13 Reacties

één jaar geleden

Ik kijk altijd naar wat ze op de rest van de dag heeft gekregen, als ze meer lekkers heeft gekregen tussendoor ( fruit ) dan krijgt ze een iets kleinere portie, als ik merk dat ze op de dagen wat minder fruit en brood eet, dan krijgt ze wat meer 😊

één jaar geleden

Reactie op Jennekee

Ik kijk altijd naar wat ze op de rest van de dag heeft gekregen, als ze mee ...
En hoe groot is zo n portie dan over het algemeen?

één jaar geleden

Reactie op Kersenbloesem

En hoe groot is zo n portie dan over het algemeen?
Over het algemeen zit het rond de 250/300 gram, maar dan eet ze daarnaast wel minimaal 4 boterhammen en 2 stukken fruit op een dag 😊

één jaar geleden

Reactie op Jennekee

Over het algemeen zit het rond de 250/300 gram, maar dan eet ze daarnaast w ...
Dankje

één jaar geleden

Hier een kinderbordje (zo’n plastic bordje van HEMA of Ikea) vol. Vooral groente, kwart aardappel of rijst en wat stukjes vlees of vis. Eet hier heel graag groente dus daar kijk ik niet zo strikt naar. Volgens het CB mag hij dit ook naar behoefte. Toevallig dezelfde vraag daar gesteld omdat er hier ook geen rem op lijkt te zitten!

één jaar geleden

Ik geef zo’n 200 gram, hij zou meer op kunnen maar zeurt daarna niet dat het op is. Overdag eet hij 4 boterhammen, fruit en een tussendoortje in de middag bijv een cracker, soepstengel of rozijntjes

één jaar geleden

Ik zou hem lekker laten eten tot hij zelf stopt, het is heel goed om je kind zelf te leren voelen wanneer hij vol zit namelijk. Hier wisselt het dan ook per dag hoeveel hij eet van wat.

één jaar geleden

Ik schep zijn bord vol, is een kinder bord van done by deer. Maar ik dwing hem niet om heel zijn bord leeg te eten. Tenzij hij de rest van de dag heel slecht (bijna niks) heeft gegeten. Dan kook ik ook liever gerechten die hij lekker vind en waarvan ik weet dat hij het zeker gaat eten.

één jaar geleden

Ehhh... niets tot vrijwel niets? At altijd alles en flinke porties ook. Maar de laatste weken eet hij vrijwel niets meer en kan ik bijna elke avond alles weg doen. Ze zeggen dat kinderen heel goed aan kunnen geven hoeveel ze nodig hebben en wanneer het genoeg is. Dus zolang je zoontje niet ineens heel dik wordt zou ik hem lekker laten eten!

één jaar geleden

Herkenbaar. Als ons meisje aardappels of Griekse yoghurt voorgeschoteld krijgt, lijkt er ook geen eind aan te komen. Wij houden de vuistregel aan dat wij bepalen wat ze eet en zij bepaalt hoeveel. De ene keer eet ze meer dan ik, de andere keer zegt ze na 3 happen al "kaaaaahj" (klaaaar). Het is wat het is. 🤷🏼‍♀️ En we zijn vrij streng in "eten wat de pot schaft". Dus ze krijgt niet iets anders als ze iets niet lekker vindt. Daar probeer ik met de maaltijdkeuze wel een beetje rekening mee te houden. Maar tot nu toe wint de nieuwsgierigheid het nog altijd van de koppigheid en proeft ze in ieder geval wat we haar geven.

één jaar geleden

Reactie op Thérèse

Ehhh... niets tot vrijwel niets? At altijd alles en flinke porties ook. Maa ...
Nee hij was altijd een hele flinke baby maar nu hij loopt enz. is hij een stuk slanker geworden. Zo slank dus dat ik mij af vraag of hij niet toch gewoon meer moet eten. Niet mager hoor hij weegt nog steeds over de 13 kilo :)

één jaar geleden

Dat bepaald mijn dochter zelf.. ze eet met de pot mee en mag vaker opscheppen als ze dat aangeeft. Elke dag ook weer anders dus maar dat is bij mezelf ook zo. Eten nog nooit gewogen

één jaar geleden

Reactie op Kersenbloesem

Nee hij was altijd een hele flinke baby maar nu hij loopt enz. is hij een s ...
Gewoon goed in verhouding dus. Lekker laten eten dan tot hij zelf aangeeft genoeg te hebben. Zoals ik zei... ze schijnen zelf goed aan te kunnen geven wanneer het genoeg is.