8 Reacties

één jaar geleden

Hier ook een zoontje waarbij het nog niet echt wilt lukken, al praat hij ook nog niet zo vlot dus kan hier ook nog niet zo veel over afspreken. Ik hoop over een tijdje dat hij hier wat meer aan toe is. Hij geeft al wel zelf aan wanneer hij gepoept heeft (in zn luier) dus dat vind ik al heel wat. Helaas dus geen tips.. maar herkenning Ik heb wel een boekje aan geschaft Bobbi op het potje om hem zo te laten zien wat de bedoeling is. Nu wilt hij alleen nog maar z n knuffeltje op het potje zetten.

één jaar geleden

Opzich zijn ze ook nog redelijk klein natuurlijk dus misschien is ze er ook.nig niet helemaal klaar voor. Wat hier goed werkte om te laten wennen is op vaste momentje naar het potje/de wc. We begonnen met voor en na het slapen. Dus sochtends smiddags en savonds. Dan gaan ze wennen aan het op het potje zitten en word het deel van de routine en weten ze dus wat en wanneer ze dit te wachten staat. Je kan dit dan ook uitbouwen naar meer vaste momenten. Bijvoorbeeld voor het eten ofzo.

één jaar geleden

Ik had het boek ‘zindelijk maken is een kinderspel’ gekocht. Staan veel handige tips in. Wat hier werkt is om er bij te zitten en een boekje te lezen. Soms geef ik de ipad en kijkt hij naar baby tv. Dan blijft hij ook vaak zitten. Hij gaat hier ‘s morgens na een kwartier dat hij wakker is op het potje en na het eten. 9 van de 10 keer plast hij ook.

één jaar geleden

Reactie op Sharon123456

Hier ook een zoontje waarbij het nog niet echt wilt lukken, al praat hij oo ...
Hier kan ik me hellemaal in herkennen ons dochtertje praat ook nog niet echt ze heeft ook wel aan als ze een vieze luier heeft en idd hier zet ze de knuffel ook op het potje

één jaar geleden

Wij hebben de methode van de zindelijkheidbox gebruikt. Hierbij ga je echt een week intensief aan de slag met de zindelijkheid. Je gaat de eerste dagen niet van huis en vanaf moment 1 geen luier meer aan (alleen tijdens het slapen). Het idee is dat de kindjes echt zelf aan gaan voelen wanneer ze moeten plassen/poepen en dit ook duidelijk aan gaan geven. In het begin gebeuren er uiteraard veel ongelukjes. Je beloont de succesjes met stickers en kleine cadeautjes en maakt er echt een feestje van als het plasje gelukt is. Na 2 weken lukt het mijn zoontje nu om alle plasjes en poepjes op het potje te doen. Hij vind het normaal en vraagt niet meer om stickers oid. De wc vindt hij nog te eng dus vooralsnog laat ik hem een tijdje van het potje gebruik maken. Dit vind ik al heel knap! Hij is ook 26 maanden nu.

één jaar geleden

Reactie op Suus31

Wij hebben de methode van de zindelijkheidbox gebruikt. Hierbij ga je echt ...
Wij hebben dit ook gedaan! Was een week na z’n verjaardag helemaal plas zindelijk! En een maandje later helemaal poep zindelijk (hiervoor dus af en toe ongelukjes omdat hij het heel spannend vond om het los te laten, en door het ophouden kwam het dan ineens en dan dus ongeluk in z’n broek). Zindelijkheidsbox is absoluut het geld waard!!

één jaar geleden

Reactie op Suus31

Wij hebben de methode van de zindelijkheidbox gebruikt. Hierbij ga je echt ...
Jaa zo doen wij het ook! Alleen we moeten gewoon. Werken. Dus het weekend besteden we er aan. En op de opvang houden ze er rekening mee. Daar plast ze nu op het potje. Na 3 dagen al! Op mijn vrije dag weer gewoon zonder luier en alle plasjes op het potje. Hiervoor wel af en toe het potje gemist 🙄. Haha. Maar komt goed.

één jaar geleden

Ohjaa. En de tip. Laat je dochter heel veel drinken 😅 hierdoor moeten ze ook veel plassen. Dus veel oefen momenten. Een dag hele dag luier af en echt ff laten voelen. En daarna met onderbroek oefenen :)