17 Reacties

4 jaar geleden
Zie geen reden waarom een Neuspiercing niet zou kunnen. Zou wel wachten met dingen zoals een tepelpiercing of navelpiercing, maar volgens kan een Neuspiercing prima mits je geen verminderde weerstand hebt momenteel of hooikoorts ivm. Met het snuiten van de neus. Niet heel bevorderlijk voor de genezing.
Je kunt het altijd is overleggen met je verloskundige voor de zekerheid 👍

4 jaar geleden
ik zou wel wachten met het laten zetten van een piercing. Tijdens de zwangerschap geneest je piercing minder snel en heb je meer kans op infecties. Ongeacht op welke plek je een piercing laat zetten.

4 jaar geleden
Een piercing (of tattoo) laten zetten tijdens je zwangerschap is sterk af te raden.
Je weerstand is minder en je lichaam zou helemaal niet bezig moeten zijn met een piercing helen maar met een baby maken!
Wij weigerden zwangere vrouwen in de piercingshop, dus ik vraag mij ook af of er een nette piercer is die je wel zou prikken nu.
Het beste kan je even een paar maanden wachten, als je borstvoeding geeft dan het liefst ook nog die periode afwachten.

4 jaar geleden
Niet lullig bedoeld maar je stelt de 22 weken prik uit omdat je bang bent voor naalden maar ondertussen wil je wel je piercing opnieuw laten zetten tijdens je zwangerschap? Dan zal dat prikje ook wel goed moeten komen toch?

4 jaar geleden
Niet lullig bedoeld maar je stelt de 22 weken prik uit omdat je bang bent v ...
Haha ja ik dacht al dat deze reactie ging komen, ik ben inderdaad doodsbang voor vaccinaties/bloedprikken, juist omdat het waarschijnlijk niet echt pijn doet (ik weet ook niet hoe het in m'n hersenen werkt) en piercings laten zetten doe ik zonder problemen (waarschijnlijk omdat er dan pijn is die ik kan plaatsen in m'n hoofd en omdat er niet iets "in of uit me gespoten wordt". Heel raar inderdaad, tattoo laten zetten ook nooit moeite mee gehad... Het is dus zeker niet de naald waar ik bang voor ben, maar iets anders waar het mis gaat in m'n hoofd.

4 jaar geleden
Reactie op Itzi
Ik zou ook wachten tot na je zwangerschap. Of misschien wel het eerste jaar ...
Ja goed idee, ik was gewoon even benieuwd, had er eigenlijk nooit over nagedacht of het een probleem zou zijn of niet, maar nu wacht ik gewoon een paar jaartjes! ☺️

4 jaar geleden
Ik zou persoonlijk wachten, aangezien je lichaam flink moet helen na de bevalling en nu met van alles bezig is, kan je je lichaam beter even zo min mogelijk stress ontnemen.

4 jaar geleden
Reactie op PlantaardigMeisje
Haha ja ik dacht al dat deze reactie ging komen, ik ben inderdaad doodsbang ...
Ieder hoofd is anders natuurlijk! Was gewoon even benieuwd 😊

4 jaar geleden
In principe weigeren professionele shops een piercing te zetten bij iemand die zwanger is (zelfde geldt voor tattoos). Dat omdat je lichaam nu met hele andere dingen bezig is dan herstellen van een piercing, zeker bij zulk dik kraakbeen als je neus.
Gelukkig hoef je als het goed is niet heeel lang meer te wachten!

4 jaar geleden
Een fobie (als ik je angst/afkeer voor de 22weken prik zo mag noemen) werkt niet volgens logica, dat maakt ze moeilijk om mee om te gaan maar ook relatief makkelijk om ze te verhelpen met behulp van een professional zoals een psycholoog, mocht je er ooit vanaf willen 😄 afhankelijk van hoe diepgaand de fobie is kan deze al met één sessie weg of vele stukken draaglijker zijn 😁
Weer on topic: zoals eerder genoemd nog even geduld voor de piercing, vergroot infectiegevaar ligt op de loer en dat kan je er nu beter niet bij hebben 😅

4 jaar geleden
Heb dit precies zo, ben zo benauwd voor prikken en naalden dat ik gwn echt een zere buik en licht in mn hoofd word, maar heb inmiddels wel een navelpiercing, 6 oorbellen en de allerbeste een tongpiercing terwijl dat 1 van de meest risicovolle piercings zijn en nog een paar op mn lijstje staan voor na de bevalling, maar toch durf geen naald in mn arm te krijgen 🤣🤣