5 Reacties

7 maanden geleden

Allereerst: respect! Dat klinkt inderdaad gewoon heel pittig en je verdient alleen al voor alles wat je doet even een knuffel. Dan voor wat betreft je vriend: deels snap ik wat hij zegt over accepteren dat het soms gewoon even rommelig is. Maar dat betekent natuurlijk niet dat dat altijd maar moet en dat hij niet hoeft te helpen. Helpt het om afspraken hierover te maken? En het te bespreken als jullie niet allebei moe zijn? Wellicht kan je afspreken dat hij bijv 1x per week kookt of iets dergelijks? You also deserve a break. Succes! Hang in there, you are doing great 💪🏼💪🏼

7 maanden geleden

Klinkt alsof het heel veel is allemaal, dus respect. Ik vind dat jullie alles echt moeten verdelen want jullie doen beiden heel veel buitenshuis. Jij werkt ook + een opleiding, hij alleen werk. Dus is eigenlijk makkelijker wat hij doet. Ik zou zorgen voor goede afspraken want dit zou ik echt niet accepteren. Je bent allebei ouders, en ik zou inderdaad het huishouden misschien iets meer loslaten (niet de koelkast en hele begane grond poetsen als t niet echt MOET en als je zo moe bent), maar feit is wel dat er toch af en toe gepoetst moet worden. De was en boodschappen en koken moet ook gewoon naast zorg voor de kindjes. Ik zou echt goede afspraken maken over alles wat dagelijks & wekelijks moet en dit op een soort rooster zetten. Als hij niet eens ff wil koken nadat hij een dag eruit is geweest vind ik dat wel kwalijk.

6 maanden geleden

Maar hoezo wil hij niet koken? Dat is iets anders als af en toe wat rommel. Mogelijk kan je de taken meer verdelen, dat hij twee dagen kookt en bv de was vouwt.

4 maanden geleden

Jeetje vind het wel echt heftig dat jij voor het gehele huishouden opdraait terwijl jij zelf ook werkt en een opleiding volgt. Eens met de rest, probeer (in rust) een gesprek hierover aan te gaan en je wensen en verwachtingen uit te spreken. Het huis hoeft niet perfect schoon te zijn maar je wil ook niet in een zwijnenstal leven dus dat er doordeweeks het een en ander opgeruimd moet worden en schoongemaakt lijkt me het minimale. En daar heeft hij ook een verantwoordelijkheid in. Dit geldt ook voor koken. Weigert hij dan nog steeds of vindt hij dit jouw taak dan zou ik jezelf de hoofdpijn besparen en aangeven dat als hij niet wil bijdragen aan jullie gezamenlijk huishouden, je dan een huishoudelijke hulp gaat nemen die het wel doet. Hetzelfde geldt voor koken, op de momenten dat je op bent en het niet kunt opbrengen, gun jezelf een break en laat eten bezorgen. Zie het als een onderdeel van jullie vaste lasten: een bedrag wat je uitgeeft aan hulp in huis en af en toe bestellen op de dagen dat je koken niet kan opbrengen.

4 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Jeetje vind het wel echt heftig dat jij voor het gehele huishouden opdraait ...
Aanvulling nog hierop: mannen zijn vaak wel gevoelig voor financiele uitgaven dus je hebt kans dat ie dan wel bereid is de handen uit de mouw te steken als het jullie geldt gaat kosten