22 Reacties
5 jaar geleden
In veel kleine auto’s heb je dit (probleem). Als je echt die ruimte over zou willen houden voor een langer persoon op de passagiersstoel is alleen een grotere auto een optie.
5 jaar geleden
Reactie op KimH89
Wij hebben hetzelfde. We hebben een Mazda 3 (nieuw, lease). Met mijn 1.63m ...
Onze oudste zit nu in een 1-2 stoel en we hebben inmiddels een autostoel in de gordels ipv op een base. Je hebt wel wat meer ruimte dan met maxi cosi maar vind het nog niet al te veel🙈 Denk dat we daar gewoon nog een aantal jaar tegen aan blijven lopen haha
5 jaar geleden
https://www.goodgirlscompany.nl/is-autoreiswieg-veiliger-dan-autostoel/
Dit bedoelde ik met overdwars trouwens ;)
5 jaar geleden
Ja dat probleem heb je echt snel. Wij hebben een Citroën C3 (vind ik ook niet perse heel klein). Maar op de passagierstoel pas ik net aan (1,62m). En mijn vriend absoluut niet haha. Dus hij rijdt en ik op de passagiersstoel. Of als ik een keer rij, hij achterin.
Nu komt de tweede eraan. Ben bang dat de tweede op de passagiers stoel, de oudste daarachter. En ik zelf achterin als mijn vriend rijdt. 😅
5 jaar geleden
Ik heb het zelfde bij mijn Mini Cooper uit 2019, is ook best ruim achterin en bij de voorstoelen maar wanneer de isofix er in zit, zit ik bijna met mijn knieën tegen het handschoenenvak. Wij gaan een hierdoor een nieuwe gezinsauto aanschaffen. Ik zou graag een bmw 3 serie willen is die wel groot genoeg zodat er genoeg ruimte over blijft zowel voorin als achterin?
5 jaar geleden
Reactie op Chann07
Wij hebben een Ford focus station. En ook wij moeten de passagiers stoel vr ...
Haha ja wij hadden hetzelfde probleem met ons eerste kindje. Ik dacht in een ford focus station moet het toch makkelijk passen! Niet dus. Inmiddels een nieuwe ford focus station en die is net even wat ruimer dan het oude model. Zit nu veel fijner en met de tweede op komst ook noodzakelijk, want 1 van de 2 kindjes zal achter de bestuurder zitten.
5 jaar geleden
Ik heb het zelfde bij mijn Mini Cooper uit 2019, is ook best ruim achterin ...
De gewone 3 serie niet. Althans nog steeds beperkt. Wij hebben om die reden een 3serie GT. Die heeft zeeën van ruimte. Daar hoef je de passagiersstoel niet bij te verzetten als de kinderstoel achterin gaat.
5 jaar geleden
Reactie op NikkiM
De gewone 3 serie niet. Althans nog steeds beperkt. Wij hebben om die reden ...
Ah thanks voor de info!
5 jaar geleden
We hebben een tweedehands maxicosi met isofix gekocht.
Het past wel in onze Mini Cooper 2016. Maar wel zo verdomd mogelijk om die achterin te krijgen daarbij zit passagier met zijn knieën tegen dashboard en heel erg rechtop.
We gaan sowieso een nieuwe auto halen. En tot die tijd hebben we een tip gehad om autostoeltje voorin te plaatsen. En passagier achterin. Dat kan natuurlijk ook.
Gaan we ook doen tot we een andere auto hebben.
5 jaar geleden
Wij hadden het zelfde probleem met onze Nissan pixo. Hebben ook een Cybex. Ik kon nog wel op de passagier stoel (1.62) maar niet echt comfortabel. Man ging op de achterbank als ik reed.
Na een maand of vier hebben wij toch een andere auto gekocht. Nu een station en aangezien de tweede op komst is, is dat een goede keuze geweest
5 jaar geleden
Wij gebruiken een maxi cosi zonder base. Die gebruikten we voor onze zoontjes ook altijd op de passagiersstoel (airbag uit). Want als mama achterin zit, dan kan die nog sussen indien nodig. Baby kan anders niks en niemand zien.
5 jaar geleden
Ik heb ook een vw polo 2015. Zowel met vaste autostoel (360 assisfix) als met maxicosi + base moet hij naar voren.
Mijn man (193m) zal naast de baby moeten zitten haha. Ik vind het wel echt een kleine auto. Ben zelf 172 en achter mijn zitplek is het al krap.