4 Reacties

één jaar geleden

Ik zou rompers dichtnaaien aan de onderkant en de achterkant open maken met drukknopen. En de kleine vaste tijden geven na eten, slapen enzo om even naakt rond te lopen en proberen potje aan te bieden dat tijdstip.

één jaar geleden

Heel herkenbaar. Wij blijven gewoon geduldig oefenen. Zodra ze haar luier uit heeft, herinner ik haar eraan dat ze het moet zeggen als ze moet plassen of poepen (doet ze met luier aan namelijk wel constant). Als het mis gaat, zeg dat ze het goed geprobeerd heeft, maar net niet gelukt, volgende keer weer in de wc proberen. Ik laat haar helpen met opruimen, zodat ze zich daar ook bewust van wordt. En ik probeer te timen wanneer ik haar naar de wc breng. Meestal zit er 75-90 minuten tussen haar plasjes. Desondanks heeft ze nog nooit een plasje op het potje of de wc gedaan. Ophouden lukt haar best goed (als ze 's ochtends wakker wordt, is ze ook vaak nog droog), maar op het juiste moment loslaten is nog best ingewikkeld. Ik denk overigens niet dat kinderen "vanzelf" zindelijk worden als ze in hun blootje rondlopen. De wc of het potje moeten ze echt leren gebruiken. En daarvoor hebben ze een goed voorbeeld nodig, begeleiding en vooral heel veel oefening.

één jaar geleden

Reactie op SuusZ88

Heel herkenbaar. Wij blijven gewoon geduldig oefenen. Zodra ze haar luier ...
Mooi om te lezen! Goeie tip van de gezette tijden. Mn zoon gaat sinds deze week regelmatig om de wc met een verhoging en vind alle stappen met het handen wassen erg leuk maar plassen gebeurt niet. Op de opvang schijnt hij afgelopen woensdag voor het eerst een plasje op het potje te hebben gedaan, daar ziet hij het van andere kinderen natuurlijk. Dus ik hoop dat hij het nu gaat oppakken. Maar hij vind het ieder geval heel erg leuk🤗 Dat was eerder totaal niet zo haha

één jaar geleden

Reactie op LMT

Mooi om te lezen! Goeie tip van de gezette tijden. Mn zoon gaat sinds deze ...
Dat hij het leuk vindt, is al pure winst. Lekker blijven oefenen.