3 Reacties

één jaar geleden

Misschien dat je kindje heel erg moet wennen aan het idee dat ze nu niet meer alleen is en de aandacht nu verdeeld moet worden? Tips heb ik niet. Aangezien wij maar 1 kind hebben (tot nu toe). Ik hoop in ieder geval dat het snel beter zal gaan.

één jaar geleden

Onze zoon had dit ook. De jongste is inmiddels bijna 5 maanden en eigenlijk is het vanzelf wel over gegaan. Best snel ook. We probeerden hem een beetje af te leiden wanneer hij vroeg om getild te worden. Paar keer drama gehad, maar niet aan toegegeven. En goed uitgelegd waarom zijn kleine broer wel getild werd. Ook foto’s laten zien van toen hij zo klein was en getild werd. Dat vond hij erg interessant. Snel daarna was het over.

één jaar geleden

Hier ook een peuter met een soortgelijk probleem/situatie. Ze wil ook vaak getild worden. We proberen haar soms af te leiden of te zeggen ‘ik kan je nu niet tillen ‘ maar dat helpt niet altijd. Haar grote broer is hier nu in de vakantie en dat speelt ook mee. Ze is gek op hem en veel met hem bezig. Daarnaast zijn we bezig een nieuw ritme te creëren na de vakantie wat nog niet mee valt. Ik snap je situatie dus.