17 Reacties
5 jaar geleden
Hoi! Toevallig is er bij mij ook een uitstulping gevonden. Ze kon het nog niet goed plaatsen maar het lijkt volgens haar op een vleesboom. Dit is mijn tweede zwangerschap en in 2018 had ik dit nog niet. Maar bij werd er juist gezegd dat het totaal geen reden is voor paniek. Baby kan prima groeien naast de vleesboom. Bijzonder hoe jouw vk hierop reageerde. Hoe groot is de vleesboom ong? Bij mij was het sowieso groter dan het vruchtje. Ik ben nu 7+5.
5 jaar geleden
Reactie op Ariana86
Hoi! Toevallig is er bij mij ook een uitstulping gevonden. Ze kon het nog n ...
Hey hey,
Wat vervelend dat er bij jou ook een uitstulping is gevonden. Hier precies het zelfde..in 2018 ook niets.
Bij mij begon ze over dat ik het eventueel zou moeten afbreken om verder onderzoek te kunnen doen na het gene wat er naast zit. Het was namelijk wel echt groot volgens haar. Ze dacht poliepen of vleesboom, maar iets anders sluit ze niet uit. Al is haar verwachting er niet na. Ze heeft me niet gezegd hoe groot het is helaas. Wel dat het bijna me hele baarmoeder in beslag neemt en dat ze het in de bespreking zal gooien en ik sws onder strenge controle ga staan. Dat we het goed in de gaten moeten houden met echo's qau groei van dat gene.
5 jaar geleden
Reactie op Xjoy
Hey hey,
Wat vervelend dat er bij jou ook een uitstulping is gevonden. Hie ...
Okey jeetje. Wat spannend zeg en vervelend!! Wanneer moet jij nu weer op controle hiervoor? Ik wordt na de termijnecho doorverwezen naar een gynaecoloog zodat zij er ook nog naar kunnen kijken. Dan kan er vastgesteld worden wat het is. Hopelijk belemmerd dit onze zwangerschappen niet 🤞🏽🤞🏽
5 jaar geleden
Reactie op Ariana86
Okey jeetje. Wat spannend zeg en vervelend!! Wanneer moet jij nu weer op co ...
Over 2 weken heb ik weer een echo. Ik was dus al bij de gynocoloog ipv gewone verloskundige ivm longembolie vorige zwangerschap..alleen ja zei kon me dus niet vertellen wat het was. Wel dat ik bij verandering in gevoel meteen moest bellen.
Ik hoop het ook niet..
5 jaar geleden
Hi! Hier een zelfde soort verhaal. Ik heb al 2 weken last van bloedingen, wat overging in rood, tot vrijwel niks. Ik had een spoed echo vorige week do en daarop was niks afwijkends te zien. Maar omdat erna het bloed verlies toe nam, ging ik van het ergste uit en dacht ij dat er een miskraam in werking was gezet. Maar dit bloedverlies werd na 1 middag minder en werd weer bruinverlies. Afgelopen do had ik de vitaliteitsecho al staan, en wist ik niet wat ik kon verwachten. (De bloedingen zetten niet door....) tijdens deze echo was er ander weefsel te zien (bloedstolsels) maar ook een kleine embryo met een kloppend hartje in een mooi vruchtzakje! Ik kon het niet geloven. Mijn angst voor een miskraam viel wel weg, alleen kwam daar wel weer een andere zorg naar boven en dat is; wat is het dat er nig meer in mijn baarmoeder zit wat er niet hoort. Ik blijf positief omdat het kindje dus wel veilig zit en dus groeit en leeft! De VK had het over dat het wellicht een vleesboom ziu kunnen zijn. Ik ben doorverwezen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Hopelijk as week hierover meer duidelijkheid.
5 jaar geleden
Reactie op A miracle
helaas is dat van mij in een miskraam gelopen maar niet door het vleesboomp ...
Hmmm ik heb van week 5 tm 6+4 ong bruinverlies gehad... bij mn vorige zwangerschap had ik dit niet. Met 7+1 vitaliteitecho en alles bleek goed. Misschien komt het bruinverlies juist door het vleesboompje?
5 jaar geleden
Reactie op LJ
Hi! Hier een zelfde soort verhaal. Ik heb al 2 weken last van bloedingen, w ...
Spannend! Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt afgelopen weken. Ook bruinverlies en spoedecho enz. Met vitaliteitsecho bleek alles goed maar dan wel een vleesboompje of iets dergelijks. Hoe ver ben je nu dat je al bent doorverwezen? Mijn vk wilt eerst zien of t gaat groeien of dat het slinkt voordat ze me naar gyno stuurt.
5 jaar geleden
Hoi ik heb in mijn vorige zwangerschap poliepen(bloedblaren) gehad. Vanaf 13 weken tot 36,2 gevloeid. Tot 13 weken heeft de VK 3x gezegt dat ik een miskraam kreeg. Toen heeft mijn vader geëist mij door te verwijzen. Elke 7 tot 10 dagen een echo gehad bij de gynaecoloog en ook nog 10 studenten die mee stonden te kijken. Gelukkig met bedrust en ondanks weeen vanaf week 33 tot 36 ben ik bevallen van een mooie zoon met 36,2 weken en 2800 gram. Hij is ondertussen bijna 9 jaar.
Dus niet te veel stressen, positief blijven en is je VK erg negatief doorverwijzing vragen naar de gynaecoloog.
5 jaar geleden
Hoi ik heb in mijn vorige zwangerschap poliepen(bloedblaren) gehad. Vanaf 1 ...
Heyhey,
Poehh..wat lijkt mij dat moeilijk om dat steeds weer te moeten aan horen. De gynocoloog die ik had heeft niets over miskramen gezegd..alleen dat bij verder onderzoek ik het zelf moest gaan afbreken. Ik vloei dus helemaal niet..vandaar ik ook een test deed. Al dacht ik eerst gewoon dat het door het afvallen weg bleef. Ik zal erna vragen, maar zover ik me nog kan herinneren is mij ook gezegd sowieso elke 2 weken een echo te maken om te kijken na de groei van het gene wat er naast zit.
Wel vervelend dat u al zo vroeg bedliggerig werd en dat u al vroeg beviel. Ook wel een laag geboorte gewocht zie ik. Komt het door de poliepen dat u zo vroeg beviel? En dat het kindje zo licht woog?
Probeer uiteraard zo positief mogelijk te blijven..alleen aangezien er al 3 heb rondlopen hier kan ik geen risico's nemen dat er straks zelf aan onder door ga. Daar ben ik vooral bang voor. Of dat ik straks weer maanden ziekenhuis in en uit moet. Mijn jongste is namelijk chronische ziek en met meerdere aangeboren afwijkingen geboren.
5 jaar geleden
Reactie op Ariana86
Spannend! Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt afgelopen weken. Ook bruinverli ...
Hi paap, ik ben nu 7+2, als het goed is. Omdat ik maar bruin verlies blijf houden heeft mn VK er wel haast bij gezet...het rare is dat de 1e keer de echoscopiste dus niks afwijkends heeft gezien. Een week later dus wel en is er aan de bel getrokken. Zelf neig ik naar dat het misschien 2 vruchtjes zijn geweest ( en dat we bij de eerste echo dus het ‘slechte’ vruchtje hebben gezien, en het goede dus helemaal niet is gezien door haar) Een week later ineens veeel groter dan de 1e keer + kloppend hartje, maar dus met veel stolsels in mn baarmoeder erbij....maar ik ben geen dokter, dus voor nu blijft het gissen....