Hoi iedereen,
Ik gooi mijn verhaal even op deze site. Het houd me ontzettend bezig. Ik moet het even kwijt.
In december 21 heb ik mijn 1e vaccin tegen corona gekregen. (Ik heb het uitgesteld ivb met de borstvoeding die ik op dat moment nog gaf.
Er was naar mijn mening nog te weinig over bekend wat het effect voor de baby was.)
De bijwerkingen van het vaccin zijn voor mij best wel behoorlijk geweest. Ik bleek een (waarschijnlijke) (voor mij onmerkbare) onregelmatige hartslag te hebben. Het vaccin heeft hier een zeer heftig impact op te hebben. Het was voor mij een behoorlijke schok.
Ook op mijn menstruatie heeft het een impact gehad. Ik heb altijd een zeer regelmatige menstruatie. Ik houd dit al jaren bij met een app. Regelmatig is het ook gebleven.
Maar eerst veranderde de kleur van mijn menstruatie. De 1e dag chocola bruin. Stom om te zeggen, maar ik begreep eerst niet wat er aan de hand was. Ik vroeg me af wanneer ik chocolade had gegeten en of ik geknoeid had. Ik had daadwerkelijk een verstandsverbijstering.
Na de 2e dag werd het framboospaars kleurig. Ik heb er simpelweg geen ander benaming voor.
Ik had ondertussen wel op dokter google gevonden dat er meer vrouwen waren met menstruatieklachten na het vaccin. Dus ik besloot het even af te wachten.
In juni pas ben ik er mee naar de huisarts gegaan. Ik maakte me uiteraard al veel zorgen en we willen daarnaast er nog een kleintje erbij.
De huisarts wist niet wat ze met mij aan moest. Ik had foto's meegenomen en ze had het nog nooit gezien. We zouden het nog een keer aankijken en daarna kon ik terug komen.
Mijn man en ik zijn ook intiem geweest zonder bescherming. Nu ben ik ondertussen 4 dagen overtijd en test nog steeds negatief. Ik heb wel menstruatieachtige kramp, en gevoelige borsten , ik ben ook misselijk. Maar deze klachten ervaar ik vaak ook met mijn menstruatie.
Mijn hoofd loopt even over. Morgen ga ik terug naar huisarts. Maar moest het er even uitgooien.
Hebben andere dames ook problemen gehad met hun menstruatie na Pfizer of een ander vaccin? Of wellicht ruim pas na nod positief getest?