16 Reacties

2 jaar geleden

🙋‍♀️ ja hier ook zo 1😔

2 jaar geleden

Ja hier ook. Precies hetzelfde. Laatste 1,5 week is hij niet meer zichzelf. Ik had in een ander toppic er net ook over geschreven. Qua slapen merken wij niet veel verschil, maar zijn gedrag wel. Wij missen onze tevreden en blijde baby. Ben meestal niet van de sprongetjes, maar deze keer klopt hij wel, we zijn bijna op het eind, dus ben benieuwd of hij weer gezelliger wordt eind deze week. Zoontje is van 4 juni 😊

2 jaar geleden

Yep, dochter van 10 juni, zelfde verhaal. Slaapt ook al 10 maanden niet door. En mama uitgeput..

2 jaar geleden

yepp! hier ook. Ze is van 3 juni en de laatste week is vooral killing. Hele tijd zeuren, op schoot willen slapen, tijdens het eten zomaar een huilbui krijgen🙃🔫

2 jaar geleden

Pffffff hier van 27 mei.. Heftugg slaapt overdag alleen in m'n armen... Slaapt wel weer hele nachten door.. Er is altijd wel wat😱 wil de hele dag zitten, kan nog niet kruipen ofzo. Heerlijk kind verder😍

2 jaar geleden

Reactie op Astrid Mellema

Ja hier ook. Precies hetzelfde. Laatste 1,5 week is hij niet meer zichzelf. ...
Ja ons meisje kijkt echt zo vaak boos 🙈 ze test haar boos gezicht uit hahah 😅

2 jaar geleden

Reactie op Mariekje1988

Pffffff hier van 27 mei.. Heftugg slaapt overdag alleen in m'n armen... Sla ...
Ja het slapen gaat hier wel prima. Tijdje was moeilijk met de overgang van 3 naar 2 dutjes maar door de tip van 2-3-4 ritme in deze groep gaat het al beter ! We proberen nu een 2-2-3 ritme en dat lukt al best aardig ☺️

2 jaar geleden

Onze dochter had dit tot 2 weken geleden ook. Ze ging steeds zelf van zit naar lig op haar buik, maar ze geraakte niet vooruit dus zeurde ze. Maar iedere keer dat ik ze terug in zithouding zette, ging ze weer naar haar buik en dus terug zeuren. En zo bleven we bezig 😅 Alleen spelen wou ze plots ook niet meer terwijl ze dat altijd goed kon! Sinds 2 weken kan ze tijgeren en kan ze ook vlot van buik terug zelf naar zit. Wij hebben hierdoor terug een vrolijke baby die zichzelf weer goed kan bezig houden! Misschien is jullie kindje dus ook gefrustreerd omdat ze bepaalde dingen nog niet kan?

2 jaar geleden

Jep de periode tussen de 7 en 10 maanden vond ik vrij pittig. Eerst die slaapregressie en sprong 6. Dan gaan ze in deze periode vaak leren zitten kruipen. Dan gaat er zoveel om in het koppie van zo'n kleintje haha! En nu begint ie zich overal aan omhoog te trekken, dus weer een nieuwe fase hihi. Ze leren in deze maanden ineens zoveel, dat gaat soms niet zonder slag of stoot. Vaak nachtelijk wakker worden of huilend wakker worden. Minder goed inslapen enz... Nu zitten we weer wat in rustiger vaarwater. Maar de afgelopen 3 maanden vaak weer nachtvoeding gegeven. Achja, tijdens zulke periodes moet je je echt leren aanpassen. Maar altijd: het komt goed!! 🙏😴😂

2 jaar geleden

Hier ook! Blij om te lezen dat ik niet alleen ben 🙊 Het is heel pittig en hoop dat hij snel weer zijn vrolijke zelf wordt. Alles is een fase 🙄, maar hoop dat deze snel voorbij is haha

2 jaar geleden

Reactie op Kleintje130621

Onze dochter had dit tot 2 weken geleden ook. Ze ging steeds zelf van zit n ...
Ja ik zie ook wel dat ze gefrustreerd is dat als ze valt ze niet trug recht kan en ook dat ze iets niet kan pakken als het te ver ligt. Ik hoop dat het kruipen binnekort toch wel komt 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Claudiavw

Hier ook! Blij om te lezen dat ik niet alleen ben 🙊 Het is heel pittig en ...
Ja klopt alles is een fase maar blijft wel pittig he 🙈

2 jaar geleden

Vandaag eindelijk weer een keer een leuke dag met hem gehad na denk ik twee maanden zeuren! Echt zo fijn! Nu hopen dat het doorzet 🥰 Super goed zelf spelen en niet constant aan me vast geplakt. Daar krijg je weer energie van! Hopelijk hebben jullie ook snel weer een fijne dag en is deze fase over haha 🤞🏼

2 jaar geleden

Gelukkig ook hier al twee dagen weer een vrolijke baby 😅😅

2 jaar geleden

Reactie op amalurra

Ja ik zie ook wel dat ze gefrustreerd is dat als ze valt ze niet trug recht ...
Hier precies hetzelfde! Hoop ook echt dat ze snel kan kruipen. Als ze zit laat ze zichzelf naar achteren vallen, zet je haar rechtop dat wil ze staan?! En op haar buik komt ze nog niet vooruit.. dus snap dat dat frustrerend is maar voor mama en papa ook niet echt fijn haha! Laat der maar snel gaan tijgeren/kruipen

2 jaar geleden

Las net weer in het boek dat ik lees dat de frustratie waarschijnlijk altijd te maken heeft met de ontwikkeling en juist als ze nèt vóór een ontwikkeling zitten zoals nog nèt niet kunnen kruipen. Weet dus dat het overgaat en je kindje straks weer iets kan 💪🏻🥰