent en blijft voor je kindje zijn troost, warmte en veilig plek, oftewel zijn MAMA! Papa staat altijd te stunten met het wassen, aankleden en andere dingen. Ieder zijn kwaliteit als ouder zeg maar😊Komt echt wel goed❤

2 jaar geleden

Hier hetzelfde! Terwijl we de zorg fifty fifty doen. Ik ga er gewoon vanuit dat papa een gekkere kop heeft 🤣. (En hij doet ook veel oneindig gekker met hem)

2 jaar geleden

haha ik herken het. Alleen de frustratie niet gelukkig. Ik ben altijd wel blij als onze kleine papa weer ziet. Dan zie ik die big smile en dan word ik ook vrolijk! Papa's hebben nou eenmaal een andere band met de kleine. Die van moeder op kind is vaak dieper en meer emotioneel gericht. Inderdaad wat jij dus zegt: dat jullie kleine sneller te troosten is bij jou. De band met vaders is vaker wat 'oppervlakkiger' misschien? Wij als moeder voldoen meer aan de emotionele behoefte van het kind. De vaders hangen vaker de clown uit en babies weten dat gewoon heel goed. Moeders zijn vaak meer beschermend en ook dat weten babies goed aan te voelen. Niks mis mee vind ik. Dat houdt de zaak in balans

2 jaar geleden

Hier is het ook zo. Dochter is echt helemaal gek op papa. Vind het alleen maar leuk eigenlijk. Wij hebben samen toch al die natuurlijke band omdat ik haar gedragen heb (denk ik altijd maar). Dus voel me ook niet achtergesteld ofzo. Komt wel weer een tijd (als ze tiener is) dat ze meer naar mij gaat trekken denk ik. In het begin was ik er wel onzeker door trouwens hoor. Omdat ik toen als nieuwe moeder zijnde dacht dat ik iets verkeerd deed. Maar ze ziet mij natuurlijk elke dag heel veel (zou bij jou misschien ook zo zijn) en papa is veel aan het werk en die ziet ze alleen in de avond een uurtje of 2. Dus dan is dat veel leuker en gezelliger natuurlijk

2 jaar geleden

Oh ja hier ook! Mijn man ziet hem soms 's morgens met wakker worden, soms voor het naar bed gaan, en altijd in het weekend. Ík zit echt 24/7 met hem! Ik zeg ook soms 'volgensmij is hij mij een beetje zat' 😅 Bij mijn man is het altijd lachen, gek doen, noem het maar op .. Baal daar soms ook wel van, maar morgen weer een dag! 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Ben blij te horen dat het dus heel herkenbaar is! Vind het nog wel een beetje moeilijk omdat het me onzeker maakt en zo'n heerlijke slappe lach wil ik ook graag zo veel mogelijk zien! Maar zeker ben ik heel blij en trots dat de band met papa zo goed is!

2 jaar geleden

Is het ook niet zo dat het vanuit de natuur zo is dat de vader zich de eerste maanden verbonden voelt met het kindje? Moeders hebben dat 9 maanden opgebouwd. Net als dat de natuur regelt dat de baby de eerste weken vooral op papa lijkt!

2 jaar geleden

Hier ook een jochie dat z'n vader adoreert, maar vind het juist heel leuk om te zien. Ik krijg ook echt lachjes en kletsenpraatjes gelukkig, maar zo heerlijk lachen als hij doet met z'n vader, doet hij met mij ook niet. Mannen zijn over het algemeen zelf gewoon grote kinderen denk ik dan maar, die kregen sneller die connectie op dat niveau. Als je kindje ouder wordt dan zullen ze vaak eerder naar mama trekken omdat die inderdaad de verzorgende taken doet. Komt echt wel goed hoor.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is een echte lachebek en lacht zo'n beetje de hele dag door haha, echt heel gezellig. Ik zou me ook een beetje rot voelen als hij dat alleen bij mijn man deed. Misschien helpt het om echt de lach uit te lokken? Ik heb een paar dingen die mijn zoon helemaal geweldig vindt, misschien heeft jouw kindje dezelfde humor 😉: gekke gezichten waarbij je zelf veel lacht, verrassingseffect waarbij je even wegkijkt en ineens een gek geluidje of gezicht naar hem doet, als ik een pirouette doe in de kamer vindt hij helemaal fantastisch, of als ik springend als een konijntje naar hem toe hups en me af en toe ook nog ergens achter verstop vindt hij ook heel erg grappig. Met hem dansen, springen richting een spiegel, de intro van oerend hard 😂 mijn kind vindt het allemaal mooi. Ik doe alles wel met een blik van "kijk eens hoe grappig dit is" en dat werkt wel goed. Deze moeder gaat ver voor een lach haha 🤭😄 misschien kijkt jullie kindje je aan van "ehhh wat doe jij nou" maar wie weet heb je succes haha

2 jaar geleden

Nou hier ook bij de oudere kindjes is pappa echt favoriet! M’n dochter had een vriendinnetje mee, en ik fruit maken en voor ze zorgen en bij ze aan tafel etc, maken ze allebei een tekening, voor pappa! 🤬😅😋🙈 Ook m’n nichtje heeft het alleen maar over oom ….. terwijl ik zo m’n best doe en gerichte aandacht geef en hij alleen maar af en toe eens iets geks doet 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Ik ben alleen en vervul papa en mama rol. Ik houd ervan grappen en grollen met mn dochter te maken ; scheetjes laten op de buik, als ze bij t eten jammert ook heel hoge geluiden maken. Kijkt ze me aan of ik gek ben en begint erom te lachen. Of met haar in mn armen springen of haar in de lucht gooien; dikke schaterlach gegarandeerd! En ik krijg zelf ook weer energie voor tien.