10 Reacties

één jaar geleden

Pardon? Hij wordt binnen gelaten???! Wat is dit voor een rare manier van omgang van die leidsters? Je zoon weet duidelijk nog niet hoe je samen moet spelen en delen, maar dat is echt niet gek. Oké, dat uit hij op een niet gewenste manier, maar daarvoor zijn de leidsters toch? Dan gaat een leidster er toch bij zitten en het spel en omgang begeleiden? Je zoon niet zien en oefenen hoe hij het wel moet doen. Door hem weg te houden gaat hij het niet leren en krijg je alleen maar meer problemen. Ik vind dit echt heel erg zielig voor je zoon en zou dit niet pikken. Ik zou het gesprek aan blijven gaan met ze en ze met echte oplossingen komen. Echt belachelijk om een twee jarige naar binnen te verbannen, omdat hij nog niet heeft geleerd hoe hij met anderen moet spelen! Succes ❤️

één jaar geleden

Reactie op KimH89

Pardon? Hij wordt binnen gelaten???! Wat is dit voor een rare manier van om ...
Dankjewel voor je reactie Kim, ik heb ook sinds ze deze dingen heeft gezegd geen plan van aanpak gehoord. Ze heeft niet eens gezegd dat ze hem hierin gaan begeleiden etc.. alleen maar wat hij fout doet en mij met een rot gevoel naar huis laat gaan… vrijdag hoor ik meer. Ik moest dit maar ook aankaarten bij de consultatiebureau dat mijn zoontje zo doet… is mijn zoontje niet normaal meer???

één jaar geleden

Nou jaaaa zeg, wat een bizarre en onprofessionele reactie van de opvang! Mijn zoontje van 2 jaar en 3 mnd is ook thuis, nooit naar opvang geweest, praat ook nog niet en zijn eerste contacten met andere kindjes in de speeltuin recent verliepen ongeveer zoals wat jij beschrijft over jouw zoontje. Logisch toch? Ze hebben dat nog helemaal niet geleerd! Ze zijn alleen maar in aanraking geweest met mensen die met hen mee bewegen en zich aanpassen aan hun behoeften. Hun leeftijdsgenootjes doen dit echter niet en dat zijn ze niet gewend. Dus gaan ze dit gedrag vertonen. Iemand met een pedagogische achtergrond zou echt beter moeten weten! Schandalig! Laat je niets aanpraten hoor! Er is niets mis met jouw zoontje!

één jaar geleden

Reactie op EricaL

Nou jaaaa zeg, wat een bizarre en onprofessionele reactie van de opvang! Mi ...
Dankjewel van jouw perspectief te laten weten van jou zoontje, voelt ook meteen dat ik niet de enige ben, ik voelde me zo rot, alsof mijn kind geen normaal kind meer is echt 😭 Ik ga denk ik op zoek naar een nieuwe kdv.. ik voel me bij deze toch echt naar bij😣

één jaar geleden

Reactie op Buwalda

Dankjewel van jouw perspectief te laten weten van jou zoontje, voelt ook me ...
Dat lijkt mij een goed plan! Misschien bij een nieuwe, waar je kijkt, de situatie voorleggen en vragen wat zij zouden doen voor je zoon. Zo kan je al een beetje aanvoelen of de aanpak bij jou aansluit. Ik wil je nog even laten weten dat je zoon niet raar is! Ook het gedrag dat hij op het kdv laat zien is helemaal niet gek voor een peuter. Het gedrag van het kdv is héél raar. De leidsters hebben juist hiervoor geleerd. Ik kan het weten, want ik heb de opleiding ooit ook gedaan. Je zoontje moet iets nog leren en nu wordt hij bestraft in plaats van begeleid. Normaals succes! Je doet het goed.😘

één jaar geleden

Nou welk kind van 2 kan wel echt samen spelen?! Ik ken ze in ieder geval niet! Deze mensen die voor de kinderen zorgen zouden zelf ook moeten weten dat de meeste kinderen van die leeftijd alleen spelen of naast iemand spelen, maar niet samen. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat jou kindje binnen moet blijven, dat is echt niet oké! We hebben het over pedagogisch medewerkers, zij kunnen ook toezien en begeleiden als de kinderen spelen lijkt mij? Mijn zoontje is met 2 jaar gestart op de PSZ, ze moeten eens met zo'n verhaal aankomen bij mij, dan lust ik ze rauw🤣.

één jaar geleden

Sorry maar binnen gelaten? Dat is echt niet ok en is onkunde van een professional. Kinderen kunnen pas vanaf vijf jaar echt samen spelen, daarvoor is het leren, naast elkaar spelen, met hulp op afstand samen spelen. Ik zou hier toch over in gesprek gaan, anders kan hij ook niet leren.

één jaar geleden

Op zich is het best te verwachten dat een kind dat pas met 2 jaar voor het eerst naar de opvang gaat, nog niet heeft geleerd om in een groep te functioneren. Moet vooral veel geoefend en begeleid worden. Weg houden van anderen kinderen is echt alleen een tijdelijke noodoplossing als hij een direct gevaar voor andere kinderen zou vormen. Maar met goede begeleiding krijgt hij de kans niet om risico's te creëren. Dat zou ik zeker bespreken. Misschien kun je zelf proberen om ook zoveel mogelijk sociale situaties met andere kinderen op te zoeken. Speeltuinen, kinderboerderij, playdate of koffietentjes met een speelhoek zijn leuk. Maar je kunt ook overwegen om hem in te schrijven voor een ouder en kind gymklasje. Daar oefenen ze niet alleen fysieke vaardigheden, maar ook het functioneren in een groep. En je bent er dan zelf ook bij, waardoor hij zich sneller op zijn gemak zal voelen in de groep. Kortom, oefenen waar je moeite mee hebt. Dan word je er beter in.

één jaar geleden

Wat erg dat hij binnen word gehouden, denk dat dat een stukje onmacht en onkunde is.. zou zelf lekker aan de slag gaan, veel plekken met kinderen bezoeken en hem lekker laten spelen en leren om te delen.. ik weet niet waar je woont maar m’n dochtertje en ik willen best afspreken om hem te helpen leren spelen en delen, zij is de rust zelf en heeft al meerdere kindjes (die hebben autisme) hiermee geholpen 🥰 Je zou ook kunnen kijken of hij misschien bij een buurtgezin terecht kan 1 of 2 dagdelen per week.. die gezinnen hebben zelf vaak al kids en nemen echt de tijd voor je kleintje.. een vriendin van mij heeft daar ontzettend veel baat bij gehad.. Super rottige situatie! Wens jullie heel veel knuffels en positieve energie ❤️