9 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb ook snel last van mijn stuitje. Zou graag ook tips krijgen. Moet dinsdag weer aar de fysio, zal haar ook eens vragen voor tips.

5 jaar geleden

Ik heb sinds week 15 last van m'n stuitje, ga nu wekelijks naar de bekkenfysio en doe trouw de oefeningen die zij me geeft. Helpt bij mij goed!

5 jaar geleden

Hee Michelle, Ik heb dit ook. Dit is bandenpijn. Ben er van de week voor naar de fysio geweest. Hopelijk is dat ook een idee voor jou? Heb handige tips meegekregen. Vooral goed en stevig met beide benen op de grond staan en bijvoorbeeld als je in de auto gaat zitten. Eerst gaan zitten en dan beide benen samen naar binnen doen. Dit geldt ook als je op bed gaat. Met zitten goed de billen naar achteren en met bankhangen niet gaan ‘hangen.’ Dat verergert het juist. Een warm kruik kan ook helpen. Lopen en zitten afwisselen, van alles niet teveel. Sterkte en ik hoop dat je er iets aan hebt!

5 jaar geleden

Zitten trouwens sowieso niet met je benen over elkaar, maar benen iets gespreid en je bekken goed gekanteld, zodat de druk van het staartbeentje/stuitje af is :)

5 jaar geleden

Heb ook oefeningen meegekregen die ik twee maal daags kan doen.

5 jaar geleden

Zeker even naar de fysio gaan. Die van mij stond scheef😊 een kleine handeling en de pijn was zga weg 🙂

5 jaar geleden

Ja, hier ook het zelfde. Zit wel veel op werk dacht dat het daardoor kwam maar laatst een end gelopen en ben gelijk me bed ingekropen kon helemaal niks meer. Eigenlijk niks aangedaan, nu ik de tips hier lees indd handig misschien om naar de fysio te gaan..

5 jaar geleden

Bedankt voor de tips ga morgen de fysio even bellen

5 jaar geleden

Ik heb ook last van mijn stuitje gehad en dat trok door naar de rechtser kant, bleek uiteindelijk een ontstoken bekkenspier te zijn. Ingetaped en oefeningen voor de rest van de zwangerschap om de spieren soepel te houden. Ik heb een fysio die alleen zwangere vrouwen behandeld fijne uitleg over hoe alles zit daaronder. Gaat al stukken beter!