8 Reacties
5 jaar geleden
Herkenbaar. Bij mij komt het vooral als ik te zware dingen heb getild. Maar het voelt ook aan als een groeiende buik of mijn banden die rekken.. vooral smorgens plassen is ook lastig bij mij. Als het geknelt zit.. ik moet er ook langer over doen, want er komt echt een dun straaltje uit. Misschien even de (bekken)fysio opbellen?
5 jaar geleden
Ik moet dinsdag naar de osteopaat, dus hopelijk kan zij me meer vertellen. Heb zelf veel last van gedeelte rechts van stuitje, trekt door naar onderrug, bil en been. Bekken rondom schaambeen doen ook zeer. Eigenlijk kan ik niks meer (niet meer een half uur met de hond wandelen, wasmanden sjouwen, te vaak bukken, bed opmaken, dochter optillen), zonder dat ik daarna met pijn op de bank lig. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat niet zo intens, en al helemaal niet zo vroeg. Althans, denk ik. Valt me op dat ik stiekem toch wel veel niet meer echt weet (geldt ook voor de bevalling dus dat is positief 😁).
5 jaar geleden
Ja echt sinds vrijdag, naar mijn werk rijden was een drama want elke keer als ik de rem in moest trappen deed dat zon zeer rechts onder. Zijn echt banden die nu aan het oprekken zijn. Slaap en nu ook slecht door. Eerste groeispurt moment geen last van gehad maar nu helaas wel. Ook is mn buik veel harder voor mn gevoel.
5 jaar geleden
Mijn ‘advies’ is toch altijd eventjes te bellen. Er kunnen hier 100 mensen zeggen ik heb het en ze zeggen dat het dat is alleen wij zijn geen zorg professionals. Mijn VK zei mij een keer dat als de pijn rechts zit je zeker moet bellen ivm een ontsteking. Zou gewoon eventjes bellen dus voor de zekerheid 😊
5 jaar geleden
Reactie op kd9
Mijn ‘advies’ is toch altijd eventjes te bellen. Er kunnen hier 100 mensen ...
Mijn schoonzus is gynaecoloog, dus ben niet echt op zoek naar een diagnose 😄, maar meer of iemand de omschrijving van het gevoel herkent. Zij zei inderdaad dat het mogelijk bandenpijn is, maar ik herken het van de vorige keer niet dat ik er zoveel last van had. Mijn schoonzus heeft geadviseerd het een paar dagen aan te kijken of de pijn toeneemt, of ik andere symptomen krijg. Zo ja, dan krijg ik een extra controle, maar voor nu lijkt dat niet nodig. Maar bandenpijn uit zich bij iedereen anders, dus het is ook voor artsen soms lastig te benoemen wat er is.