10 Reacties

10 maanden geleden

Ah ik herken dit zo.. ik lees mee haha

10 maanden geleden

Ik herken het wel ja! Ons zoontje heeft sporadisch van deze dagen. Gelukkig houdt het niet heel lang aan. Maar leuk is het niet 🥲 Hoe wij ermee omgaan? Ook niet teveel aan toe geven. Het is dan even huilen en jengelen. Maar ons kind kennende is ie het ook snel weer vergeten

10 maanden geleden

Ik herken dit ook heel erg. Alleen is het bij ons mama die niks mag doen en alleen papa🤣

10 maanden geleden

Ja hier is het echt bijna dagelijkse kost en over heel veel dingen, voor niemand leuk natuurlijk..

10 maanden geleden

Heel herkenbaar, wij hebben dit nu vooral 's nachts en 's ochtends. Echt mega vermoeiend en heel naar ook voor mijn partner, zoontje slaat hem echt weg en roept "jij mag niet bij mij, jij moet weg, jij bent niet lief" etc. Merk dat het hem best raakt. We proberen er ook niet altijd aan toe te geven, maar vooral 's nachts kiezen we toch voor de weg van de minste weerstand, zodat iedereen snel weer slaapt. Geen tips helaas 😅

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Als ik toch iedere keer een euro kreeg voor het woord ‘mama’….. onze dochter is nu 2,5. En het is een fase…..onze zoon van nu ruim 4 deed dit ook op deze leeftijd. Alleen was het toen papa niet alles doen. Lastig maar gaat vanzelf over. En vooral niet altijd aan toegeven ondanks de drama

10 maanden geleden

Herkenbaar, maar dan andersom. "Mama niet! Mama weg!" Soms is het even niet anders en dan gaat mama niet weg. Soms kan het wel. Het valt op dat ze dat vooral heeft als papa wat vaker van huis is en ze meer tijd alleen met mij doorbrengt. Als ze mij weer wat minder zien en papa wat meer, dan vraagt ze weer vaker om mij. En sommige dingen zijn ook gewoon taken voor mama of taken voor papa. Jas dichtdoen: mama. Vingers tellen: mama. Tandenpoetsen: papa. Poepluier schoonmaken: papa 🥰 Samen spelen met klei of kinetisch zand: mama. Kleuren: mama. Troosten als ze zich pijn heeft gedaan: papa. Verdeel en heers 🤷🏼‍♀️

10 maanden geleden

Herkenbaar wij hebben dat ook. Ze doet dan net alsof het echt moord en brand is. Duurt het hele aankleed of bedritueel maar uiteindelijk is het prima.

9 maanden geleden

Ja hoor ook hier herkenbaar. Hele drama's als papa de kinderwagen duwt, tanden poetst, schoenen aan doet, een snottebel wegveegt of of of.... alles eigenlijk. Ik heb echt geen zin om.van elke klein ding strijd te maken, maar doorgaans geven we niet toe. De ene x is het dan binnen 2 minuten voorbij, de andere x duurt is het tijdens de hele activiteit 1 groot drama

9 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Nu bijna 2,5. Geef er vaker aan toe dan me lief is 😅