9 Reacties

7 maanden geleden

Onze dochter van 2,5 krijgt als ontbijt pap uit een bakje. Vaak pap met pindakaas of pap met banaan. Misschien is dat een goede overgang? Wel een herkenbare smaak, maar toch de stap richting wat meer 'ontbijt'. Ik vind het ook wel fijn dat het geen brood is, omdat ik weet dat ze met pap ook vocht binnenkrijgt. (Ze is niet zo'n goede drinker.) Maar das meer ons ding. :)

7 maanden geleden

Maar trouwens, even aanvullend: als zij hier nog lekker van geniet, en jij je geen zorgen maakt, dan is het oke toch? Ik dacht meer: misschien kun je het ook in een bakje aanbieden en geniet ze daar ook van en is ze meteen een stapje 'verder'.

7 maanden geleden

Hier hebben we eentje die ook nog van haar papeles geniet. We geven het nu alleen in het weekend tussen ons in in bed. Doordeweeks geven we de pap (en nu ook havermout) en een kommetje.

7 maanden geleden

Hier eet ze ook regelmatig pap als ontbijt, maar wel met een lepel. Lekker met stukjes fruit, muesli, of een keer wat hagelslag erdoor heen.

7 maanden geleden

Hi! Hier precies nog hetzelfde. Hij geniet er enorm van en ik herken de twijfel. Maar hij drinkt en eet verder alles zelfstandig en ook netjes. Ik vind het stiekem gewoon nog het enige wat hem nog een beetje klein houdt 🥰. Dus het komt vanzelf wel dat wij en hijzelf het niet meer willen. 🤗

7 maanden geleden

onze dochter van 2,5 jaar krijgt ook nog papfles op de ochtenden dat we allebei moeten werken. Lekker makkelijk en snel. Wel eens uut een bakje aangeboden, maar dan vindt ze het ineens heel vies. Ze eet verder ook goed brood of yoghurt. Momenteel ben ik weer zwanger en als de baby er is wollen we wel van de papfles af zijn. Onder het mom van: flesje is nu voor de baby en niet meer voor jou.

7 maanden geleden

Een nadeel is dat je baby met een papfles zijn mondmotoriek niet oefent. Het is een passieve manier van voeden, terwijl dit met pap ook op een andere manier kan. Door pap met een lepel te geven, traint hij zijn mondspieren wel en oefent hij kauwbewegingen. Een lepel heeft daarom de voorkeur. https://www.24baby.nl/baby/voeding/papfles/

7 maanden geleden

Ons zoontje eet iedere ochtend pap. Met verschillende toppings. Kokosschaafsel, kaneel, banaan, geraspte peer/appel, beetje stroop. Hij is daar helemaal gelukkig mee. 's Avonds krijgt hij nog een klein flesje melk, hoort bij zijn avondritueel, zullen we niet snel mee stoppen. Lekker laten gaan zo! Je kan altijd proberen de fles te vervangen voor schaaltje. Maar niet nodig toch? Ze eet verder goed 😀

7 maanden geleden

hier precies hetzelfde als bij jou, elke ochtend een papfles,, zit ook steeds vaker te twijfelen om eraf te 'moeten', maar t ochtend ritueel gaat gewoon zo lekker nu 🙈