11 Reacties

één jaar geleden

Ah herkenbaar, hier laatst ook een tijd gehad.. vreselijk! Je wilt dat je kind eet maar het wordt niet gezelliger aan tafel he.. wat we ook probeerden het hielp niet. Op gegeven moment los gelaten en hij is laatst vanzelf weer meer gaan eten😉😁

één jaar geleden

Mijn tip: aanbieden. Eet hij het niet? Prima, maar ook echt niets anders, behalve drinken uiteraard, geven. Ook niet iets anders gezonds. Als hij aangeeft honger te hebben, kan hij het eten van eerder eten. Ik las laatst dat dit bij de leeftijd hoort en het meestal inderdaad koppigheid is. Vooral niets anders aanbieden, want dan denkt je kind er elke keer mee weg te komen als hij maar door zet en dan ben je verder van huis.

één jaar geleden

We geven inderdaad niks ter vervanging. Het was even een soort experiment van mijn man om te kijken of het inderdaad koppigheid was of misschien toch iets anders. Toen hij dus dat stukje brood en een stuk ei op had, wisten we genoeg. Dank voor de tips, ga proberen niet te zwichten voor zn "abliieefff" als hij iets anders ziet wat hij liever zou eten.

één jaar geleden

Reactie op Jane9188

We geven inderdaad niks ter vervanging. Het was even een soort experiment v ...
Sterkte. Lijkt mij enorm zwaar 🙁

één jaar geleden

Pittig en herkenbaar. Wij zijn van begin af aan streng geweest in 'eten wat de pot schaft'. En toch probeerde onze peuter ook een machtstrijd te starten. Zijn wij nooit in meegegaan. Wil je niet eten? Dan niet, morgen weer een dag. We worden ook niet meer boos. Meestal gaat ze uiteindelijk toch wel eten als ze ons ziet eten en wij niet op haar letten. Ik heb me erbij neergelegd dat ze soms gewoon maar een paar happen of helemaal niet eet. Meestal eet ze 2 van de 3 maaltijden wel goed en drinken doet ze ook genoeg. Ze zal zichzelf vast niet uithongeren. Je zou nog kunnen kijken of je iets kan schuiven (of schrappen) in de tussendoortjes, zodat hij voor de maaltijd wat meer trek heeft. Daar staat dan waarschijnlijk wel 20 minuten zeuren om een tussendoortje tegenover voordat jullie gaan eten. Maar ja, choose your battle. 😅

één jaar geleden

Jaa heel herkenbaar! Sinds een aantal weken eet de kleine man zn avondeten niet/erg slecht. Geven jullie wel een toetje als zijn avondeten niet gegeten wordt?

één jaar geleden

Reactie op Doryy

Jaa heel herkenbaar! Sinds een aantal weken eet de kleine man zn avondeten ...
We vragen ook als hij niet of slechts gegeten heeft of hij een toetje wil. Meestal zegt hij dan zelf al nee. Oh en de tip tussendoortjes schuiven/schrappen: die weigert hij ook haha. Zou echt zeggen dat zn maag helemaal leeg is, maar kennelijk heeft hij op het moment echt weinig honger. Moet zeggen dat het alweer ietsje beter gaat bij ons, hij begint wat meer te pakken van wat we aanbieden. Hopelijk ziet hij dat er geen wedstrijd te winnen is en dat hij er vooral zelf last van heeft...

één jaar geleden

Reactie op Jane9188

We vragen ook als hij niet of slechts gegeten heeft of hij een toetje wil. ...
Misschien ook gewoon een periode wat minder trek. Ik snap je frustratie, maar zolang hij groeit, zich ontwikkelt en niet veel vaker ziek is dan andere kindjes, komt het vast wel weer goed. Gewoon gezonde dingen blijven aanbieden. Hij gaat ooit wel weer goed eten. Succes!

één jaar geleden

Hoi! Hoe gaat het nu dan met eten? Die van ons weigert ook al ruime tijd, en alleen t avond eten, de rest gaat wel redelijk. Maar je wordt er gek van! Niet eens willen proeven en anders na het proeven alles van z’n tong plukken. Is het echt gewoon even volhouden dat hij kan eten wat er is en meer niet?

één jaar geleden

Reactie op Fie89

Hoi! Hoe gaat het nu dan met eten? Die van ons weigert ook al ruime tijd, e ...
Hoihoi! Het avondeten is hier nog steeds wisselend. Als het niet is waar meneer zin in heeft eet hij alleen het vlees of de aardappeltjes, de rest blijft liggen. Fruit lukt de ene dag wel, de andere niet. Brood gaat er goed in op het moment. Ik heb het op een gegeven moment een beetje los gelaten en hem soms dan wat meer rauwkost gegeven i.p.v. de groente die wij aten. Toen ging hij eigenlijk vanzelf weer meer eten. Ik vrees dus inderdaad een fase en het ontdekken van ik kan ook nee zeggen. Sterkte! Het is lastig...

één jaar geleden

Reactie op Fie89

Hoi! Hoe gaat het nu dan met eten? Die van ons weigert ook al ruime tijd, e ...
Wij hebben dit ook gehad met ons zoontje. Hij is zonder eten naar bed gegaan ondanks dat we hadden verteld dat hij dan wakker zou worden van de honger. Om 3.00 's nachts werd hij inderdaad huilend wakker van de honger. Toen heeft hij op zijn slaapkamer nog wat pap gekregen maar wel duidelijk gemaakt dat hij voortaan goed moet eten in de avond. Sindsdien eet hij gewoon weer goed. Ze moeten het soms ook ervaren denk ik. Sterkte ermee, het valt soms niet mee!