Onze jongen wordt in juni 3 jaar. Van kleins af aan eet hij aan tafel. Als baby mocht hij ook al zelfstandig eten. Echter is het sinds hij zelf mobiel is (zo rond 1 jaar) hij zelf van tafel gaat. Soms na 5 min en andere keren na 15 min. Hij heeft zijn bordje dan nog lang niet op. Ik was er altijd fel op tegen om achter mijn kindje aan te lopen met een bordje in mijn hand maar toch is het zo gelopen, omdat de oma’s en papa dit altijd wel hebben gedaan omdat hij anders wel erg weinig eet. Hij lijkt namelijk wel trek te hebben want eet op deze manier vaak wel (bijna) zijn bordje leeg. Echter duurt het eten zo soms wel een uur! Dit is zo met elke maaltijd, waardoor het soms lijkt alsof hij de hele dag door aan het eten is!
Mijn vraag is nu eigenlijk, herkennen jullie dit en is dit ook over gegaan? Wij dachten dat hij nog te jong was om het helemaal te begrijpen maar nu hij bijna 3 jaar is wordt het denk ik toch wel echt tijd dat we dit goed aanpakken 😅 hoe hebben jullie je kindjes aan tafel gehouden? Een telefoon of ipad werkt erg goed maar dit wil ik liever niet aan tafel.