26 Reacties

4 jaar geleden

Ah heeft ook een 0% lijn. Scheelt veel in de portemonnee in vergelijking met neutral wasmiddel. Mijn kleine kreeg van zwitsal ?soms? ook uitslag. Gebruik nu Kruidvat merk en het is hier weg..

4 jaar geleden

Misschien zelf wasmiddel maken?? Heel veel te vinden op youtube

4 jaar geleden

Reactie op Chan30

Misschien zelf wasmiddel maken?? Heel veel te vinden op youtube
Daar heb ik inderdaad weleens over nagedacht, al voor de baby, maar dan is het denk ik ook best even wat recepten proberen voordat je een goede hebt gevonden die voor je werkt. Voor nu met een newborn voor mij iets teveel werk, maar misschien als ik weer wat meer routine heb!

4 jaar geleden

Reactie op Riichelle

Ah heeft ook een 0% lijn. Scheelt veel in de portemonnee in vergelijking me ...
Aah, bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken naar AH 0%, Neutral is inderdaad prijzig en ook bijna nooit in de aanbieding geloof ik!

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Aah, bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken naar AH 0%, Neutral is inderdaa ...
Hebben ze ook in wit zwart wasverzachter pods en poeder 👌🏽

4 jaar geleden

Ik gebruik uitvoorzorg ook alles voor de gevoelige huid voor me dochtertje, omdat ik zelf ook een gevoelige huid heb. voor mijn dochtertje gebruik ik Neutral wasmiddel, werkt top. Ik gebruik voor de huidverzorging de producten van naif: - wasgel - olie - luiercreme

4 jaar geleden

Een hele hoop kindjes reageren ook nogal sterk op zwitsal.. ik zou daar wat anders voor proberen. Zelf gebruik ik huismerk van DA. Alleen ik zou niet alles tegelijk veranderen want dan weet je nog niet waar die bultjes van komen 😊

4 jaar geleden

Als wasmiddel gebruiken we deze

4 jaar geleden

Reactie op minnie1993

Ik gebruik uitvoorzorg ook alles voor de gevoelige huid voor me dochtertje, ...
Ik heb zelf inderdaad ook een gevoelig huid en mijn moeder moest vroeger voor mij ook parfumvrij wassen, dus ze hebben het dan inderdaad van geen vreemde!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanElena

Een hele hoop kindjes reageren ook nogal sterk op zwitsal.. ik zou daar wa ...
Goeie tip inderdaad, dan ga ik rustig aan een beetje testen wat wel en niet werkt voor hem! En ja, Zwitsal is natuurlijk behoorlijk geparfumeerd inderdaad.. ik wilde het daarom eerst niet eens gaan proberen bij m'n kindje, dus had daarvan niks in huis gehaald, maar bij elk kraamcadeau zat zowat iets van zwitsal, ik heb nu echt een voorraad voor z'n hele leven volgens mij😲 en toen ben ik toch gezwicht voor het lekkere geurtje..

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Goeie tip inderdaad, dan ga ik rustig aan een beetje testen wat wel en niet ...
Klopt inderdaad, gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ik de geur van zwitsal echt vies vind 😂 en mijn dochter ook gelukkig. 1x geprobeerd haar handjes schoon te maken met zo'n snoetepoetsdoekje, brullen dat ze deed terwijl ze het normaal geen probleem vind 🤭 Ben benieuwd wat t nou was als je er achter bent.

4 jaar geleden

Reactie op MamavanElena

Klopt inderdaad, gelukkig weet iedereen in mijn omgeving dat ik de geur van ...
Haha dat scheelt wel, het is anders ook wel zo'n makkelijke vuller bij een kraamcadeautje natuurlijk😅

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Haha dat scheelt wel, het is anders ook wel zo'n makkelijke vuller bij een ...
Weet je inmiddels al wat het geweest is?😊

4 jaar geleden

Ik gebruik ook neutral wasmiddel en voor zijn huidje van bonbebe de shampoo en wasgel..parfumloos en kleine toevoeging van kamille werkt voor onze zoon het beste. Maar iedere baby is natuurlijk anders. Ik heb ook de bodylotion van Naïef!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanElena

Weet je inmiddels al wat het geweest is?😊
Ik ben nu met alles over op parfumvrij, heb het parfumvrije wasmiddel van de AH en qua verzorging Neutral shampoo en olie en de parfumvrije wasgel van de Kruidvat. En verder voor heel droge plekjes gebruik ik Bepanthen babyzalf. Hij had op zijn wangen aardig wat uitslag en ook jeuk, dus daar heb ik bepanthen eczeemcreme opgesmeerd en dat heeft ook geholpen. Al met al heeft hij nu nog maar weinig uitslag, dus het weglaten van parfum heeft echt geholpen, heel fijn! Ik merk dat hij sowieso wel een erg gevoelig huidje heeft, na het badderen heeft hij vaak allemaal rode vlekjes met wat lijkt witte bultjes. Dat trekt dan na een tijdje weer weg. En z'n huidje droogt ook uit van het badwater, dus niet te lang in bad! Wel heeft hij erg veel roos en droge hoofdhuid, maar daar heeft hij op zich zelf gelukkig geen last van🙂

4 jaar geleden

Reactie op Averm

Ik gebruik ook neutral wasmiddel en voor zijn huidje van bonbebe de shampoo ...
Komt er door toevoeging van kamille een lekkerder geurtje? Voeg je dat toe aan het badwater oid en in welke vorm? Naïef hoor ik ook wel goede dingen over, maar daar zit wel wat parfum in dacht ik, toch?

4 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Komt er door toevoeging van kamille een lekkerder geurtje? Voeg je dat toe ...
Niet echt een geurtje maar dat verzacht en verzorgd de huid heel goed. Onze zoon heeft ook berg op zijn hoofdje en hiermee droogt zijn huidje niet uit maar is het wel weer fris gewassen. Ja Naïef zit zie ik nu idd wel iets van parfum in daar heb ik me dan in vergist.

4 jaar geleden

Reactie op Averm

Niet echt een geurtje maar dat verzacht en verzorgd de huid heel goed. Onze ...
Ik zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden, wie weet helpt het bij mijn zoontje ook. Naïef ruikt wel lekker, dat mis ik bij alle parfumvrije zeep toch wel.. maar beter dat dan dat hij er last van heeft natuurlijk!

4 jaar geleden

Hier uit voorzorg ook parfumvrij en dergelijke gestart vanaf het begin (man heeft heel wat allergieën en de hebben beiden een gevoelige huid). Wij gebruiken hier: - Cleen waspoeder en we gebruiken geen wasverzachter - wasbare billendoekjes of water wipes - zeep van Rainpharma of Naif - verzorgingsproducten van Naif We wassen ook maar 2x per week met zeep. Voor de rest enkel met een nat washandje de vuile plekken. Hij heeft voorlopig nog nooit uitslag of schilfers ofzo gehad. Dus ofwel heeft hij onze huid totaal niet geërfd ofwel werkt dit wel goed.

4 jaar geleden

Niet te vaak douchen/in bad (dat is het advies van dermatologen, overigens niet alleen voor babies haha). Wij doen 2x/week (of er moet echt een enorme poepluier zijn geweest of zo). Verder heeft Kruidvat douchegel en bad olie zonder parfum voor een zacht prijsje en ook billendoekjes zonder parfum. Sanex heeft overigens ook een lijn zonder parfum, die gebruik ik zelf. Neutral wasmiddel vind ik zelf wel heel prettig.